راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

ممانعت از ورود مدل ترنس تایلندی به امارات

یک مدل ترنسجندر تایلندی می‌گوید از ورود به امارات منع شده است زیرا پاسپورتش او را مرد معرفی می‌کند. راچایا نوپاکارون اتفاق هفته گذشته را کابوسی توصیف می‌کند که از سر گذراند. او هفته پیش به همراه تیم ۱۴ نفره‌اش برای حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ راهی دبی شد، جایی که قرار بود در نمایش موی تای (Muay Thai) حضور داشته باشد.

نوپاکارون روز چهارشنبه در یک پست طولانی در فیس بوک نوشت «آن‌ها به من گفتند که مرا به تایلند باز خواهند فرستاد و دلیل آن این است که من یک زنم اما مرد هستم.»
نوپاکارون گفت که برنامه او برای بازدید از نمایشگاه جهانی در فرودگاه بین‌المللی دبی با وجود داشتن تمام مدارک لازم سفر، از جمله پاسپورت، ویزا و مدرک واکسیناسیون، متوقف شد. نوپاکارون گفت: «از من خواستند به اتاقی بروم و در آن جا از من پرسیدند که چرا مرد هستم.»

حدود ۹ ساعت بعد، نوپاکارون، که در مسابقه زیبایی دوشیزه تیفانی یونیورس تایلند در سال ۲۰۱۴ برای زنان تراجنسیتی نایب قهرمان شده بود، گفت که در نهایت توسط مقامات مهاجرت که او را مجبور به نشستن در اتاق انتظار مردان کرده بودند، از ورود به دبی منع شد.

نوپاکارون درباره مصاحبه با یکی از مقامات فرودگاه گفت: «من کارهایم در تایلند را نشان دادم تا خود را معرفی کنم. اما افسر فرودگاه واقعاً اهمیتی نمی‌داد

امارات همجنس‌گرایی را جرم‌انگاری می‌کند و ترنس بودن را غیرقانونی می‌داند و طبق قوانین کیفری «رابطه جنسی غیرطبیعی با شخص دیگر» در سراسر این کشور خاورمیانه‌ای تا ۱۴ سال زندان مجازات دارد.

ترجمه از ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.