راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تعیین تکلیف آیین‌نامه انتقال از تهران و کلان‌شهرها

آیین‌نامه انتقال به کلان‌شهرها و تعیین تکلیف آیین‌نامه‌های ایجاد تسهیلات برای شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور (پیش‌نویس تصویب‌نامه هیأت وزیران)

در سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸، دو آیین نامه درخصوص ارائه تسهیلات به شاغلان دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور، توسط هیئت دولت به تصویب رسید. اخیراً سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده که آیین نامه مصوب سال ۱۳۸۶، فقط به مدت یک سال اعتبار داشته، اما بعد از منقضی شدن این مدت، آیین نامه مذکور اصلاح شده و این اصلاح، فاقد وجاهت قانونی بوده است.

همچنین، با اتمام دوره اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور، اجرای بند (الف) ماده (۶۵) این قانون که به موضوع انتقال کارکنان به کلانشهرها پرداخته بود، منقضی شده است.

از طرفی، در بسیاری از موارد، تسهیلات مورد اشاره در آیین نامه ها، به کارمندانی که به سایر شهرها منتقل شده اند به طور کامل ارائه نشده و این امر موجب نارضایتی کارمندان و تقاضا برای بازگشت به کلانشهرها و شغل قبلی شده است؛ ضمن آنکه تخلفاتی نیز صورت گرفته است. مثلاً برخی از کارمندان، پس از انتقال به سایر شهرها و برخورداری از مزایای مربوطه، مجدداً به شغل قبلی خود در کلانشهرها بازگشته اند.

به همین منظور سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن درخواست بازنگری در آیین نامه‏ های یاد شده و لغو آنها، پیشنهاد تصویب آیین نامه ای به شرح زیر را ارائه کرده است:

آیین‌نامه انتقال به کلان‌شهرها

ماده ۱- از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، انتقال و یا ماموریت کارکنان رسمی و پیمانی یا عناوین مشابه دستگاه های اجرایی که متقاضی انتقال به کلان شهرها (تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، قم ، شیراز، کرج و اهواز ) می باشند، در شرایط زیر امکان پذیر خواهد بود:

الف- تصدی پست های مدیریتی و یا کارشناسی مورد نیاز مبرم ستاد مرکزی دستگاه، به شرط دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه کار برجسته.

ب- نیازهای اضطراری کارکنان نظیر بیماری، تبعیت از همسر و …. (به مدت محدود)

تبصره- انتقال یا ماموریت این قبیل کارکنان منوط به تصویب شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه و تایید بالاترین مقام دستگاه می باشد.

ماده ۲- انتقال یا ماموریت کارکنانی که تعهد خدمت در مناطق خاصی را دارند، ممنوع می باشد.

ماده ۳- دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات کارکنان منتقل شده بر اساس ماده (۲) را در سامانه کارمند ایران ثبت نمایند. سازمان اداری و استخدامی هر سال گزارشی از کم و کیف این نقل و انتقال ها را به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.

منبع: سایت دفتر هیأت دولت

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.