راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل از انواع بیمه خودرو در آلمان

بیمه های خودرو

  • بیمه مسئولیت خودرو (Haftpflicht) 
  • بیمه پوشش جزئی (Teilkasko) 
  • بیمه بدنه (Vollkasko) 

بیمه مسئولیت 

مهمترین بیمه برای خودرو ها بیمه مسئولیت خودرو است که طبق قانون اجباریست. اگر راننده تصادف کند ، بیمه مسئولیت, خسارت وارده توسط راننده بیمه شده را بدون استثنا برای عابر پیاده ، راننده اتومبیل یا دوچرخه سوار پوشش می دهد.

 همچنین خسارت به اشیا خارجی مثلا دیواری هم که آسیب دیده است پرداخت می شود ولی بیمه مسئولیت خسارت وارد شده به اتومبیل شما را دیگر شامل نمی شود. حدود ۱۳ درصد از ماشین های آلمان فقط بیمه مسئولیت خودرو دارند. بیشتر آنها ماشین های قدیمی هستند که ارزش کمی دارند.

بیمه پوشش جزئی – بیمه ناجی در صورت شکستن شیشه و یا بلایای طبیعی

 29 درصد دیگر از دارندگان اتومبیل نیز بیمه پوشش جزئی دارند. این نوع بیمه علاوه بر هزینه بیمه مسئولیت خودرو، به طور متوسط حدود ۱۰۰ یورو دیگر به تعرفه بیمه شما اضافه می کند. بیمه پوشش جزئی در صورت سرقت کلی یا جزئی خودرو و همچنین در صورت شکسته شدن شیشه ها، هزینه یا خسارت آن را پرداخت می کند.

نکته: مشتریان می توانند با در نظر گرفتن میزان مشارکت در خسارت یا Selbstbeteiligung  در هزینه تعرفه بیمه پوشش جزئی صرفه جویی کنند. ما مبلغ ۱۵۰ یورو مشارکت در خسارت را پیشنهاد می کنیم. این یعنی شما تا سقف حداکثر ۱۵۰ یورو هزینه خسارت را باید خودتان پرداخت کنید.

بیمه بدنه – بیمه ای مفید برای اتومبیل های گران قیمت

بیمه پوشش جزئی به طور خودکار در بیمه بدنه گنجانده می شود ولی در صورت تصادف ، بیمه بدنه هزینه تعمیر اتومبیل شما را هم پرداخت می کند.

افراد بیمه شده بعد از رخداد حادثه میتوانند ابتدا از بیمه بدنه خود بهره مند شوند اما تخفیف سالانه آنها برای قرار داد سال بعد کاهش می یابد. هزینه های بیمه بدنه به طور متوسط از حدود ۸۰۰ یورو در سال به بالاست که برای خودروهای گران قیمت توصیه می شود. ارزش اکثر خودروهای دارای بیمه بدنه ۲۰۰۰۰ یورو به بالاست است.

کلاس عدم سوء پیشینه یا Schadenfreiheitsklassen – امکان صرفه جویی زیادی در تعرفه بیمه

کلاس های عدم سوء پیشینه در بیمه خودرو مهم هستند. کسانی که بدون تصادف باقی می مانند ، هر ساله به کلاس بالاتر SF می رسند. در بیشتر موارد ، تعرفه بیمه سالانه برای آنها کمتر میشود. بیمه ها به هر طبقه درصد تخفیفی اختصاص می دهند. به عنوان مثال ، بعد از ۱۵ سال بدون تصادف ، شما معمولاً در SF 15 طبقه بندی می شوید. برای بسیاری از بیمه ها این کلاس  یعنی تخفیف ۷۰ درصدی حق بیمه. بنابراین مشتری کمتر از یک سوم حق بیمه پایه را پرداخت می کند.

جدول زیر به شما یک ایده حدودی از میزان پرداخت حق بیمه در ازای افزایش کلاس عدم سوء پیشینه میدهد: 

مبلغ پرداختی از کل حق بیمهSF-Klasse
۱۰۰%SF1
۸۵%SF2
۷۰%SF3
۶۰%SF4
۵۰% – ۵۵%SF5-8
۴۵% – ۴۰%  SF9-15
۳۰% – ۳۵%  SF16-25
۲۵%  SF26-30
۲۰%  SF31-36

توجه به این مزایای بیمه های اتومبیل مهم می باشد

خدمات بیمه کنندگان اتومبیل بسته به ارائه دهنده و تعرفه می تواند متفاوت باشد. ما در اینجا به طور خلاصه به مهمترین خدمات بیمه های ماشین اشاره می کنیم:

  • ماکزیمم پوشش: این در بیمه مسئولیت خودرو خیلی مهم است. با کمی حق بیمه اضافی ، پوشش بیشتری را از کمترین حد مورد نیاز قانون دریافت کنید. بهتر است که سقف ۵۰ میلیون یورو یا حتی ۱۰۰ میلیون یورو را انتخاب کنید.
  • بیمه خودروهای اجاره ای: این بند به بیمه مسئولیت خودرو افزوده می شود. معمولا برای اتومبیل های اجاره ای در خارج از کشور ، پوشش بیمه شده مخصوصا به کشورهایی که مقاصد خوب مسافرتی هسنتد کم است.
  • جبران ارزش افت قیمت:از آنجاییکه اتومبیل های جدید سریعاً ارزش خود را از دست می دهند مشتریان باید به این بند توجه ویژه ای کنند 
  • تخفیف مسافران قطار: این تخفیف برای دارندگان کارت BahnCard یا کارت ماهانه حمل و نقل محلی به ندرت پیدا میشود ، اما هنوز بعضا میتوان با این بند تا سقف ۷ درصد از تعرفه را پس انداز کرد

توجه : کلیه اخبار و مطالب وب سایت توسط تیم راهش جمع آوری می گردد و فارسیه هیچگونه مسئولیتی در ارتباط با صحت وسقم آنها بر عهده ندارد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.