راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تعطیلات طولانی بعدی در امارات چه زمانی است؟

امارات تعطیلات عمومی یکپارچه را برای کارمندان بخش دولتی و خصوصی اعلام کرده بود که اغلب نزدیک به تاریخ آن تایید می‌شود. با این حال، بر اساس برخی از محاسبات، می‌توانیم تاریخ‌های تقریبی را برای زمان برنامه‌ریزی استراحت خود در سال ۲۰۲۲ به شما ارائه دهیم.

پس از لذت بردن از یک آخر هفته طولانی ۵ روزه یا ۴ روزه (بسته به اینکه شنبه، یکشنبه تعطیل یا فقط یکشنبه تعطیل دارید) برای عید فطر، کارمندان بخش خصوصی باید برای استراحت کوتاه تا عید قربان منتظر بمانند. یا سفر به خارج از کشور کارمندان بخش دولتی در امارات ۹ روز از جمله تعطیلات آخر هفته عید فطر را دریافت کردند.

روز عرفات که تقریباً ۷۰ روز پس از پایان ماه رمضان برگزار می‌شود، دومین روز حج یا زیارت است. این روز طبق تقویم اسلامی روز جمعه است. ۹ ذی الحجه ۱۴۴۳ انتظار می‌رود در ۸ جولای ۲۰۲۲ رخ دهد.

عید قربان در روز بعد از روز عرفات برگزار می‌شود و پایان زیارت مکه است. تاریخ‌های تقویم هجری قمری برای این تعطیلات ۱۰ تا ۱۲ ذی الحجه ۱۴۴۳ است که مربوط به ۹ جولای (شنبه) تا ۱۱ام (دوشنبه) ۲۰۲۲ است. این به معنای یک آخر هفته طولانی دیگر (۴ روزه)، همراه با روز عرفات در ۸ جولای است (مشروط به تایید با رؤیت ماه).

به‌علت آغاز سال جدید اسلامی ۱۴۴۴، انتظار می‌رود این تعطیلات در روز شنبه ۳۰ جولای ۲۰۲۲ باشد. اگر شنبه‌ها کار می‌کنید، این روز می‌تواند یک روز تعطیل اضافی به شما بدهد. اگر تعطیلات آخر هفته دو روزه دارید، ممکن است یک روز دیگر مرخصی نگیرید.

روز ولادت حضرت محمد (ص) در دوازدهمین روز ماه ربیع الاول جشن گرفته می‌شود. در زبان عربی از این عید به عنوان عید مولد النبی یاد می‌شود. امسال، تعطیلات در یک شنبه – ۸ اکتبر خواهد بود.

امارات روز بزرگداشت را در اول دسامبر برگزار می‌کند و این روز با یک روز تعطیل برای کارمندان در این کشور مشخص شده است. به دنبال آن جشن‌های روز ملی در ۲ و ۳ دسامبر برگزار می‌شوند. ۱ دسامبر پنجشنبه است، بنابراین احتمالاً در دسامبر یک تعطیلات چهار روزه خواهید داشت.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.