راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات لازم درباره هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو در آلمان

هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو شامل هزینه سوخت، بیمه، مالیات، استهلاک و هزینه های تعمیرات دوره ای است.

همچنین کلاس خودرو، تجهیزات و آپشن ها، سن شما ، پتانسیل تصادف کردنتان و منطقه ای که در آن خودرو را بیمه میکنید در میزان هزینه ها نقش دارد.

برای یک ماشین کوچک Kleinwagen یا متوسط به پایین ، می توانید هزینه ماهانه متوسط ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو را انتظار داشته باشید.

هرچه ماشین شما بزرگتر و قوی تر باشد ، هزینه های جاری آن نیز بیشتر می شود.

این هزینه ها را باید برای ماشین حساب کنید

دامنه هزینه نگهداری خودرو بسیار زیاد است. در نگاه اول ، داشتن وسیله نقلیه شخصی چندان گران به نظر نمی رسد، اما باید بدانید که با هزینه های ماهانه زیر روبرو خواهید شد که باید آنها را بسنجید و در بلند مدت تامین کنید:

سوخت

بیمه

مالیات

استهلاک

تعمیرات دوره ای

تقریباً می توانید هزینه نگهداری ۲۰۰ یورو در ماه را برای خودروهای کوچک و چیزی در حدود دو برابر آن را یعنی ۴۰۰ یورو برای خودروهای میان رده انتظار داشته باشید.

برای اینکه بتوانید هزینه های اتومبیل رویایی خود را به طور تقریبی طبقه بندی کنید ، ما لیستی تقریبی از هزینه هاییکی از محبوب ترین و به صرفه ترین خودروها در آلمان یعنی VW Golf V را ارائه برایتان محاسبه میکنیم.

هنگام خرید خودرو نظر یک متخصص را جویا شوید

هنگام خرید خودرو برای جلوگیری از خرید بد ، یک متخصص را با خود همراه کنید. برای داشتن یک ایده تقریبی برای قیمت خودروهای دست دوم ، می توانید از سیستم محاسبه کنندهADAC در اینجا به عنوان راهنما استفاده کنید. همچنین باید هزینه های ثبت نام و پلاک خودرو را نیز در نظر بگیرید که چیزی در حدود ۳۰ تا ۵۰ یورو هستند.

قیمت خرید VW Golf V بسته به آپشن ها، قدرت موتور و کیلومتر پیموده شده در مدل های Golf V بین ۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو متفاوت است که به طور متوسط می توانید حدود ۶۰۰۰-۷۰۰۰ یورو انتظار داشته باشید.

هزینه مصرف سوخت

بنزین یا دیزل ، هیچ برنده مشخصی بین این دو وجود ندارد. هزینه سوخت به تنهایی با دیزل ارزان تر است. ارزش خرید، مالیات و بیمه با خودروهای بنزینی ارزان تر است. بسته به میزان و مدل رانندگی ، باید مدل خود را انتخاب کنید که آیا هزینه کمتر سوخت دیزل نسبت به سایر هزینه ها یش می ارزد؟

به طور کلی ، هرچه وسیله نقلیه کوچکتر و کیلومتر کمتر باشد ، موتور بنزینی بیشتر ارزش دارد.

هزینه های سوخت فعلی: متوسط هزینه سوخت بنزین در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۴۳ یورو برای هر لیتر بود و متوسط قیمت گازوئیل در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۲۸ یورو بود.

برای مثال، مصرف ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و درمجموع ۱۵۰۰۰ کیلومتر در سال ، تقریباً ۱۵۰۰ یورو برای ماشین های بنزینی و ۱۳۴۰ یورو برای ماشین های دیزلی در سال ۲۰۱۸ آب میخورد .

هزینه بیمه خودرو

هزینه بیمه خودرو در سال بستگی به نکات زیادی دارد که مهمترین اینها شامل کلاس خودرو ، کلاس خسارتی شما یا Schadenfreiheitsrabatt ، میزان کیلومتر رانندگی در سال و منطقه ثبت خودرو می شود.

به عنوان مثال شما به عنوان یک راننده مبتدی ، هزینه قابل توجهی پرداخت می کنید ، زیرا پتانسیل یا خطر تصادف برای شما بیشتر است. با این حال ، می توانید با انتقال Schadenfreiheitsrabatt، افزایش میزان مشارکت شما در خسارات Selbstbeteiligung یا بیمه ماشین دوم، مقداری پس انداز کنید.

بیمه اتومبیل VW Golf V: به دلیل نکات زیادی که به آنها اشاره کردیم، می تواند بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال باشد. با فرض Selbstbeteiligung و کلاس Schadenfreiheitsrabatt چهار سال، می تواند تقریباً ۵۰۰ یورو در سال شود.

هزینه مالیات خودرو

دولت از درآمد مالیات خودرو برای بهبود زیرساخت ها و حفظ محیط زیست استفاده می کند. مالیات خودرو به اندازه ظرفیت موتور ، میزان آلایندگی آنها و تاریخ تولید یا اولین ثبت Erstzulassung آنها بستگی دارد. هرچه خودرو شما آلایندگی کمتری داشته باشد ، عوارض جاده ای کمتری را میپردازید. بنابراین بیشترین مالیات برای خودروهای دیزلی و کمترین یا به عبارتی تقریباً هیچگونه مالیات برای خودروهای برقی محاسبه میشوند.

مالیات خودرو برای VW Golf V: بسته به Erstzulassung ، نوع و حجم موتور، مالیات خودرو می تواند بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو در سال باشد.

افت قیمت سالانه خودرو

افت قیمت ماشین صفر بسیار زیاد است. در سال اول، حدود ۲۵ درصد از ارزش آن کاهش می یابد. با گذشت سالهای بیشتر ، میزان آن بین پنج تا شش درصد کاهش می یابد. افت قیمت بستگی به نکات مختلفی مانند نوع وسیله نقلیه، مقبولیت شرکت یا برند سازنده ، وضعیت عمومی در مقایسه با سن خودرو ، میزان کیلومتر و یا قابلیت فروش آن خودرو دارد. با مراقبت خوب و سرویس های به موقع می توانید با افت قیمت به شیوه ای مثبت مقابله کنید.

افت قیمت VW Golf V حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال است. اما این همیشه بستگی به مدل و بنابراین قیمت مدل صفر آن دارد.

هزینه های تعمیرات و سرویس های دوره ای خودرو

مراقبت خوب برای کاهش از افت قیمت مهم است. با این حال، باید هزینه های تعمیرات و سرویس های دوره ای را بپردازید. این هزینه ها را دست کم نگیرید.

ماشین شما باید هر دو سال یکبار یک معاینه فنی کلی Hauptuntersuchung, انجام دهد که به TÜV معروف است و هزینه آن حدود ۱۰۰ یورو است. علاوه بر این ، تعویض روغن یک بار در سال است ، که می تواند تا ۱۰۰ یورو برای شما هزینه داشته باشد.

شما باید قطعات مصرفی ماشین یا Verschleißteile را مانند دینام ، ترمز، یا لاستیک را به مرور عوض کنید. مشکلات الکترونیکی یکی از گران ترین مشکلات هستند. خسارت های غیرمنتظره، تگرگ یا سرقت خودرو همه هزینه هایی هستند که تحت پوشش هیچ گونه بیمه ای نیستند.

هزینه های تعمیر و نگهداری VW Golf V بسته به مدل ، مسافت پیموده شده و بدون هیچ گونه حادثه غیرعادی ، مبلغ ۳۶۰ یورو در سال است.

هزینه های نگهداری خودرو گلف V در یک نگاه

در مجموع، شما می توانید هزینه های تعمیر و نگهداری را برای یک فولکس واگن گلف V دست دوم ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه (۲۴۰۰ – ۳۶۰۰ یورو در سال) اگر ۱۵۰۰۰ کیلومتر در سال رانندگی کنید، در نظر بگیرید.

هزینه های نگهداری را می توان در بسیاری از وب سایت های اینترنتی محاسبه کرد. منبع معتبر هزینه ها ADAC است. که از اینجا میتوانید وارد آن شوید..

توجه : کلیه اخبار و مطالب وب سایت توسط تیم راهش جمع آوری می گردد و فارسیه هیچگونه مسئولیتی در ارتباط با صحت وسقم آنها بر عهده ندارد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.