راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

آخرین مقررات سفر به کشور فرانسه از ایران

شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) آخرین قوانین و مقررات سفر به فرانسه را اعلام کرد.

محمدهادی صانعی، رئیس اداره رویه‌ها و مقررات بازرگانی شرکت هواپیمای ملی ایران (هما) طی نامه‌ای به رؤسای شعب «هما» و مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی، بروزرسانی مقررات سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی را اعلام کرد. این نامه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ به امضا رسیده و منتشر شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

احتراما مقررات جدید سفر به کشور فرانسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور فرانسه سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه ۱۲۹۴ م ب می‌گردد.

۱- پاسپورت اتحادیه اروپا / ایسلند /نروژ/سوئیس/ انگلستان

۲. اقامت اتحادیه اروپا / ایسلند/نروژ/سوئیس

۳. ویزای تایپ D فرانسه و حوزه شنگن دارای اعتبار
۴. ویزای تایپ، فرانسه، پاسپورت کانادا و آمریکا، مشروط به اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن
جانسون ۲۸ روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر /مدرنا/ آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد. ویزای تایپ C فرانسه با عبارت درج شده «FAM DE FRANCAIS» بدون داشتن کارت واکسیناسیون جهت ورود به فرانسه بلامانع می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تعطیلات رسمی فرانسه ۲۰۲۲

۵. ویزای تایپ C حوزه شنگن، مشروط به اینکه مسافر قبلا یکبار به کشور صادر کننده ویزا سفر کرده باشد و دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی باشد، که از نوبت واکسن جانسون ۲۸ روز با از دومین نوبت واکسن فایزر /مدرنا/ آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد.

کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به فرانسه می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تأیید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت می‌باشد.

مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را در لینک https://app.euplf.eu ثبت نام نموده و فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل و به همراه داشته باشند.

https://www.interieur.gouv.fr/covid-19-international-travel

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون ۲۸ روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر /مدرنا/ آسترازنکا ۷ روز گذشته باشد از انجام تست PCR معاف خواهند بود. مسافرانی که ۹ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌بایستی نوبت تکمیلی واکسن‌های فوق را دریافت کرده باشند. از نوبت تکمیلی می‌بایست ۷ روز گذشته باشد. مسافران دارای کارت واکسیناسیون با دو نوبت سینوفارم و نوبت تکمیلی آستر از نکا، می‌توانند به کشور فرانسه سفر نمایند.

محمد هادی صانعی – رئیس رویه‌ها و مقررات فروش مسافر

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.