راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

درباره قوانین راهنمایی و رانندگی درسوئد بیشتر بدانید


آیا از قوانین راهنمایی و رانندگی سوئد، محدودیت سرعت و محدودیت الکل آگاه هستید؟ در این مقاله می توانید اطلاعاتی را در مورد آنچه که هنگام رانندگی در سوئد باید از آن آگاه باشید، بخوانید.


حد مجاز الکل در هنگام رانندگی درسوئد

در سوئد، حد مجاز الکل کمتر از دانمارک است. در سوئد، رانندگی با ماشین یا موتورسیکلت با میزان الکل بالای ۰.۲ مجاز نیست. در دانمارک، حد مجاز ۰.۵ در هر مایل است.

محدودیت سرعت در سوئد

در سوئد، باید به تابلوها توجه کنید، زیرا محدودیت سرعت ممکن است از جاده ای به جاده دیگر متفاوت باشد.


محدودیت سرعت عمومی برای خودروهای سواری عبارتند از:
به طور معمول ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه ها اعمال می شود – با این حال، سرعت های پایین تر می تواند در مناطق شهری رخ دهد. در چند بزرگراه می توان با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.
به تازگی، در جاده های کشورسوئد ، محدودیت سرعت در اکثر جاده های اصلی به ۸۰ کیلومتر در ساعت و در جاده های کشور و بزرگراه ها با تخفیف مرکزی تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.


در مناطق شهری محدودیت سرعت بین ۳۰ کیلومتر در ساعت تا ۷۰ کیلومتر در ساعت است.

برای خودروهای سواری دارای کاروان، محدودیت سرعت در بزرگراه، بزرگراه و جاده اصلی ۸۰ کیلومتر در ساعت است. این امر در مورد تریلرهای دارای ترمز اینرسی نیز صدق می کند.

برای تریلرهای بدون ترمز سرویس، محدودیت سرعت به طور کلی ۴۰ کیلومتر در ساعت است. با این حال، موارد زیر باید رعایت شود:

برای تریلرهای با بار:
وزن کل تریلر (وزن تریلر + حداکثر بار مجاز) باید کمتر از ۵۰ درصد وزن مجاز خودرو (یعنی ماشین + راننده + بنزین + بسته بندی) باشد. یک قانون کلی برای وزن پایین وزن خودرو + ۱۲۵ کیلوگرم است. اما وزن کل تریلر نباید از ۷۵۰ کیلوگرم تجاوز کند.

برای تریلرهای بدون بار:
وزن تریلر بدون بار (وزن بدون بار) باید کمتر از ۵۰ درصد وزن مجاز خودرو باشد. اما وزن کل تریلر نباید از ۷۵۰ کیلوگرم تجاوز کند.
در گوتنبرگ و استکهلم باید در طول روز برای رانندگی به داخل شهر یا عبور از آن باید عوارض بپردازید. پرداخت به صورت خودکار توسط دوربینی که از پلاک خودرو عکس می گیرد انجام می شود و سپس عوارض از صاحب خودرو اخذ می شود.


استفاده از موبایل در ترافیک در سوئد

در سوئد، صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی مجاز نیست – قانونی که از ۱ فوریه ۲۰۱۸ لازم الاجرا شد. اگر در حال صحبت با تلفن همراه دستی دیده شوید، ۱۵۰۰ کرون جریمه خواهید شد. این امر در مورد سایر وسایل حمل و نقل نیز صدق می کند.
قوانین تصادف


در صورت تصادف می توانید با پلیس سوئد، آتش نشانی و آمبولانس از طریق شماره گیری ۱۱۲ تماس بگیرید.

اگر با تصادفی با افراد یا اتومبیل مواجه شدید، باید فوراً آن را به پلیس سوئد گزارش دهید. هیچکس اجازه خروج از صحنه تصادف را ندارد و تا زمانی که پلیس سوئد از محل حادثه عبور نکرده و محل حادثه را بررسی نکرده، خودروهای درگیر نباید جابجا شوند.


اگر با حیوان بزرگی مانند گوزن، آهو، آهو، گراز وحشی، خرس، گرگ یا سیاه گوش مواجه شدید، باید برخورد را به پلیس سوئد گزارش دهید – حتی اگر حیوان پس از برخورد فرار کند. در صورت اجتناب از گزارش تصادف می توانید جریمه دریافت کنید. حوادث مربوط به حیوانات کوچکتر مانند خرگوش، روباه و گورکن نیازی به گزارش ندارند.

قوانین پارکینگ


در سوئد می توانید فقط در سمت راست جاده در جهت ترافیک پارک یا توقف کنید . اگر ماشین شما به طور غیرقانونی پارک شده باشد، می توانید یک بلیط پارک بگیرید وگرنه خودروی شما به پارکینگ برده می شود و هزینه جابجایی خودرو را خودتان پرداخت خواهید کرد.


در جاده های یک طرفه، می توانید در هر دو طرف نگه دارید، اما همچنان در جهت ترافیک.


مناطق شهری سوئد نیز ممکن است قوانین پارکینگ محلی خود را داشته باشند.


برای افراد دارای کارت پارک معلول، قوانین مشابهی در سوئد اعمال می شود و بنابراین می توانید از کارت خود در پارکینگ هایی که با علامت معلولیت مشخص شده اند استفاده کنید.

لاستیک های زمستانی یا لاستیک های میخ دار


از ۱ دسامبر تا ۳۱ مارس، رانندگی با لاستیک های زمستانی در سوئد الزامی است. این برای رانندگان سوئدی و خارجی صدق می کند.


حق تقدم ها


مانند دانمارک، در سوئد نیز در تقاطع ها حق تقدم وجود دارد. این بدان معنی است که راننده یک وسیله نقلیه موظف است برای وسایل نقلیه ای که از سمت راست نزدیک می شوند سرعت خود را کاهش دهد یا به طور کامل متوقف کند (اصطلاحاً ” سرعت وظیفه”). این قانون هم در تقاطع ها اعمال می شود و هم در پارکینگ ها، فضاهای باز و رانندگی خارج از جاده لازم الاجراست.

قوانین راهنمایی و رانندگی موتور سیکلت


قوانین راهنمایی و رانندگی برای موتور سیکلت در سوئد به این بستگی دارد که آیا موتور سیکلت شما به عنوان کلاس I یا II طبقه بندی می شود.
برخلاف دانمارک، در سوئد قانونی است که در صورت وجود صندلی برای مسافران، یک سرنشین در موتورسیکلت سوار شود.


استفاده از کلاه ایمنی هنگام رانندگی با موتور سیکلت در سوئد الزامی است. این برای هر دو کلاس I و II صدق می کند.

کلاس I


موتورسیکلت کلاس I یک وسیله نقلیه موتوری با دو، سه یا چهار چرخ است که برای رانندگی حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.
در سوئد نصب شماره پلاک روی موتور سیکلت شما الزامی است. ضمناً موپد باید بیمه باشد.


موتورسیکلت کلاس I نباید در مسیرهای دوچرخه سواری شود.
برای رانندگی با موتورسیکلت کلاس I باید ۱۵ سال سن داشته باشید و گواهینامه رانندگی کلاس AM داشته باشید.


در صورتی که موتور سیکلت بازرسی شده باشد و برای مسافران مورد تایید قرار گرفته باشد، داشتن سرنشین در موتورسیکلت قانونی است. همچنین استفاده از کلاه ایمنی برای مسافر الزامی است.

کلاس ‌‌ II


موتور سیکلت کلاس II یک وسیله نقلیه موتوری با دو، سه یا چهار چرخ است که برای رانندگی حداکثر ۲۵ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.
ثبت نام موتور سیکلت کلاس II الزامی نیست.


قوانین راهنمایی و رانندگی برای موتور سیکلت کلاس II مانند دوچرخه است. بنابراین، اگر این امکان وجود دارد، باید در مسیرهای دوچرخه سواری دوچرخه سواری کنید نه در جاده.


برای رانندگی با موتور سیکلت کلاس II باید ۱۵ سال سن داشته باشید و گواهینامه معتبر رانندگی موتور سیکلت داشته باشید.


در صورت وجود فضای کافی، داشتن مسافر بر روی موتور سیکلت نوع II قانونی است. در موارد دیگر قوانین زیر اعمال می شود:

۱.موتور سیکلت باید دارای نشیمنگاه مناسب و حفاظت موثر برای چرخ ها باشد.

  1. کودک زیر ده سال حتما باید با همراه سوار شود و
    اگر ۱۸ سال دارید، می توانید تا دو فرزند زیر شش سال سوار بر موتور سیکلت داشته باشید.
  2. مسافران بالای هفت سال باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. مسافران زیر هفت سال می توانند از محافظ سر مناسب دیگری استفاده کنند.

منبع:https://www.oresunddirekt.dk/dk/jeg-har-faaet-arbejde-i-sverige/pendle-over-oeresund/trafikregler-i-sverige

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.