راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

شرایط قرارداد کاری در امارات

قرارداد کاری جدید در امارات باید شامل چه مواردی باشد؟

قانون کار جدید که توسط امارات اعلام شده است، مجموعه ای از اصلاحات قوانین کار را ارائه کرده است که کارکنان بخش خصوصی را توانمند می کند.

شرکت ها و موسسات خصوصی باید از امروز ظرف یک سال قراردادهای نامحدود را با قراردادهای سه ساله با مدت معین جایگزین کنند.

به کارفرمایان تا ۳ فوریه ۲۰۲۳ مهلت داده شده است تا قراردادهای نامحدود موجود خود را جایگزین کنند. مخاطبین جدید صادر شده قراردادهای محدود ۳ ساله خواهند بود.

از امروز ۲ فوریه قراردادهایی برای مسئولیت ها و حقوق کارمندان و کارفرمایان در هر یک از ۶ مدل شغلی معرفی شده در قانون کار جدید صادر می شود که شامل اینها شامل مشاغل مشترک، نیمه وقت، تمام وقت، موقت، انعطاف پذیر و کار از راه دور است.

وزارت منابع انسانی و امارات گفت که قراردادها باید شامل اطلاعات کامل در مورد کارمندان، کارفرمایان و ماهیت کار باشد. ساعات کار و تعطیلات آخر هفته باید در قرارداد ذکر شود.

اطلاعاتی که باید در قرارداد کار درج شود شامل شغل یا حرفه، تاریخ استخدام، محل کار، روزهای استراحت، ساعات کار، دوره آزمایشی (در صورت وجود)، مدت قرارداد، دستمزد (شامل مزایا و کمک هزینه) مرخصی سالانه، دوره اعلام درخواست فسخ و مراحل فسخ قرارداد است.

اطلاعات دیگری که باید گنجانده شود عبارتند از نام و آدرس کارفرما، نام کارمند، ملیت، تاریخ تولد و مدارک تحصیلی.

هر گونه اطلاعات دیگری که توسط وزارت تعیین می شود نیز باید در قرارداد گنجانده شود.
کارمندان و کارفرمایان مجازند طبق قانون کار امارات، بندهای جدیدی را به فرم های قرارداد مصوب وارد کنند. بسته به توافق طرفین، قراردادها هر سه سال یا کمتر قابل تمدید هستند. تمدید به پاداش پایان خدمت کارمند اضافه می شود.

همچنین می توان قراردادها را از یک مدل کاری به مدل دیگر بر اساس توافق بین طرفین تغییر داد. کارفرمایان باید قبل از تغییر مدل شغلی کارمندان اطمینان حاصل کنند که حقوق قرارداد اول به طور کامل پرداخت شده است.

✍️ ترجمه اختصاصی ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.