راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل از آی دی کارت امارات | Emirates ID

کارت شناسایی امارات چیست؟

آیدی کارت امارات یک کارت شناسایی است که توسط مقامات فدرال برای هویت و شهروندی صادر می شود. این یک الزام قانونی برای همه شهروندان و ساکنان امارات متحده عربی است که آن را درخواست و همیشه همراه خود داشته باشند.

All you need to know about Emirates ID (2022 Guide)
آیدی کارت امارات

بیشتر بخوانید : سفارت امارات در ایران

کاربرد آیدی کارت امارات

شناسه امارات استفاده می شود:

  • برای دریافت خدمات دولتی
  • برای رای دادن در انتخابات شورای ملی فدرال
  • به عنوان یک سند سفر برای شهروندان امارات متحده عربی برای سفر در داخل شورای همکاری خلیج فارس(عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت)
  • به عنوان سندی برای عبور مهاجرت از طریق eGates(یک دروازه الکترونیکی مهاجرت در فرودگاه) و دروازه های هوشمند در چندین فرودگاه در امارات.

ویژگی های کارت شناسایی امارات


کارت شناسایی امارات از اجزای زیر تشکیل شده است که بالاترین سطح دقت و امنیت را ارائه می دهد. اجزاء عبارتند از:

  • کارت هوشمند
  • زیرساخت کلید عمومی (امضای دیجیتال و گواهی احراز هویت)
  • اثر انگشت بیومتریک
  • شماره شناسایی

آیدی کارت به دلیل شماره شناسایی آن که به نام شماره شناسایی شناخته می شود مشخص می شود که برای همیشه به دارنده آن متعلق است. با این شماره، وی ممکن است از کلیه خدمات دولتی و برخی از نهادهای غیردولتی و خصوصی بهره مند شود که به کارت شناسایی(آیدی کارت) به عنوان مدرک دسترسی به خدمات نیاز دارد. شماره شناسایی شامل ۱۵ رقم است.

Emirates ID: identification in the United Arab Emirates | Expatica

تراشه الکترونیکی

این تراشه شامل اطلاعات شخصی دارنده است. این داده ها را می توان توسط ماشین هایی که برای این منظور ساخته شده است خوانده و اعتبار کاربر را احراز هویت کند. برخی از این داده‌ها به منظور حفظ حریم خصوصی داده‌ها، رمزگذاری شده و فقط توسط مقامات مجاز قابل خواندن/نوشتن/به‌روزرسانی هستند. این تراشه ممکن است تا ۳۲۰۰۰ حرف اطلاعات را ذخیره کند.

بیشتر بخوانید: قوانین جدید عکس آی‌دی کارت امارات

سایر فناوری ها

این شناسنامه دارای تکنولوژی روز در زمینه کارت های هوشمند از جمله حروف دقیق، جوهر ماوراء بنفش و خط کشی می باشد. دارای ۹ ویژگی امنیتی است که جعل کارت را برای چنین ویژگی هایی بسیار دشوار می کند.

دریافت کارت شناسایی امارات

برای دریافت کارت شناسایی امارات، متقاضی باید فرم الکترونیکی را در یکی از مراکز تایپ مجاز یا از طریق فرم آنلاین موجود در وب سایت اداره فدرال هویت و شهروندی (FAIC) پر کند. به دنبال آن ، پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به زمان و مکان ثبت نام ارسال خواهد شد. متقاضی برای تکمیل مراحل باید به مرکز ثبت نام ذکر شده در پیامک مراجعه کند. برای اطلاع از مراحل درخواست، مدارک مورد نیاز و هزینه های دریافت شناسه امارات به وب سایت FAIC مراجعه کنید.

دریافت آیدی کارت امارات ظرف ۲۴ ساعت!

اداره فدرال هویت و شهروندی (FAIC) خدمات فوری برای دریافت کارت شناسایی امارات در عرض ۲۴ ساعت ارائه می دهد. این سرویس به نام «فاوری» شناخته می‌شود و در مقابل هزینه‌های معمول اعلام شده به اضافه هزینه خدمات فوری در دسترس است.

این سرویس برای همه گروه‌های سنی برای اتباع امارات متحده عربی و اتباع شورای همکاری خلیج فارس(عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت) که به طور رسمی در امارات اقامت دارند در دسترس است و می‌توان برای موارد زیر دریافت کرد:

  • ثبت نام برای اولین بار
  • تمدید کارت های منقضی شده
  • کارت های گم شده یا آسیب دیده

در مورد ساکنان خارج از کشور به غیر از اتباع شورای همکاری خلیج فارس، آنها فقط در صورت تعویض کارت شناسایی خود مستحق خدمات فوری هستند زیرا صدور یا تمدید کارت شناسایی با اثبات اقامت و مراحل مربوطه مرتبط است.

How to renew your Emirates ID and UAE residency visa online | Lifestyle –  Gulf News
کارت ملی امارات

تمدید کارت شناسایی امارات

مهلت تمدید کارت شناسایی منقضی شده ۳۰ روز از تاریخ انقضا است و پس از آن جریمه دیرکرد اعمال می شود.

توجه داشته باشید که پس از انقضای آیدی کارت امارات، دارنده آن باید برای تمدید آن اقدام کند. اداره فدرال هویت و شهروندی (FAIC) از طریق پیامک به شما اطلاعیه ای ارسال می کند و از شما می خواهد کارت شناسایی خود را تمدید کنید. شما باید درخواست تمدید خود را شخصاً در یک مرکز تایپ معتبر یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت FAIC ارسال کنید.

ممکن است لازم باشد برای ارائه جزئیات بیومتریک خود به یکی از مراکز خدمات FAIC یا مراکز پزشکی پیشگیرانه مراجعه کنید.

تعویض کارت شناسایی مفقود، سرقت شده یا آسیب دیده

اگر کارت شناسایی امارات خود را گم کرده اید، یا مشکوک هستید که به سرقت رفته است، یا آسیب دیده است، باید به زودی از اداره فدرال شهروندی و هویت (ICA) درخواست جایگزینی کارت شناسایی امارات کنید. در اینجا مراحل تعویض کارت شناسایی امارات آمده است:

  • حادثه را گزارش دهید

به نزدیکترین مرکز شادی مشتریان ICA مراجعه کنید و حادثه را گزارش دهید تا کارت دزدیده شده یا مفقود شده بلافاصله غیرفعال شود. از ICA برای تأیید شماره شناسایی یا گرفتن یک کپی از کارت شناسایی گمشده درخواست کنید، اگر شما آن را ندارید. در صورت خراب شدن کارت ها، کارت قدیمی را به همراه داشته باشید. هنگام گزارش حادثه، به خاطر داشته باشید که مدارک شناسایی خود را برای اثبات هویت خود همراه داشته باشید.

  1. اتباع امارات متحده عربی باید یک پاسپورت معتبر و یک دفترچه خانواده به همراه داشته باشند.
  2. اتباع شورای همکاری خلیج فارس باید مدرکی ارائه دهند که اقامت خود را در امارات ثابت کند.
  3. ساکنان خارج از کشور باید گذرنامه اصلی خود را با مهر مجوز اقامت معتبر همراه داشته باشند.
  4. اگر شناسنامه مفقود شده متعلق به کودک زیر ۱۵ سال باشد، والدین باید اصل شناسنامه کودک را به همراه عکس پاسپورت رنگی او در زمینه سفید ارائه دهند.
  • برای تعویض کارت شناسایی اقدام کنید.

پس از گزارش حادثه، فرم درخواست را در هر یک از مراکز شادی مشتری ICA پر کنید یا آن را از طریق فرم الکترونیکی در وب سایت ICA یا برنامه ICA UAE موجود در iTunes و Google Play پر کنید و درخواست تعویض کارت شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید: کدام ویزاها در امارات نیاز به کفیل ندارند؟

  • هزینه ها را پرداخت کنید.

متقاضی باید ۳۰۰ درهم برای جایگزینی شناسه گم شده یا آسیب دیده، علاوه بر هزینه درخواست ۷۰ درهم در صورت درخواست از طریق مراکز تایپ، یا ۴۰ درهم در صورت درخواست از طریق فرم الکترونیکی در وب سایت ICA، پرداخت کند. این هزینه ها برای همه اتباع امارات متحده عربی، اتباع شورای همکاری خلیج فارس و ساکنان خارج از کشور اعمال می شود. می‌توانید خدمات تعویض سریع کارت شناسایی را در مرکز شادی مشتری اصلی ICA با ۱۵۰ درهم اضافی دریافت کنید.

  • کارت شناسایی جدید خود را جمع آوری کنید.

شما یک پیام متنی از ICA در مورد وضعیت درخواست ارسال شده و تاریخ تحویل مورد انتظار دریافت خواهید کرد. کارت شناسایی ظرف ۴۸ ساعت از زمان ارائه درخواست تعویض صادر می شود. کسانی که برای خدمات ویژه درخواست داده اند، کارت شناسایی را ظرف ۲۴ ساعت از زمان ارائه درخواست تعویض دریافت می کنند. پس از دریافت پیامی از ICA مبنی بر موجود بودن کارت، برای دریافت کارت با امارات پست تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر یا راهنمایی در مورد این سرویس، با مرکز تماس ICA به شماره ۶۰۰۵ ۳۰۰۰۳ تماس بگیرید.

منابع:

  • Federal Authority for Identity and Citizenship (ICA)
  • RAK government portal
  • News articles from The National and Khaleej Times
UAE ID Card Template PSD [Fake United Arab Emirates DL] 2022

سوالات متداول

مزایای کارت شناسایی امارات چیست؟

زمانی که از خدمات دولتی استفاده می کنید، کارت شناسایی امارات می تواند به عنوان مدرک هویت استفاده شود. این کارت همچنین از هویت شما در برابر کلاهبرداری و سرقت محافظت می کند.

بعد از مهر ویزا چقدر طول می کشد تا آیدی کارت امارات را دریافت کنیم؟

۷-۱۰ روز

۳.۹/۵ - (۸ امتیاز)
7 نظرات
  1. امیر احمدی می گوید

    با سلام
    آیا به اشخاص ایرانی که در امارات ثبت شرکت انجام میدهند آیدی کارت صادر میشود و در صورت صدور ای دی کارت حق تردد به کشورهای(عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت) را بدون ویزا دارند یا خیر؟
    با سپاس

    1. Arash می گوید

      بله به تمام کشورهای اسم بردید میتونید برید

  2. ناشناس می گوید

    سلام در صورت ثبت شرکت آی دی کارت تعلق میگیره ولی جواب سوال بعدی شما رو اطلاع ندارم.

  3. ناشناس می گوید

    سلام و عرض احترام
    آیا از تاریخ صدور آی دی کارت دوساله اگر شخص به امارات سفر نکند بعد از چه مدت باطل می شود؟
    یا اینکه تا پایان دوسال اعتبار دارد و نیاز به سفر مجدد نیست؟

  4. یوسف می گوید

    سلام و خسته نباشید، چطور میتونم برای پدرم که شهروند امارات بوده و در ایران فوت شده رقم هویه اماراتی بگیرم که بتونم گواهی فوت به اسم اماراتی بگیرم براش، چون مدارکای پدرم برای خیلی سالها قبل بوده و زمانیکه رقم هویه صادر میشده نبوده که اقدام کنه. متشکرم

  5. یکتا می گوید

    ۱-چطور از از طریق ایدی کارت یک شخص میشود اطلاعات تماس وی را پیدا کرد؟
    ۲-میخواهم یک شخص را شکایت کنم فقط عکس ایدی کارت او را دارم، چطور شکایت کنم؟ پول گرفته است ولی جنس تحویل نداده است، با تشکر از شما

  6. هانیه می گوید

    چگونه میتونیم وقتی توسط رقم هویت فردی در امارات یک قرار داد تنظیم کردیم مطمئن شویم رقم هویت واقعی است آیا ارگانی برای تایید هویت فرد وجود دارد ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.