راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

امکان استفاده اتباع خارجی از سامانه ثنا

ایرنا – رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: اتباع بیگانه از این پس می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به ثبت‌نام ثنا و به تبع آن ابلاغ الکترونیکی اقدام کنند.

محمد کاظمی‌فرد روز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به یکی از چالش‌های قدیمی دستگاه قضایی در زمینه ابلاغ الکترونیکی به اتباع بیگانه افزود: در نتیجه همکاری وزارت کشور و مرکز آمار و فناروری اطلاعات قوه قضاییه، اکنون خدمات شناسایی اتباع بیگانه که از شهریور سال جاری به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، در همه مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل استفاده است.

وی افزود: از این پس همه اطلاع‌رسانی‌های مهم به اتباع بیگانه در موضوعات ثبت و ارجاع پرونده، صدور ابلاغیه، صدور رأی، ارسال پرونده به تجدیدنظرخواهی و اجرای احکام به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

کاظمی فرد گفت: امکان ورود به پنجره واحد خدمات هوشمند قضایی نیز برای اتباع بیگانه مهیا شده و این افراد می‌توانند از خدماتی که در این پنجره واحد در نظر گرفته شده مانند اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی قضایی، پرداخت هزینه و شرکت در دادرسی‌های الکترونیکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

۴/۵ - (۱ امتیاز)
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    من تبعه افغانستان هستم درثنا ثبت نام کردم میخواهم سو پشینه بگیرم میرم الکترونیک‌ قوه قضائیه میگه پلیس به علاوه ۱۰میرم اونجا میگه برای اتباع نمیدهیم لطفا راهنمایی کنید کجا بروم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.