راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

شرایط تحصیل در رشته حقوق و وکالت در آلمان

شرایط وکیل شدن در آلمان چیست؟

برای وکالت در آلمان، قبل از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون وکالت آلمان، باید یک دوره آموزشی حقوقی دوساله (که به درستی به عنوان مدل «کارآموزی» توصیف می‌شود) را طی کنید. یک دانشجوی حقوق آلمانی به طور متوسط ​​۷ تا ۱۱ سال را برای تکمیل تحصیلات و پذیرش در وکالت صرف می‌کند.

آیا خارجی‌ها می‌توانند در آلمان وکیل شوند؟

وکلای خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به عنوان وکیل خارجی در آلمان به صورت خصوصی کار کنند. پس از سه سال فعالیت در آلمان، یک وکیل اتحادیه اروپا می‌تواند برای پذیرش به عنوان یک وکیل آلمانی درخواست دهد.

آیا وکیل شدن در آلمان آسان است؟

وکیل شدن نسبتاً آسان است، اما به زمان و فداکاری نیاز دارد. تبدیل شدن به یک وکیل موفق داستان کاملا متفاوتی دارد.

آیا تحصیل حقوق در آلمان سخت است؟

دقیقاً همینطور است، تحصیل حقوق در آلمان بسیار عالی است و در اینجا یک حرفه بسیار محترم محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با سیستم حقوقی آلمان به طور کامل آشنا شوید، تحصیل حقوق در آلمان جالب است. دانشگاه‌های آلمان تدریس و تحقیق عالی ارائه می‌دهند و در بین بهترین‌های جهان قرار دارند.

آیا تقاضای وکیل در آلمان وجود دارد؟

تا حدی، . به این دلیل که افراد کمتری برای وکالت در آلمان واجد شرایط هستند. در سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۰۳۰۰ نفر در آلمان واجد شرایط وکالت بودند، اما بر اساس آخرین داده‌های موجود از اداره فدرال دادگستری آلمان، این تعداد تا سال ۲۰۱۷ به کمی بیش از ۷۵۰۰ کاهش یافت.

حقوق وکلای آلمانی چقدر است؟

وکلای آلمانی با میانگین ۷۲۲۵۳ پوند، دومین بالاترین درآمد سالانه را دارند. وکلای ایرلندی (۵۹۲۳۱ پوند) و وکلای هلندی (۵۷۳۰۴ پوند) به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند، در حالی که وکلای لوکزامبورگ ششمین پردرآمد در اروپا (۵۵۶۲۶ پوند) هستند.

تحصیل در رشته حقوق در آلمان چقدر طول می‌کشد؟

برای اخذ مدرک حقوق در آلمان، دانش آموزان باید در دو آزمون دولتی شرکت کنند و یک دوره آموزشی ۶ساله را طی کنند.

بیشتر بخوانید: وکیل ایرانی در خارج از کشور

آیا دانشکده حقوق در آلمان رایگان است؟

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی در آلمان آموزش با کیفیت را به شهروندان و دانشجویان بین المللی رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر در یک برنامه حقوقی در دانشکده حقوق عمومی در آلمان ثبت نام کنید، می‌توانید به صورت رایگان در آلمان در رشته حقوق تحصیل کنید.

آیا می‌توانم حقوق را در آلمان به زبان انگلیسی بخوانم؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر در آلمان مدارک عالی لیسانس حقوق (LLB) را ارائه می‌دهند. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان برنامه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. قبل از شروع یک برنامه، باید دانش اولیه زبان انگلیسی را داشته باشید.

چند بار می‌توان در آزمون وکالت در آلمان شرکت کرد؟

در آلمان، دو آزمون وجود دارد که باید بعد از مدرسه حقوق قبول شوید. اگر اولی را بگذرانید، یک دوره کارآموزی دوساله را ادامه می‌دهید و سپس باید امتحان دوم را بگذرانید. شما فقط دو بار مجاز به شرکت در هر امتحان هستید و در صورت‌عدم موفقیت در هر دو بار دیگر طبق قانون اجازه شرکت در آزمون را ندارید.

وکلا در آلمان چه نامیده می‌شوند؟

عنوان رسمی حرفه‌ای یک وکیل آلمانی Rechtsanwalt (مرد) oder Rechtsanwältin (زن) است. فقط وکلای آلمانی کاملاً واجد شرایط که هر دو امتحان حقوقی را گذرانده باشند حق دارند خود را «Rechtsanwalt» یا – به طور خلاصه – «Anwalt» معرفی کنند.

چگونه یک وکیل اتحادیه اروپا می‌شوید؟

آن‌ها باید اولین آزمون دولتی (یا Staatsexamen، اغلب به عنوان بخشی از مدرک حقوق دانشگاه) را پشت سر بگذارند، و سپس دو سال آموزش عملی شامل نوبت در دادگاه‌های مدنی و کیفری، یک مرجع اداری و یک شرکت حقوقی به نام Referendariat را پشت سر بگذارند.

وکیل واجد شرایط چیست؟

وکیل واجد شرایط کسی است که دارای مدرک حرفه‌ای حقوقی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در انگلستان و ولز یا حوزه قضایی دیگر فعالیت کنند. این شامل وکلای بریتانیایی مانند وکلای دادگستری، CILEX Practitioner یا Chartered Legal Executive، ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند و وکیل اسکاتلندی می‌شود.

چه سیستم حقوقی در آلمان وجود دارد؟

سیستم حقوقی آلمان یک قانون مدنی است که عمدتاً براساس رساله جامع قوانین موضوعه در مقایسه با نظام‌های حقوقی رایج است.

کدام کشور خارجی برای تحصیل حقوق بهتر است؟

بهترین کشورها برای تحصیل حقوق در خارج از کشور
ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) دلایل: دانشکده‌های حقوقی مشهور جهان، اساتید برجسته، دوره‌ها و سمینارهای متعدد حقوق، کلینیک‌های پیشرفته، برنامه‌های متقابل، خانه شرکت‌های حقوقی مشهور، بورسیه‌های تحصیلی. …
انگلستان (بریتانیا) …
استرالیا. …
کانادا…
سنگاپور…
ژاپن. …
چین.

هزینه تحصیل رشته حقوق در آلمان چقدر است؟

به عنوان یک دانشجوی حقوق در آلمان، شما قادر خواهید بود مدرک حقوق خود را با هزینه کمتر از ۲۵۰ یورو (~ ۳۰۵ دلار) در هزینه‌های اداری در هر ترم دریافت کنید. از سوی دیگر، تحصیل حقوق در دانشگاه‌های خصوصی در آلمان می‌تواند تا ۲۰۰۰۰ یورو (۲۴۴۲۵ دلار) در سال هزینه داشته باشد.

چگونه می‌توانم برای دانشکده حقوق در آلمان اقدام کنم؟ چگونه در آلمان وکیل شویم؟

تحصیلات دانشگاهی خود را تمام کنید.
قبولی در اولین آزمون دولتی (Erstes Staatsexamen) یک دوره کارآموزی حقوقی دوساله را بگذرانید.
قبولی در آزمون دولتی دوم (Zweites Staatsexamen)

آیا آلمان مکان خوبی برای تحصیل در رشته حقوق است؟

برای کسانی که به دنبال مدرک LL. M هستند. ، آلمان مکانی عالی برای ایجاد یا ادامه حرفه حقوقی است. این بزرگترین اقتصاد اروپا است و دارای نفوذ اقتصادی و سیاسی قابل توجهی در بین کشورهای اتحادیه اروپا و فراتر از آن است. … دانشگاه‌های برتر از نظر حقوق به آن امتیاز بالایی می‌دهند، با مدرسه‌ای که طیف وسیعی از LL محترم را ارائه می‌دهد.

آیا حقوق وکلا در آلمان خوب است؟

آلمان – ۱۰۱.۴۸۴ دلار: آلمان با میانگین حقوق سالانه ۱۰۱.۴۸۴ دلار در رتبه هشتم قرار دارد. کمترین حقوقی که یک وکیل آلمانی دریافت می‌کند ۴۶۶۷۵ دلار است در حالی که بالاترین حقوقی که یک وکیل دریافت می‌کند حدود ۱۶۱۴۷۹ دلار در سال است.

منبع: https://legalknowledgebase.com/

۴/۵ - (۱ امتیاز)
6 نظرات
  1. Hamida می گوید

    من میخوام وکالت بخوام تشکر

    1. راهشگر می گوید

      سلام وقت بخیر
      با شماره های زیر تماش بگیرید ۰۲۱۲۸۴۲۹۱۶۳
      ۰۹۳۳۵۵۴۵۶۸۱
      همکاران ما راهمایی می کنند.
      موفق باشید

  2. ناشناس می گوید

    من میخوام یک وکیل موفق در آلمان شوم خیلی ممنون از مطالب که گذاشتید عالی بودن

  3. Kimia می گوید

    من میخوام وکالت بخونم ۳۵ سالمه و لیسانس حقوق از افغانستان دارم. باید از کجا شروع کنم؟

    1. ناشناس می گوید

      من همچنان اما نابلد هستم و هنوز زبان نمیدانم ۲۶ سالم است

  4. تارا می گوید

    سلام. چرا می‌فرمائید حقوق وکیل در آلمان؟ مگر وکلا در آلمان از دولت حقوق دریافت میکنند؟ یا خودشون باید پرونده بگیرن و منظور شما از حقوق میزان درآمده؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.