راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

مدارک معتبر جهت شناسایی هویت در سوئد

وقتی برای گذرنامه یا کارت ملی جدید درخواست می‌کنید باید بتوانید با یک مدرک شناسایی معتبر هویت خود را شناسایی کنید، اگر والدین هستید و برای فرزندتان پاسپورت یا کارت شناسایی درخواست می‌کنید باید حتما هویت خود را در سوئد شناسایی و ثابت کنید.

مدارک معتبر جهت شناسایی هویت در سوئد:

  • گذرنامه معمولی سوئدی (گذرنامه موقت به عنوان شناسنامه معتبر نیست)
  • کارت ملی سوئد
  • گواهینامه رانندگی سوئدی
  • کارت شناسایی با علامت SIS سوئدی
  • کارت شناسایی برای افرادی که در سوئد ثبت نام کرده‌اند

• اگر مدرک معتبری برای شناسایی نداشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر مدرک شناسایی معتبر ندارید می‌توانید از شخص دیگری بخواهید هویت شما را تأیید کند، شخص همراه باید شرایط یک گواهینامه تایید شده را داشته باشد و بتواند یک مدرک شناسایی معتبر ارائه دهد، بهترین شخص برای تایید هویت شما همسر و والدین و کارفرما است.

از ۲ آگوست ۲۰۲۱ الزامات و دوره‌های اعتبار جدید برای کارت‌های هویت ملی اعمال می‌شود، یکی از تغییرات مهم این است که هنگام درخواست کارت ملی باید اثر انگشت ارائه شود، برای افرادی که به دلایل فیزیکی موقتاً قادر به گذاشتن اثر انگشت نیستند مدت اعتبار کارت‌های هویت ملی آن‌ها حداکثر تا یک سال محدود می‌شود.

مدت اعتبار کارت ملی برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز از ۵ سال به ۳ سال کاهش می‌یابد، این تغییرات به دلیل مقررات اتحادیه اروپا در مورد افزایش امنیت برای برخی از اسناد هویتی و اقامتی ایجاد شده است.

اگر از قبل کارت ملی دارید برای مدت زمان درج شده در کارت همچنان اعتبار خواهد داشت با توجه به شرایط و دوره‌های اعتبار جدید نیازی به درخواست کارت ملی جدید ندارید.

منبع: نیازمندی سوئد – @Niaz_Sweden

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.