راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

آیا بنزین گران شده است؟ افزایش قیمت بنزین از چه تاریخی است؟

قیمت بنزین و گرانی آن یکی از موضوعات مهم برای شاخص اقتصاد کشور است. این روزها و بعد از افزایش چشم گیر قیمت‌ها در ایران، یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که آیا بنزین هم قرار است دوباره گران شود و اگر این تصمیم گرفته شود از چه تاریخی و با چه قیمت‌هایی افزایش پیدا می‌کند؟

شایعه جدید و تکذیب گرانی قیمت

خبرگزاری رسمی دولت ایرنا، در همین رابطه به فیلمی قدیمی اشاره کرده است که به تازگی دوباره در فضای مجازی در حال بازنشر است. در این فیلم ادعا می‌شود کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری در حال جمع آوری است. انتشار این فیلم در زمانی که یارانه برخی از کالاها به تازگی حذف شده است موجب رواج شایعه افزایش قیمت بزنین شده است.
این درحالی است که پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رییس‌جمهور اعلام کرد که بنزین گران نخواهد شد.

بعد از آن نیز وزیر نفت و سخنگوی دولت اعلام کردند که بنزین شامل افزایش قیمت نخواهد شد. هیچ برنامه‌ای از سوی دولت برای تغییر در نحوه و قیمت بنزین وجود ندارد.

در این زمینه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

«علی اکبر نژادعلی» افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود.

بیشتر بخوانید:

خبر جمع‌آوری کارت‌های سوخت در استان یزد تکذیب شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یزد با بیان این‌که عرضه بنزین آزاد در جایگاه‌های این استان کماکان طبق روال قبل انجام می‌شود، گفت: خبر و فیلم منتشر شده مبنی بر جمع آوری کارت‌های سوخت تکذیب می‌شود.
به گزارش فارس، عبدالرضا انتظاری پیش از ظهر امروز در خصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حذف کارت‌های سوخت، اظهار کرد: شایعه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده، کذب است.

وی افزود: فیلم منتشر شده مربوط به یکی از استان‌های جنوبی کشور و برای جلوگیری از قاچاق سوخت بوده و هیچ ارتباطی به به سایر استان‌ها به خصوص استان یزد ندارد.

زمان گرانی دوباره بنزین چه تاریخی است؟

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با افزایش قیمت بنزین نیز یادآور شد: امسال هیچ افزایش قیمت بنزینی نداریم و تاکنون اصلا در مجلس و دولت مطرح نشده است.

بهادری جهرمی در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت در خصوص افزایش قیمت دارو و نان و بنزین هیچ برنامه‌ای نداشته و نخواهد داشت.

پرویز محمدنژاد ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد: هیچ برنامه‌ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل‌های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی باید مدیریت دقیق‌تری اعمال گردد.

وضعیت فعلی سهمیه‌بندی بنزین

براساس آخرین تغییرات سهمیه‌بندی بنزین در کشور، از آبان‌ماه ۹۸ معادل ۶۰ لیتر بنزین برای دارندگان وسایل نقلیه سواری در کارت سوخت آن‌ها شارژ می‌شود.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.