راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

راهکارهای تشخیص پیامک واقعی از جعلی ثنا

رئیس پلیس فتا استان کردستان به تشریح راهکارهایی تشخیص پیامک واقعی از جعلی پرداخت.

به گزارش راهش، سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح راهکارهای تشخیص پیامک واقعی از پیامک جعلی پرداخت و اظهار داشت: شهروندان حتما به سرشماره ارسال کننده پیامک دقت کنند چرا که پیامک‌های ابلاغیه از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شوند.

وی افزود: پیامک‌های واقعی هیچ‌گونه لینکی نداشته و از سرشماره adliran ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: ابلاغیه‌های قضایی برای شهروندانی که قبلا در سامانه ثنا به آدرس SANA. ADLIRAN. IR ثبت‌نام کرده به صورت پیامک و برای شهروندانی که در این سامانه ثبت‌ام نکرده‌اند به صورت کتبی ارسال خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های متعدد از سوی پلیس فتا و رسانه‌ها، بسیاری از شهروندان گول پیامک‌های جعلی را می‌خورند، تصریح کرد: پرونده‌های کلاهبرداری زیادی در این حوزه تشکیل شده که همکارانمان مشغول پیگیری و احقاق حق مردم هستند.

دانش‌پور تصریح کرد: چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان سامانه ثنا دریافت کردند که حاوی لینک پرداخت بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان یادآور شد: شهروندان ضمن هوشیاری کامل و خودداری از نصب هر نرم‌افزار و باز کردن پیامکی، به هیچ وجه به پیامک‌های جعلی کلاهبرداران اعتماد نکنند و در صورت مشاهده این موارد، مراتب را به پلیس فتا اطلاع بدهند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.