راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سامانه میخک دانمارک

در مقاله پیش رو سامانه میخک دانمارک را به شما معرفی کنیم. درباره موضوعات مربوط به آن نکات لازم را ارایه دهیم و تمام اطلاعات لازم را درباره این سامانه در اختیار شما قرار دهیم.

از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره سامانه میخک دانمارک در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، نحوه ثبت نام در سامانه میخک، شیوه و نکات مربوط به تنظیم وکالت نامه در خارج از کشور، تمدید پاسپورت‌های ایرانی از طریق سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری و سیستم‌های نوبت دهی برای مراجعه به سفارت و کنسولگری است.

فهرست:

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک (تاک سابق)، یا همان سامانه یکپارچه خدمات کنسولی ایرانیان خارج از کشور تنها سامانه رسمی و سراسری وزارت امور خارجه ایران است که برای تسهیل در خدمات کنسولی در خارج از کشور راه اندازی شده است. در این سامانه ایرانیان خارج از کشور در گام اول ثبت نام می‌کنند و بعد از آن با توجه به نیاز و موضوع مربوطه خود مانند تنظیم وکالتنامه یا صدور و تمدید پاسپورت اطلاعات لازم را تکمیل و فرم‌های مرتبط را پر کرده و از این سامانه کد رهگیری برای مراجعه به کنسولگری یا سفارت دریافت می‌کنند.

سامانه میخک دارای بخش‌های مختلفی است که فقط با یک بار ثبت نام در آن ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند تمام درخواست‌های خود را در هر زمانی که مایل باشند در آن ثبت کنند.

سامانه میخک دانمارک چیست؟

سامانه میخک هامبورگ در واقع همان سامانه میخک اصلی است و سامانه ای متفاوت نیست. البته برخی رسانه‌ها به اشتباه سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک را به آدرس https://denmark.mfa.gov.ir به عنوان سامانه میخک دانمارک معرفی کرده اند، کما اینکه این اشتباه را به عنوان مثال در خصوص سامانه میخک هامبورگ انجام داده اند. اما باید توجه داشت که سایت سفارت ایران در دانمارک صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و انجام خدمات کنسولی فقط از طریق سامانه میخک به آدرس در تمامی کشورها https://mikhak.mfa.gov.ir انجام می‌شود.

ثبت نام در سامانه میخک چگونه است؟

برای ثبت نام در سامانه میخک ابتدا می‌بایست به آدرس اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir مراجعه کرد و پروفایل شخصی را در آن ایجاد کرد.

برای ثبت نام در این سامانه در مرحله اول فقط کد ملی و یک آدرس ایمیل معتبر لازم است. در صورتی که قبلا شخص در این سامانه ثبت نام کرده باشد سیستم پیامی می‌دهد که یا پرونده قبلی خود را باطل کرده و ثبت نام مجدد کنید و یا اینکه اگر به ایمیلی که قبلا با آن ثبت نام کرده‌اید دسترسی دارید با رمز عبور ارسالی وارد شوید.

اگر برای بار اول شخص در این سامانه ثبت نام می‌کند برای وی ایمیلی حاوی یک کد موقت ارسال می‌شود که پس از آن می‌تواند وارد سامانه شده و اطلاعات پروفایل خود را ثبت کند. در این مرحله بایستی شخص دقت کامل داشته باشد چرا که اگر اطلاعات به هر دلیلی اشتباه وارد شود امکان ویرایش ندارد و فقط سفارت و یا کنسولگری می‌تواند آنرا ویرایش و اصلاح نماید. اطلاعاتی که در این بخش از شخص خواسته می‌شود یک سری اطلاعات عمومی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس و… می‌باشد و در این مرحله بارگذاری هیچ مدرک و سندی نیازی نیست.

لازم به ذکر است امور مخصوص به فرزندان زیر ۱۸ سال با پروفایل پدر انجام می‌شود و نیازی به ثبت نام فرزندان در این سامانه نیست. همچنین افرادی که کد ملی خود را نمی‌دانند می‌توانند با تماس با سفارت یا کنسولگری و ارایه مشخصات فردی خود از کد ملی خود مطلع شوند.

نحوه تنظیم وکالت نامه در سامانه میخک دانمارک

پس از آن که ثبت نام شخص در سامانه میخک با موفقیت تمام شود، این بار نوبت به ورود به سامانه به همراه نام کاربری و کلمه عبور می‌رسد که می‌تواند درخواست‌های کنسولی خود را در هر زمانی که بخواهد در این سامانه ثبت و تائید کند. از مهم‌ترین بخش‌های کنسولی در این سامانه ثبت و تنظیم وکالت نامه است. موضوعات مختلفی وجود دارد که ایرانیان خارج از کشور ممکن است بخاطر آن‌ها نیاز به تنظیم وکالت نامه پیدا کند از مهم‌ترین امور می‌توان به موضوعات مربوط به وکالت در انحصار وراثت، طلاق، وکالت در امور دانشجویی و همچنین خرید و فروش ملک و خودرو اشاره کرد.

در بخش وکالت نامه سامانه میخک دانمارک چهار بخش مهم وجود دارد که می‌بایست به آن‌ها توجه داشت:

بخش اول: اطلاعات موکل

در این بخش اطلاعات مختصری از موکل و شخصی که می‌خواهد وکالت دهد خواسته می‌شود و اطلاعات تکمیلی از فرم‌های هنگام ثبت نام در سامانه میخک اخذ می‌شود. پس اگر شما می‌بینید که اطلاعات کاملی از شما خواسته نمی‌شود مشکلی نیست و در برگه وکالت نامه اطلاعات شما به صورت کامل درج می‌شود.

بخش دوم: اطلاعات وکیل

این بخش با توجه به شخصی که شما می‌خواهید آن وکالت دهید تکلمیل می‌شود. این قسمت لازم است با دقت تکمیل شود و با اطلاعات موکل جابجا نشود.

بخش سوم – متن وکالت نامه

متن وکالت نامه از مهم‌ترین بخش‌های یک وکالتنامه است که موضوعات مربوط به حد و حدود اختیارات وکیل را نشان میدهد. در این بخش نمونه فرم‌های آماده‌ای در سامانه میخک موجود است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد اما مسئولیت متن با شخص موکل است و وزارت امورخارجه درباره آن‌ها مسئولیتی نمی‌پذیرد و توصیه شده است که برای متن وکالت نامه با وکیل دادگستری یا کارشناسان حقوقی مشورت شود.

بخش چهارم- درخواس کپی برابر با اصل وکالت نامه

از ویژگی‌های جدید وکالت نامه‌های سامانه میخک درخواست‌های کپی برابر با اصل وکالت نامه خارج از کشور است. در صورتی که موکل این تقاضا را ارایه بدهد وکیل و یا نماینده آن می‌تواند کپی برابر با اصل وکالت نامه را در ایران از وزارت امورخارجه تحویل بگیرید و نیازی به ارسال و پست اصل وکالت نامه به ایران نیست.

همچنین تمام وکالت نامه‌های صادره خارج از کشور به صورت آنلاین قابل اعتبارسنجی و استعلام است و در هر دفترخانه‌ای و هر شخصی می‌تواند از اصالت آن مطلع شود.

دریافت کد رهگیری از سامانه میخک دانمارک

پس از اینکه تمام اطلاعات لازم را در بخش وکالت نامه، گذرنامه و یا هر بخش دیگری از سامانه میخک وارد کردید سیتسم به شما یک کدرهگیری می‌دهد و همچنین یک نسخه از آن برای شما ایمیل می‌شود. این کد رهگیری برای نوبت گیری و مراجعه به سفارت لازم است.

وکالت از سامانه میخک دانمارک یا سامانه ثنا

ایرانیان خارج از کشور برای اعطای وکالت در امور قضایی علاوه بر سامانه میخک از سامانه ثنا خارج از کشور (عدل ایران اینترنشنال) نیز می‌توانند استفاده کنند. در حال حاضر ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا فقط برای افرادی میسر است که کارت ملی هوشمند داشته باشند. در این صورت بدون هزینه، غیرحضوری و فوری وکالت نامه صادر می‌شود. اما اشخاصی که فعلا کارت هوشمند ندارند و می‌خواهند وکالت قضایی بدهند از سامانه میخک استفاده می‌کنند.
گفتنی است سیستم وکالت از سامانه میخک منحصر در وکالت قضایی نیست اما از طریق سامانه ثنا فقط در امور قضایی به شخص وکیل دادگستری می‌توان وکالت داد.

نوبت دهی سامانه میخک دانمارک

نوبت دهی سفارت ایران در دانمارک به صورت تلفنی است.  برای تعیین وقت قبلی با یکی از شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل نمائید.

عنوانشماره تماسساعات کاری
– ثبت ازدواج و طلاق (با تعیین وقت قبلی)– ثبت فوت (با تعیین وقت قبلی)– صدور شناسنامه (با تعیین وقت قبلی)– حمل جنازه– نصب قیم و امین– تغییر نام ونام خانوادگی– اصلاح مندرجات شناسنامه– تعویض و المثنی شناسنامه– ترجمه شناسنامه، ولادت، فوت– گواهی تأهل و تجرد– امورتابعیت و مهاجرین ۳۹۱۶۰۰۷۰  ۳۹۱۶۰۰۷۰دوشنبه تا جمعهاز ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ پاسخگوئی تلفنیاز ساعت ۱۴:۳۰ الی  16:30

لینک‌های لازم جهت اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

آدرس سفارت ایران در دانمارک کجاست؟

آدرس سفارت ایران
SVANEMOELLEVEJ 48
۲۱۰۰ COPENHAGEN ø

ساعت و روزهای کاری سفارت ایران در دانمارک چه زمانی است؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ باز می باشد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.