راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

زمان بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو

زمان بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو به یکی از سوالات و دغدغه های بسیاری از شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش سایت حقوقی راهش، از اواخر اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورمراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو در کشور تعطیل شده است.

از سوی دیگر معاملات شب عید خودرو در این حال ادامه داشته و حتی پس از تعطیلات نوروزی به طور رسمی و به شکل قانونی و وکالت فروش در دفاتر اسناد رسمی خرید و فروش شکل گرفته است.

با توجه به این که وکالت نامه های خرید و فروش خودرو زمان دار است و با گذشت هر روز تاریخ ابطال وکالت نامه ها نزیک می شود

برای بسیاری از مردم این سئوال جدی می شود که بالاخره در چه زمانی مراکز تعویض پلاک خودرو بازگشایی خواهند شد.

اخبار جدید درباره زمان بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو

احتمال زوج و فرد شدن مراکز تعویض پلاک در همدان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان درباره زمان بازگشایی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو روز سه شنبه دوم اردیبهشت گفت:

تلاش پلیس راهور همدان جلوگیری از حضور مردم در فضای سربسته و تلاش برای فراهم کردن امکان حضور مراجعه کنندگان در فضای سرباز، کاهش بار مراجعه شهروندان به غرفه های پیش بینی شده و کم کردن زمان شماره گذاری است.

سرهنگ فکری بیان کرد: در این راستا در گام نخست طرح زوج و فرد پیش بینی شده است اما در صورت تداوم ازدحام شهروندان در روزهای نخست، شماره گذاری بر اساس رقم نخست پلاک صورت می گیرد؛ یعنی به ترتیب برای هر یک از شماره ها یک روز برای دریافت خدمات پیش بینی می‌شود.

اجباری شدن استفاده از ماسک در مراکز تعویض پلاک کرمانشاه

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه: در خصوص فعالیت مرکز تعویض پلاک‌ها، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس مرکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی در کرمانشاه مانند دیگر استان‌ها تعطیل شده و فعلا هم ابلاغیه مبنی بر اینکه بازگشایی شود، به ما ابلاغ نشده است.

اگر ان‌شاءالله این مراکز بازگشایی شد، در درب ورودی مراکز خدمات خودرویی اجازه ورود بدون ماسک و دستکش به خاطر حفظ بهداشت و ایمنی به شهروندان داده نمی‌شود و احتمالا خدمات‌رسانی در باب شماره‌گذاری برای جلوگیری از ازدحام به صورت زوج و فرد یعنی براساس رقم آخر سمت راست پلاک متناسب با روزهای هفته خواهد بود.

ممنوعیت ورود افراد متفرقه به مزاکز تعویض پلاک ایلام

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه طبق ابلاغیه راهور ناجا از امروز مرکز تعویض پلاک ایلام بازگشایی می‌شود، افزود: تا زمانی که تمامی ضوابط بهداشتی ابلاغی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مرکز اجرا و مورد تایید کارشناسان بهداشت قرار نگیرد هیچ گونه خدماتی به مراجعین ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تعویض پلاک به دلیل کثرت مراجعان از مکان‌های پر ریسک در زمینه انتقال ویروس محسوب می‌شود از مراجعان خواست به منظور حفظ سلامت خود ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی، وسایل حفاظت شخصی نظیر ماسک و دستکش در زمان مراجعه به این مرکز به همراه داشته و استفاده کنند.

کوهزادی در ادامه با اشاره اعمال مقررات سختگیرانه در هنگام پذیرش و خدمات دهی به مراجعان تصریح کرد: اجازه ورود به افراد متفرقه داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باهدف پیشگیری از تجمع مراجعان، طرح زوج و فرد پلاک‌ها اجرا می‌شود.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.