راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل از تمدید آنلاین پاسپورت در مالزی

به گزارش راهش، تمدید پاسپورت مالزی اکنون باید به صورت آنلاین انجام شود. در اینجا نحوه تمدید پاسپورت آمده است:

اداره مهاجرت مالزی اعلام کرد که تمدید پاسپورت بین المللی مالزی اکنون باید به صورت آنلاین انجام شود. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید گذرنامه خود را در اداره مهاجرت مجاور خود تمدید کنید (به جز برخی موارد).

برای تمدید آنلاین پاسپورت مالزی چه کنیم؟

با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید گذرنامه، اداره مهاجرت اعلام کرده بود که تمدید باید از ۱۱ می‌۲۰۲۲ به صورت آنلاین انجام شود. قرار ملاقات‌هایی که با سیستم قرار ملاقات آنلاین اداره مهاجرت مالزی (STO) از ۱۱ می‌۲۰۲۲ به بعد گرفته شده نیز دیگر اعتبار ندارد.

با این حال، امکان تمدید گذرنامه صرفا آنلاین، برای همه وجود ندارد. شهروندان بالای ۶۰ سال، کودکان زیر ۱۳ سال، شهروندانی که برای حج می‌روند، دانشجویان ۲۱ساله و کمتر در حال تحصیل در خارج از کشور، در صورت داشتن مشکلی در اثر انگشت و همچنین شهروندانی که گذرنامه خود را خراب کرده یا گم کرده‌اند هنوز می‌تواند وارد شوند. در واقع، کسانی که گذرنامه‌هایشان آسیب دیده یا گم شده است، مجاز به درخواست آنلاین برای گذرنامه جدید نیستند.

چگونه گذرنامه خود را به صورت آنلاین تمدید کنم؟

-از وب سایت مهاجرت بازدید کنید و برای ادامه روی دکمه آبی «Setuju» کلیک کنید (توجه داشته باشید که گزینه زبان انگلیسی وب سایت برای من کار نمی‌کند)
-سپس باید اطلاعات را در فرم MyOnline Passport پر کنید، از جمله اینکه ۱۸ سال به بالا یا کمتر از ۱۸ سال دارید.
-در قسمت «بدون سند»، شماره پاسپورت خود را وارد کنید.
-در بخش «No Pengenalan Semasa»، مثال وارد شده ممکن است گیج کننده باشد زیرا نمونه‌ای از شماره تلفن همراه است.
اما برای شناسه شما مانند شماره آی دی شما است. شما می‌توانید نوع شماره شناسه را در قسمت «Kategori» کنار آن انتخاب کنید.
-نزدیک‌ترین یا راحت‌ترین دفتر مهاجرت را در زیر «Pejabat Pungutan”» انتخاب کنید.
-گزینه‌های دیگر در فرم شامل اطلاعات اضافه شده از قیم است که آن را برای افراد زیر ۱۸ سال پر می‌کنید.


-پس از تأیید مشخصات خود، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن به شما می‌گوید باید مطمئن شوید که پاسپورت شما هنوز در شرایط خوبی است (مفقود نشده، خیس نشده یا پاره نشده است). همچنین باید مطمئن شوید که اطلاعاتی که تایپ کرده‌اید صحیح است و عکسی که آپلود می‌کنید یک عکس جدید است.

در صفحه بعدی دستورالعمل‌هایی در مورد نوع عکس پاسپورتی که مجاز به آپلود آن هستید ارائه می‌شود. شما می‌توانید خودتان با سه‌پایه یا با کمک شخص دیگری عکس بگیرید، البته باید اصولی را رعایت کرده باشید. نباید خیلی دور یا خیلی نزدیک باشید، و عکس باید به خوبی روشن شود. اما اگر با نحوه گرفتن عکس‌های صحیح آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم برای انجام آن‌ها به نزدیک‌ترین استودیوی عکاسی بروید. فقط از آن‌ها بخواهید عکس‌ها را برای شما ایمیل کنند تا بتوانید خودتان آن‌ها را به صورت آنلاین آپلود کنید.

صفحه آخر شامل بخشی برای آپلود عکس پاسپورت شما است. در زیر بخش، قسمتی در مورد پاسپورت فعلی شما وجود دارد. شما باید اطلاعات را تأیید کنید و همچنین مطمئن شوید که آدرس خانه و ایمیل صحیح و سایر اطلاعات شخصی را اضافه کرده اید.

اگر ۱۳ سال تا ۵۹ سال سن دارید، هزینه تمدید پاسپورت ۲۰۰ رینگیت است. قیمت آن برای شهروندان ۶۰ سال به بالا، بچه‌های ۱۲ سال به بالا، دانش آموزان زیر ۲۱ سال و برای کسانی که به حج می‌روند، ۱۰۰ رینگیت است. برای شهروندان OKU رایگان است.

پرداخت را می‌توان از طریق FPX، کارت نقدی یا کارت اعتباری آنلاین انجام داد. اگر بتوانید پاسپورت خود را در اداره مهاجرت تمدید کنید، می‌توانید پول نقد پرداخت کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را از طریق سایت آن‌ها پیدا کنید.

دفاتر مهاجرت نیز شروع به تمدید ساعات اداری دفاتر پاسپورت خود کرده‌اند، بنابراین می‌توانید پس از اتمام کار، پاسپورت خود را در زمان آرام‌تری دریافت کنید. برخی از دفاتر مانند Wilayah Perseketuan، Selangor، Johor، Negeri Sembilan و Melaka تا ساعت ۱۰ شب کار خواهند کرد. دفاتر Perak، Pahang، Kedah، Penang، Perlis و Terengganu تا ساعت ۱۸ فعالیت خواهند کرد و تمامی دفاتر گذرنامه هر شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر باز خواهند بود.

منبع: https://soyacincau.com/2022/05/17/passport-renewals-must-now-be-done-online-heres-how-you-can-get-it-done/

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.