راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

خدمات سفارت ایران در سوئد

سفارت ایران در استکهلم سوئد، تنها نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی ایران در این کشور است که انواع خدمات کنسولی ایرانیان مقیم سوئد مانند تمدید گذرنامه ایرانی و صدور وکالتنامه در این مرکز انجام می‌گردد. ایران در گوتنبرگ و دیگر شهرهای سوئد نمانیدگی و سفارت ندارد. سفیر فعلی ایران در سوئد آقای احمد معصومی است.

جهت ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری می توانید با با راهش تماس بگیرید.

فهرست

سامانه میخک سوئد (استکهلم)

ابتدا درباره سامانه میخک استکهلم سوئد​ لازم به ذکر است که وزارت امورخارجه فقط یک سامانه میخک برای کلیه کشورها دارد. پس سایت ویژه یا متفاوتی به نام سامانه میخک استکهلم سوئد​ وجود ندارد.

سفارت ایران در استکهلم

کلیه ایرانیان مقیم کشور سوئد مانند ایرانیان ساکن کشورهای دیگر برای انجام امور کنسولی خود از سامانه میخک به آدرس www.mikhak.mfa.gov.ir می توانند استفاده نمایند. البته برخی سایت ها به اشتباه، سایت اصلی سفارت ایران در سوئد به آدرس stockholm.mfa.ir را به عنوان سامانه میخک استکهلم سوئد​ معرفی کرده اند.

با ورود به این سایت به سادگی مشخص می شود که این یک اشتباه است و آدرس فوق، آدرس سایت سفارت است که در آن می توان اطلاعیه ها و اخبار مربوط به ایرانیان ساکن سوئد را مشاهده کرد.

سامانه میخک چیست ؟

سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی که به اختصار میخک نامیده شده است، پیش از این سامانه تاک نامیده می‌شد. تاک نیز مخفف سامانه تایید اسناد کنسولی بود که ابتدا برای تایید اسناد کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی شده بود.

سامانه میخک برای همه ایرانیان از جمله ایرانیان مقیم سوئد و استکهلم راه اندازی شده است و تمام ساکنان این کشوربه بسیاری از خدمات کنسولی مورد نیاز خود از این طرق می‌توانند دسترسی پیدا کنند. صدور وکالتنامه در سوئد، صدور و تمدید گذرنامه در سوئد، امور مشمولان نظام وظیفه، امور دانشجویی از سری خدماتی است که در این سامانه ارایه می‌شود.

با این توضیحات ارایه شده سامانه میخک برای ساکنان سوئد و چگونگی ورد به سایت میخک در استکهلم و سوئد را می‌دهیم.

نحوه ورود به سامانه میخک استکهلم سوئد

هر ایرانی ساکن کشور سوئد یا شهر استکهلم مانند ایرانیان دیگر کشورها برای استفاده از خدمات کنسولی کشور جمهوری اسلامی ایران ابتددا باید وارد سامانه میخک (تاک سابق) شوند. پس از ورود به این سامانه ابتدا باید پروفایل شخصی را تکمیل کرد و با داشتن نام کاربری و رمز عبور که می‌تواند موقت یا ثابت باشد وارد سامانه میخک به آدرس www. mikhak. mfa. gov. ir شد.

برای ورود به سامانه میخک استکهلم سوئد​، مراحل زیر را انجام دهید:

۱مرورگر دستگاه یا گوشی موبایل خود را باز کرده و عبارت (سامانه میخک) را جست و جو کنید

۲در صفحه اول نتایج جست و جو برروی لینکی که آدرس آن www. mikhak. mfa. gov. ir می‌باشد. کلیک نمایید. اکنون وارد صفحه اصلی سامانه میخک​ شده‌اید که برای سوئد نیز همین آدرس است و می‌توانید خدمات کنسولی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

برای ورود به سامانه میخک استکهلم سوئد​ بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.mikhak.mfa.gov.ir

برای ورود به سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم سود بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://stockholm.mfa.ir

اطلاعات کامل درباره سامانه میخک استکهلم سوئد

ایرانیانی که در هر یک از شهرهای سوئد ساکن هستند، همچون ایرانیان ساکن کشور، در برخی امور اداری و رسمی نیاز به خدمات دولتی مانند خدمات ثبتی، دانشگاهی و انتظامی دارند، کلیه خدمات مربوط به دولت ایران در کشورهای خارجی نیز به عهده سفارت و یا کنسولگری‌های ایران است. سفارت ایران در سوئد نیز در شهر استکهلم است.

سامانه میخک نیز به عنوان سایت واسط بین ایرانیان خارج از کشور و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، مانند سفارت ایران در سوئد است. ایرانیان برای بسیاری از امور و خدمات ابتدا می‌بایست به این سایت مراجعه نمایند و پس از ثبت نام و تکمیل فرم‌های آنلاین مربوطه یا به سفارت مراجعه حضوری کنند و در برخی از خدمات نیز بدون مراجعه حضوری به نتیجه مورد نیاز خود برسند.

گرفتن وکالتنامه در سوئد، تمدید گذرنامه ایرانی در سوئد و گرفتن‌عدم سوء پیشینه برای ایرانیان خارج از کشور از متداول‌ترین خدماتی است که ایرانیان ساکن سوئد به آن نیاز دارند

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه میخک استکهلم سوئد می‌توانید با ما در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی راهش آماده‌اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به سوالات شما درباره سامانه میخک استکهلم سوئد پاسخ دهند.

سفارت ایران در استکهلم تمدید گذرنامه

اطلاعات تکمیلی درباره “تمدید گذرنامه ایرانی در سوئد” را با کلیک بر روی این بخش بخوانید. همچنین در مقاله ای به طور کامل درباره موضوع گذرنامه ایرانیان خارج از کشور اطلاعات لازم را ارایه داده ایم.

مدارک لازم جهت صدور اولین گذرنامه:

  • تکمیل فرم درخواست صدورگذرنامه
  • تکمیل فرم بقاء بر تابعیت (مخصوص کسانی که گذرنامه سوئدی دارند)
  • تکمیل فرم درخواست تغییر محل اقامت
  • تکمیل فرم اجازه خروج همسر، فرزند یا فرزندان
  • اجازه نامه پدر برای صدور گذرنامه فرزند
  • تکمیل فرم درخواست درج مهر خروج مشمولین (مخصوص آقایان مشمول خدمت سربازی)
  • اصل و کپی شناسنامه – یک سری از تمام صفحات در کاغذ A4 (شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکسدار باشند)
  • کپی از صفحه اول گذرنامه سوئدی یا کارت اقامتی در سوئد (پرشن بویس) – یک برگ در کاغذ A4
  • عکس رنگی جدید ۴ × ۳ تمام رخ با زمینه سفید، بدون عینک، کلاه و شال گردن – دو قطعه
  • اصل گذرنامه پدر، که محل امضاء دارنده گذرنامه در آن توسط وی امضاء شده است. (جهت تطبیق امضاء پدر برای فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • پاکت جهت برگشت مدارک که در پست محل ریجستر شده باشد و یا معادل مبلغ ۱۰۰ کرون تمبر روی پاکت برگشت الصاق شود. .
  • واریز مبلغ ۵۵۰ کرون برای افراد زیر ۱۸ سال .
  • واریز مبلغ ۱۸۳۰ کرون برای افراد بالای ۱۸ سال که متقاضی صدور گذرنامه با مهر خروج مشمولین برای اولین بار هستند.
  • توجه: تمامی هزینه ها اعم از هزینه صدور گذرنامه، هزینه ثبت ازدواج و … فقط از طریق سیستم بانکی به حساب سفارت شماره ۵۲۷۷۱۱۱۲۵۱۵ در بانک SEB واریز و رسید Kvitto بانکی تحویل گردد.

افرادی که در سوئد متولد شده یا بانوان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج کرده و شناسنامه در یافت کرده‌اند حضور آن‌ها برای صدور گذرنامه در سفارت ایران در سوئد ضروری است.

ثبت ازدواج و طلاق در سفارت ایران در سوئد (استکهلم)

در خواست ثبت ازدواج زن و مرد ایرانی، مرد ایرانی با زن خارجی یا زن ایرانی با مرد خارجی با تکمیل و ارائه مدرک و صرفا به صورت حضوری انجام می‌شود. متقاضیان ابتدا باید به سامانه میخک مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری، هزینه ثبت ازدواج را واریز نمایند. بانوان خارجی که با مرد ایرانی ازدواج کرده و شناسنامه ایرانی دریافت نموده‌اند، مبلغ ۱۱۰۰ کرون باید واریز نمایند.

ثبت فوت و انتقال جنازه به ایران

برای ثبت فوت، یکی از بستگان با ارائه مدرک باید درخواست ثبت فوت را انجام دهند. بدین صورت که به سامانه میخک مراجعه کرده و به نام متوفی اطلاعات موردنیاز را تکمیل نموده و با دریافت کد رهگیری نسبت به واریز هزینه اقدام نمایند. اگر بستگان متوفی در ایران باشند، با حضور در وزارت امور خارجه ساختمان شماره ۳ می‌توانند درخواست ثبت فوت را ارائه نمایند. برای انتقال جنازه نیز کافی است یکی از بستگان با حضور در سفارت مامورین کنسولی را از مرگ شخص متوفی مطلع کرده و درخواست صدور مجوز را نماید.

سفارت ایران در سوئد وکالتنامه

برای تنظیم وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد، ابتدا وارد سامانه میخک شوید و اطلاعات وکیل خود را درج کرده و کد رهگیری اخذ نمایید. متن وکالتنامه یعنی همان اختیاراتی که می‌خواهید به وکیل خود واگذار کنید، باید کامل، دقیق و رسمی نگارش شده باشد.

اگر در این زمینه آگاهی ندارید می‌توانید با مشاوران حقوقی راهش مشورت نمایید. شما می‌توانید به بستگان خود نیز وکالت دهید اما در برخی امور مانند طلاق فقط وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند وکالت داشته باشد لذا در این مورد بستگان شما می‌توانند وکالت شما را به یک وکیل طلاق توافقی اعطا نمایند.

آدرس و تلفن سفارت ایران در سوئد

نشانی محل سفارت جهت مراجعه حضوری:

Islamiska Republiken Irans Ambassad

Elfviksvägen 76

۱۸۱۹۰ Lidingo

نشانی محل سفارت جهت ارسال مدارک:

Islamiska Republiken Irans Ambassad

Box 6031

۱۸۱۰۶ Lidingo

شماره تلفن: +۴۶ ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۰۰ / ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۴۰ / ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۶۰

فکس: +۴۶ ۰۸ ۶۳ ۶۳ ۶۲۶

ایمیل: [email protected]

تعطیلات سفارت در سال ۱۴۰۲

ایام هفتهتاریخ شمسیتاریخ میلادیمناسبت
سه شنبه۱  فروردین۲۱ مارس (۲۰۲۳)عید نوروز
جمعه۱۸ فروردین۷ آوریلGood Friday
دوشنبه۲۱ فروردین۱۰ آوریلEaster
چهارشنبه۲۳ فروردین۱۲  آوریلشهادت حضرت علی (ع)
دوشنبه۱۱ اردیبهشت۱ میروز جهانی کارگر
پنج شنبه۲۸ اردیبهشت۱۸ میAscension DAY
سه شنبه۱۶ خرداد۶ ژوئنSwedish National Day
جمعه۲ تیر۲۳ ژوئنMidsummer Eve
پنج شنبه۸ تیر۲۹ ژوئنعید قربان
جمعه۱۶ تیر۷ جولایعید غدیر
جمعه۶ مرداد۲۸ جولایعاشورای حسینی
پنج شنبه۲۳ شهریور 14 سپتامبررحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی (ع)
سه شنبه۱۱ مهر۳ اکتبرولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)
دو شنبه۴ دی 25 دسامبرChristmas Day
سه شنبه۵ دی۲۶ دسامبرBoxing Day
دوشنبه۱۱دی۱ ژانویه ۲۰۲۴آغاز سال نو میلادی
جمعه۱۵دی۵ ژانویهEpiphany
پنج شنبه۵ بهمن۲۵ ژانویهولادت حضرت علی (ع)
پنج شنبه۱۹ بهمن۸ فوریهمبعث پیامبر اکرم (ص)
سه شنبه۲۹ اسفند۱۹ مارسروز ملی شدن صنعت نفت

اطلاعیه های مهم سفارت

درخواست شناسنامه غیرحضوری

به اطلاع کلیه هموطنان ساکن مناطق دور از شهر استکهلم می رساند بخش کنسولی سفارت در راستای افزایش خدمات غیر حضوری امکان صدور شناسنامه برای فرزندان زیر ١۵سال پدر ایرانی را بصورت پستی و با وکالت فراهم نموده است .
در این خصوص لازم است متقاضی ابتدا در بخش وکالت سیستم میخک درخواست وکالت امور اداری  را ثبت نموده سپس با شماره واتس آپ ۰۷۶۲۳۵۰۹۵۳ جهت تکمیل مراحل صدور وکالتنامه و شناسنامه بصورت تصویری تماس بگیرد .
توضیح اینکه در قسمت مشخصات وکیل در سیستم میخک مشخصات همسر خود را درج نمایید تا بتوانید کد رهگیری را از سیستم دریافت کنید.بدیهی است در زمان تایید وکالت تغییرات لازم در خصوص متن وکالتنامه و مشخصات وکیل از سوی بخش کنسولی انجام خواهد شد .
مناسب است جهت آماده نمودن مدارک مورد نیاز صدور شناسنامه،بخش مربوطه را در سایت سفارت مطالعه کنید

خدمات غیرحضوری کنسولی

سفارت ایران در سوند (استکهلم) درباره خدمات غیرحضوری کنسولی این نمایندگی اطلاعیه ای صادره کرده است

به گزارش سایت حقوقی راهش در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع عموم می رساند که بخش کنسولی سفارت در راستای اتخاذ تدابیری جهت حفظ سلامت هموطنان ارجمند و اجتناب از ترددهای غیر ضروری این عزیزان، تسهیلات خود را بمنظور ارائه خدمات کنسولی از طریق پست به ویژه در ارتباط با صدور گذرنامه، امور سجلی، تایید مدارک و صدور انواع گواهی‌ها فزونی بخشیده است ضمن اینکه توصیه می نماید کلیه امور کنسولی فاقد ارجحیت و فوریت زمانی را به فرصت های آتی موکول نمایند.

علاوه بر آن به هموطنان گرامی اکیدا توصیه می‌گردد قبل از مراجعه حضوری به سفارت، حتما از طریق ایمیل ها و شماره‌های اعلام شده در وب سایت سفارت، با بخش های مختلف کنسولی تماس حاصل نموده و نسبت به ضرورت مراجعه و یا امکان دریافت خدمات به صورت مجازی یا پستی اطلاع حاصل نمایند.

همچنین شماره تلفن ۰۷۶۹۲۲۸۲۳۶ صرفا جهت پیگیری مشکلات احتمالی هموطنان در زمینه گسترش بیماری کرونا و ایجاد مشکلات نظیر تردد، قرنطینه و سایر مسائل ناشی از این بیماری در نظرگرفته شده است.

الزامی شن داشتن کارت ملی هوشمند جهت وکالت نامه

“اطلاعیه مهم:

به اطلاع کلیه هموطنان میرساند از تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۱ برابر با ۲۰۲۲/۱۲/۱۲ ارائه هرگونه خدمات تایید وکالت نامه منوط به داشتن کارت هوشمند ملی و یا ارائه رسید ثبت نام برای کارت هوشمند ملی می‌باشد.

بنابراین هموطنانی که کارت هوشمند ملی ندارند و یا درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، لازم است ابتدا نسبت به ارائه درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نموده و سپس جهت تایید وکالت خود اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز و شرایط درخواست کارت ملی هوشمند در سایت سفارت موجود است.

مجدداً یادآوری میگردد ارائه درخواست کارت هوشمند ملی فقط حضوری انجام می‌شود.

شایان ذکر است سایر خدمات کنسولی نیز در آینده نزدیک منوط به داشتن کارت هوشمند ملی خواهد شد. “

با سلام
به اطلاع میرساند تعدادی از هموطنان صرفا ازدواج خود را نزد مقامات سوئدی ثبت و بنا با دلایل مختلف ازدواج خود را نزد سفارت و درشناسنا مه های خود ثبت نمی کنند .
متاسفانه در صورت بروز اختلاف مشکلات متعددی برای ایندسته از افراد ایجاد می‌شود
از جمله این مشکلات در بعضی موارد عدم همکاری آقایان جهت گرفتن شناسنامه برای فرزند مشترکشان می باشد و اخذ شناسنامه برای فرزند توسط مادر بدون ثبت ازدواج در شناسنامه دارای یک روند طولانی اداری می باشد
به عبارتی دیگر طبق قوانین :
در صورت عدم ثبت ازدواج والدین و غیبت پدر و یا جد پدری ،مادر بعد از دریافت حکم اثبات نسب از دادگاه داخل ایران می تواند برای فرزند خود شناسنامه دریافت نماید.
با توجه به روند طولانی این اقدام در اولین فرصت نسبت به ثبت ازدواج خود در سفارت اقدام نمایید .

شرایط ملاقات حضوری با سفیر ایران در سوئد

به گزارش راهش، کانال کنسولیار (کانال رسمی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران – استکهلم) درباره شرایط ملاقات حضوری با سفیر ایران در سوئد نوشت:
به اطلاع هموطنان عزیز مقیم سوئد میرساند با توجه به رفع محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا و طبق برنامه ریزی بعمل آمده جناب آقای معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد یک روز در هفته را به منظور ارتباط مستقیم با هموطنان و ملاقات حضوری تعیین نموده اند .
در این راستا و به منظور تعیین وقت،لطفا درخواست خود را شامل مشخصات فردی ،موضوع ملاقات و شماره تماس به آدرس زیر ایمیل نمایید.
[email protected]

شایان ذکر است ارتباط غیر حضوری با آقای سفیر همچون گذشته از طریق ایمیل شخص ایشان که آدرس آن در سایت سفارت درج گردیده امکان پذیر است .

برای انجام خدمات کنسولی مقدماتی سفارت ایران در سوئد از کجا شروع کنیم؟

مجموعه راهش، کلیه امور مقدماتی خدمات کنسولی مربوط به سفارت ایران در کشورهای مختلف اعم از سوئد را انجام می‌دهد.

 سامانه میخک سفارت ایران در سوئد چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

وزارت امور خارجه جهت تسهیل امور حقوقی و قضایی ایرانیان مقیم خارج از کشور، سامانه میخک را به آدرس mikhak.mfa.gov.ir مهیا کرده است که انواع خدمات کنسولی مانند امور گذرنامه، امور سجلی، تنظیم وکالت‌نامه و … را به هموطنان خود ارائه می‌دهد.

تنظیم وکالت‌نامه از طریق سامانه میخک چگونه صورت می‌گیرد؟

برای تنظیم و صدور وکالت‌نامه ابتدا در سامانه میخک ثبت‌نام کرده و مشخصات کسی که به آن وکالت می‌دهید را درج کنید. سپس با داشتن کد رهگیری از سفارت درخواست صدور وکالت نامه کنید.

راه‌های ارتباطی با سفارت ایران در سوئد کدام‌اند؟

آدرس: سفارت جمهوری اسلامی ایران، خیابان Elfviksvägen 76، لیدینگو ۱۸۱۹۰ایمیل: [email protected]
تلفن: +۴۶ ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۰۰ / ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۴۰ / ۰۸ ۶۳۶ ۳۶۶۰
فکس: +۴۶ ۰۸ ۶۳ ۶۳ ۶۲۶  

آیا نوبت گیری برای سفارت ایران در سوئد الزامی است؟

بلی، در سایت سفارت در این زمینه آمده است:در صورت نیاز به مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید.

سامانه نوبت دهی سفارت ایران در استکهلم چیست؟

سایت نوبت دهی وزارت خارجه به آدرس https://appointment.mfa.gov.ir برای خدماتی که نیازمند دریافت نوبت است، راه اندازی شده است.

۴.۷/۵ - (۹ امتیاز)
4 نظرات
  1. مهدیه می گوید

    درود
    آیا برای درخواست صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در سوئد نیاز به گرفتن وقت قبلی و مراجعه حضوری است؟

    1. راهشگر می گوید

      سلام
      بله هم وقت قبلی لازم دارد و هم مراجعه حضوری
      موفق باشید

  2. یاشار می گوید

    با درود و احترام
    سوالم این هست که ایا سفارت اطلاعاتی پیرامون شرایط گذر موقت خودرو از سوئد به ایران را به چه صورت به متقاضیان ارائه میکند

  3. سحر می گوید

    سلام.آیا میتوان از طریق سفارت ایران در سوئد درخواست مهریه کرد و آن را به اجرا گذاشت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.