راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه

درباره پشت نویسی قرارداد اجاره چه می‌دانید؟ امروز قصد داریم از این موضوع با شما صحبت کنیم.

در پایان قرارداد اجاره در صورتی که توافق بین مستاجر و موجر همچنان برقرار باشد باید برای تمدید قرارداد اجاره اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ۳ نمونه قرارداد اجاره نامه انواع ملک و آپارتمان 

برای تمدید قرارداد اجاره خانه دو راه وجود دارد:

  1. اول آن که اجاره‌نامه جدیدی تنظیم شود
  2. دوم آن که با پشت‌نویسی قرارداد اجاره قبلی تمدید اجاره را خودتان انجام بدهید.

در بسیاری از موارد موجر و مستاجر برای آن که مجددا مبلغی را به عنوان کمیسیون بنگاه نپردازند، تصمیم می‌گیرند قرارداد را خودشان تنظیم کنند. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای انجام این کار از پشت نویسی قرارداد قبلی به جای تنظیم قرارداد جدید استفاده کنند. چون در این صورت دیگر نیازی به نوشتن تمام بندهای قرارداد قبلی در قراردادی جدید نیست و کافی است چند جمله کوتاه با ذکر تاریخ، طرفین قرارداد و موارد تغییر یافته مثل مبلغ پول پیش و اجاره در پشت اجاره‌نامه ثبت شود. این راهی است که هزینه کمیسیون از طرفین حذف شود و معمولا اگر مالک و مستاجر درصدی از اعتماد به هم را به دست آورده باشند، این روش را برای تمدید مدت اجاره انتخاب می‌کنند. اما افزایش مبلغ رهن و اجاره بین دو طرف به صورت توافقی انجام می‌شود.

در صورتی که شما هم قصد دارید قرارداد اجاره را خودتان تمدید کنید اما نمی‌دانید چه متنی برای پشت نویسی قرارداد اجاره مناسب است می‌توانید از نمونه متن‌هایی که در این مطلب برای پشت‌نویسی قرارداد اجاره نوشته شده است استفاده کنید.

نمونه اول پشت‌نویسی قرارداد برای اجاره

با توجه به اتمام قرارداد شماره ……….. در تاریخ ……….. در خصوص اجاره یک دستگاه آپارتمان توسط ……………….. از ………………………. با توجه به توافق طرفین قرارداد جدیدی بین دو طرف منعقد شده و مبلغ ودیعه از ……………………. به ……………………… تغییر یافته و اجاره از …………………….. به ……………………… در ماه افزایش/کاهش می‌یابد.

تمامی مفاد قرارداد شماره ……………………… برای این قرارداد برقرار بوده و اگر قرار است تغییری صورت گیرد باید به توافق هر دو طرف صورت گیرد.

نمونه دوم پشت نویسی قرارداد اجاره

قرارداد شماره ………… در تاریخ ………………… بین خانم/آآقا …………………. و خانم/آقا …………………. به مدت ………………. سال از تاریخ ………………. تا تاریخ ……………… تمدید می‌شود. مبلغ ودیعه این قرارداد از …………….. به ……………..  و مبلغ اجاره از ……………………. به …………………….. تغییر می‌یابد.

نمونه سوم

این قرارداد بین آقا/خانم (موجر) ………………………….. و آقا/خانم (مستأجر) در تاریخ …………………….. به منطور تمدید اجاره واحد فوق‌الذکر در قرارداد شماره ………………. به مدت ……………………. تنظیم می‌شود. کلیه مفاد قرارداد شماره …………………….. برای این قرارداد نیز معتبر بوده و تنها مبلغ ودیعه از ……………………. به ………………………… و مبلغ اجاره از ……………………….. به ………………….. تغییر می‌یابد.

چند نکته مهم که در پشت نویسی قرارداد اجاره باید به آن‌ها توجه کنید

  • دقت کنید که اگر تمدید قرارداد را در بنگاه معاملات املاک انجام می‌دهید حتما کد رهگیری و شماره ثبت معامله را دریافت کنید.
  • اگر قرارداد را خودتان و بدون مراجعه به بنگاه تمدید می‌کنید آن را در حضور دو شاهد انجام دهید و قرارداد را به امضای آن‌ها برسانید. در غیر این صورت قرارداد شما مشمول بخشی از اصلاحات قوانین موجر و مستاجر نخواهد بود.
  • به هیچ عنوان زیر بار تمدید شفاهی قرارداد اجاره نروید.
  • اگر بندی از قرارداد قبلی تغییر کرده یا شرط جدید در تمدید قرارداد لحاظ شده حتما آن را در پشت قرارداد بنویسید.
۳.۵/۵ - (۱۶ امتیاز)
6 نظرات
  1. اسماعیل بدری می گوید

    سلام وتشکر از بابت متن تمدید اجاره

  2. زمانی می گوید

    ممنون بابت راهنمایی

  3. هادی حصاری می گوید

    سلام وقت بخیر من یک واحد اپارتمان سال ۱۴۰۱ با پول رهن۵۰میلیون کامل تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۰۴۲ قول نامه کردم وحالا مستاجرم میخاد ۸ ماه دیگه اونجا بشینه و من بابت کارهای که براش انجام دادم ۲۰ میلیون ازش میخام و میخایم برای تمدید مجدد پشت قول نامه هامون پشت نویسی کنیم که مبلغ رهن بشه ۳۰ میلیون با ماهی ۳ میلیون اجاره لطفا راهنماهی کنید چی پشت نویسی کنیم که وقتی قرداد دادمان تموم شد من همون ۳۰ میلیونو بدم دیگه نگه باید ۵۰ میلیون بدی بهم چون براش کار انجام دادم و کلی ضررم بهم وارد کرده واسه همینم خودش گفته ۲۰ میلیون از اون ۵۰ میلیون هیچ یعنی اینکه خونرو بهش با ۳۰ میلیون و ماهی ۳ میلیون اجاره دادم لطفا راهنمای کنید برای تمدید چی پشت نویسی کنم با سپاس

  4. علی کاشانی می گوید

    سلام می توانید قرارداد قبلی را از درجه اعتبار ساقط کنید( با امضا ظرفین و۲ شاهد)قرارداد جدید بنوسید و مبلغ ۳۰ میلیون بعنوان قرض الحسنه بنوسید یا اینکه در پشت قرارداد برای تمدید بنوسید مبلغ قرض الحسنه از ۵۰ تومان به ۳۰ میلیون تومان کاهش مابتفاوت با مستاجر تسویه حساب شد

  5. حمید رحمانی می گوید

    قبل هرچیزی میخواستم بگم ی کاری متنی برا صاحب ملک ها بنویسید خدا شاهده خیلی بی انصافاً خیلی و اینکه واقعا از شما تشکر میکنم بابت اطلاعات دقیق و مفید مطمئن باشید هرکی هر مشگلی د ر خصوص ملک اجاره داشت شما را معرفی خواهم کرد

  6. ناشناس می گوید

    دقیقا نکات فنی که برای همه دردسر ساز میشه و راهنمایی نمی کنن نوشتن شرایط تخلیه و شرایط ونحوه تسویه حساب هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.