راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

راهنمای درخواست ملاقات با رئیس دیوان عالی کشور

با توجه به کثرت درخواست‎‌های ملاقات مردمی؛ نحوه ثبت تقاضای ملاقات مردمی به مراجعین از سوی دیوان عالی کشور اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش راهش، به نقل روابط عمومی دیوان عالی کشور؛ دیدار و ملاقات حضوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور به منظور رسیدگی بی‌واسطه به مشکلات حقوقی مراجعین هر هفته یکشنبه برگزار می‎شود.

در این ملاقات‌های حضوری و چهره به چهره رئیس دیوان عالی کشور پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعین را بررسی و در چارچوب مقررات دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر می‌کند.

به منظور ثبت وقت ملاقات، ضروری است مراجعین فرم درخواست را که به پیوست اضافه شده، چاپ نموده و با دقت تکمیل نمایند و چنانچه متقاضی ملاقات امکان چاپ فرم را نداشته باشد، می‌تواند بصورت دستی اطلاعات آن را همانند فرم تنظیم و ارسال نماید.

مراجعه کننده باید موضوع ملاقات را بصورت کامل و دقیق در یک صفحه تنظیم و پیوست نموده و تصویر مستندات لازم و تمامی آراء مرتبط با پرونده اعم از دادگاه بدوی، تجدیدنظر، دیوان عالی کشور را پیوست نماید، در صورت ناقص بودن مدارک فوق، امکان ملاقات میسر نخواهد بود.

گفتنی است: پس از تکمیل نمودن موارد فوق، فرم مربوطه باید به نشانی: تهران، خیابان خیام شمالی، روبروی پارک شهر، کاخ دادگستری، دبیرخانه دیوان عالی کشور – کد پستی ۱۱۱۴۹۴۳۳۱۱ ارسال شود و در روی بسته پستی، عنوان تقاضای ملاقات مردمی قید شود.

لازم به ذکر است؛ متقاضی ملاقات باید یکی از طرفین پرونده باشد و در صورت‌عدم امکان حضور مانند اینکه شخص محکوم علیه، زندانی باشد، یکی از بستگان درجه اول که اطلاع کافی از پرونده دارد و یا وکیل پرونده می‌تواند حضور یابد، تمامی مندرجات اعلامی در فرم پیوست، بررسی خواهد شد، مراجعین باید حتماً رونوشت (کپی) مدارک را ارسال نموده و از ارسال اصل اوراق خودداری کنند و در صورت تعیین وقت ملاقات، اصول مدارک خود را همراه داشته باشند.

متقاضیان در نظر داشته باشند، تاریخ و ساعت ملاقات، صرفاً بصورت تلفنی اطلاع‌رسانی خواهد شد و جهت جلوگیری ازهرگونه سوء‌استفاده دیگران، پیامک ارسال نمی‎شود و با توجه به کثرت درخواست‎های ملاقات مردمی، اولویت با اشخاصی است که برای بار اول درخواست ملاقات دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.