راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

خبر خوش برای محکومان اصفهانی آبان ۹۸

به گزارش سایت حقوقی راهش، روزنامه حمایت(وابسته به قوه قضائیه) در گزارشی از سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان خبر از دستور اعمال ارفاقات قانونی برای محکومان آبان ۹۸ داد.

در این گزارش آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در زندان مرکزی اصفهان ، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید کرد. رییس دستگاه قضا در جریان این بازدید با تعدادی از مددجویان زندان مرکزی اصفهان به صورت چهره به چهره گفت وگو و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان، دستورات مقتضی را صادر کرد.رییس عدلیه با تعدادی از محکومان مالی و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان ورشکسته که به دلایل مختلف دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند به گفتگو پرداخت و برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها در چارچوب قانون، قول مساعدت داد.

برخی از این تولیدکنندگان ورشکسته که دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌بردند خواستار دریافت مرخصی برای اخذ رضایت از شاکیان خصوصی و همچنین تعلق رأی باز برای سر و سامان دادن به وضعیت بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خود بودند که رییس عدلیه برای بررسی دقیق درخواست‌های آن‌ها دستورات لازم را به مسئولان قضایی استان اصفهان صادر کرد.

ریس دستگاه قضا همچنین به برخی از محکومان مالی که تقاضای آزادی از زندان برای جلب رضایت شاکیان خصوصی خود را داشتند، متذکر شد که دستگاه قضایی در جایگاه اِعمال عدالت و استیفای تمام و کمال حقوق مردم قرار دارد و در ملاقات چهره به چهره‌ای که صبح امروز با تعدادی از مراجعه‌کنندگان به دادگستری اصفهان داشته، برخی از طلبکاران و شاکیان خصوصی نظر مساعدی نسبت به خروج محکومان مالی از زندان نداشتند.

گفتگو با تعدادی از محکومان آبان ۹۸ بخشی دیگر از بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از زندان مرکزی استان اصفهان بود؛ رییس قوه قضاییه جویای حضور یا عدم حضور محکومان آبان ۹۸ در این زندان شد و پس از آنکه مسئولان زندان، تعدادی از این محکومان را به رییس عدلیه معرفی کردند،وی به صورت چهره به چهره با این محکومان ملاقات و با کسب اطلاع از وضعیت محکومیت و اوضاع خانوادگی آن‌ها ، برای اِعمال ارفاقات قانونی در قبال پرونده آن‌ها دستورات مقتضی را صادر کرد.

تقاضای اعسار از پرداخت مهریه؛ بخشی از درخواست‌ها از رییس دستگاه قضا در جریان بازدید وی از زندان مرکزی اصفهان بود که رییس عدلیه متذکر شد برخی بانوان در جریان ملاقات در دادگستری اصفهان از اینکه همسران سابق آن‌ها به رغم داشتن تمکن مالی درخواست اعسار از پرداخت مهریه می‌کنند گلایه داشتند.

در جریان بازدید، برخی محکومان از بیان مسائل و مشکلات خود در جمع معذوریت داشتند و خواستار ملاقات خصوصی با رییس قوه قضاییه بودند که این خواسته آن‌ها از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اجابت شد. بازدید از اتاق‌های ملاقات الکترونیکی مددجویان زندان مرکزی اصفهان با خانواده‌هایشان، کسب اطلاع از نحوه و چگونگی فعالیت این اتاق‌ها و همچنین گفتگو با تعدادی از مددجویانی که در حال ملاقات الکترونیکی با خانواده‌های خود بودند، بخش دیگر حضور رییس عدلیه در زندان مرکزی اصفهان بود.

رییس قوه قضاییه در جمع مددجویان زندان مرکزی اصفهان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل و مشکلات زندانیان و اِعمال ارفاقات قانونی به آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت، خطاب به مددجویان گفت: با توجه به در پیش بودن مناسبت‌های ملی و مذهبی، برای جلب رضایت شاکیان خصوصی خود جهت قرار گرفتن نام‌تان در فهرست عفو تلاش کنید و از ارتکاب مجدد جرم در دوران مرخصی نیز بپرهیزید.

وی همچنین در بازدید بخش‌های مختلف زندان مرکزی استان اصفهان نسبت به یک زندانی اصفهانی دستور داد : «بررسی کنید ببینید اگر درست می‌گوید فردا صبح آزاد شود، در صورت صحت گفتار آزادی این فرد به پس فردا نکشد.»




به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.