راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

راهنمای ثبت نام در سامانه «ثبت من»

برای استفاده بهتر از سامانه ثبت من و دریافت خدمات الکترونیک باید در این سامانه ثبت نام کرد.

 قوه قضاییه در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی اقدامات مهم و مثمر ثمری را در جهت هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی ترتیب داده است به طوری که بسیاری از خدمات قضایی در حال حاضر به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود.

در همین راستا درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است و شهروندان با مراجعه به این سامانه به آدرس https://my.ssaa.ir می‌توانند درخواست خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی در ادارات سازمان ثبت اسناد و املاک و از طریق موبایل، تبلت یا کامپیوتر ثبت کنند.

این سامانه به منظور دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات سازمان ثبت اسناد و امالک کشور از قبیل سامانه های ملک، مالکیت معنوی، اسناد رسمی ، ازدواج و طالق ، ثبت شرکت ها ، اجرای اسناد رسمی و … طراحی و پیاده سازی راه اندازی شده است.

برای استفاده از سامانه ثبت من و برای  اینکه تجربه کاربری بهتری داشته باشید، توصیه می‌شود که در ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است و تنها چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد، درعوض در مراجعات بعدی به سامانه، به راحتی می‌توانید به اطلاعات گوناگون خود دسترسی پیدا کنید و در ضمن داشتن حساب کاربری برای بعضی از خدمات ضروری است؛ در واقع، شما برای بهره مندی از خدمات شخصی که بیشتر مربوط به اسناد و مالکیت‌های شخصی است به حساب کاربری نیاز دارید.

پس از ورود به پیشخوان سامانه «ثبت من» در سمت چپ بالای صفحه کلمه «ورود» را کلیک کنید. با کلیک روی «ورود» ۲ بخش «ورود به حساب کاربری» و «ایجاد حساب کاربری» نمایش داده می‌شود. اگر حساب کاربری ندارید، با کلیک روی «ایجاد حساب کاربری» وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آنجا می‌توانید ثبت نام کنید.

چگونه در «ثبت من» حساب کاربری بسازیم؟

در این بخش کدملی، تاریخ تولد و شماره موبایل خود را وارد و سپس دکمه ثبت نام را کلیک کنید. توجه داشته باشید که سیم کارت باید به نام خودتان باشد. پس از ثبت نام یک رمز عبور به موبایل شما ارسال می‌شود که درواقع برای احراز هویت شماست. حالا زمان آن رسیده که وارد سامانه شوید. این کار با کلیک روی بخش «ورود به حساب کاربری» امکان پذیر خواهد بود.

چگونه در «ثبت من» حساب کاربری بسازیم؟

برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و حفظ امنیت اطلاعات شما، هر بار که می‌خواهید وارد سامانه شوید، نیاز به یک رمز پویای یکبار مصرف داری. با فشردن دریافت رمز در قسمت رمز پویا یک رمز یکبار مصرف یا اصطلاحا OTP به موبایل شما پیامک می‌شود که با آن می‌توانید به درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک وارد شوید.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.