راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

ویزای اقامت امارات روی پاسپورت درج نمی‌شود

به گزارش راهش، از ۱۱ آوریل، شناسه ساکنان امارات به عنوان مدرک اقامت آن‌ها عمل خواهد کرد. این جایگزین برچسب‌های ویزای اقامتی می‌شود که روی پاسپورت‌ها مهر می‌شود. برای درخواست‌های اقامت – جدید یا تمدید – که از فردا انجام می‌شود، ساکنان نیازی به گذراندن دو فرآیند جداگانه ویزا و شناسه امارات نخواهند داشت. و این فرآیندها را می‌توان در یک برنامه واحد انجام داد.

علاوه بر این، متقاضیان نیازی به ترک پاسپورت خود در دفاتر مهاجرت برای مهر ویزا ندارند. روزنامه عربی الخلیج به نقل از یک مقام ارشد اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر (ICP) گفت که این اقدام جدید انرژی و زمان برای دریافت مدارک اقامت را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

پس از «مطالعات گسترده»، تصمیم به کاهش تعداد مراحل لازم برای صدور اسناد اقامت گرفته شد. شناسه امارات – که اخیراً یک ارتقاء اساسی داشته است – حاوی تمام اطلاعات مربوط به اقامت است که در برچسب ویزا موجود است. نسل جدید شناسه امارات حاوی داده‌های شخصی و حرفه‌ای، نهاد صادرکننده و سایر داده‌های قابل خواندن از طریق یک سیستم پیوند الکترونیکی است.

برچسب اقامت فقط از طریق برنامه مرجع در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، افراد می‌توانند جزئیات اقامت خود را در قالب چاپی با مهر مرجع در سه مرحله دریافت کنند. این کار را می‌توان از طریق اپلیکیشن یا وب سایت (www. icp. gov. ae) انجام داد.

با همه مقامات و کارکنان مربوطه در بخش هوانوردی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آن‌ها در مورد آخرین به روز رسانی‌های مربوط به اقامت مطلع باشند. برای ساکنان خارج از امارات، مسئولان می‌توانند وضعیت ورود را از طریق پاسپورت ریدر تأیید کنند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.