راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

پیگیری درخواست پاسپورت انگلیسی و تحویل سریع آن

سوالی که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم این است که :

چگونه درخواست پاسپورت انگلیسی خود را ردیابی کنیم و چه کاری می توانیم برای سرعت بخشیدن به تحویل در مواقع اضطراری انجام دهیم؟

پس از ادعای شگفت‌انگیز نخست‌وزیر مبنی بر اینکه تمام گذرنامه‌ها ظرف شش هفته تحویل داده می‌شوند، در اینجا نحوه بررسی وضعیت درخواست تأخیر گذرنامه آورده شده است.

با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی، گزارش هایی وجود دارد که وزارت کشور بیش از ۵۰۰۰۰۰ گذرنامه برای صدور دارد.

بیشتر بخوانید : قوانین جدید از گذرنامه انگلیس

نخست وزیر ادعا کرده که دولت سرعت تحویل اداره گذرنامه را “به شدت افزایش می دهد” و افزود که “همه طی چهار تا شش هفته پاسپورت خود را دریافت می کنند”.

در حالی که برخی از درخواست‌های گذرنامه بدون شک ظرف مدت شش هفته برگشت داده شده است، بسیاری از مردم هنوز بیش از ۱۲ هفته منتظر اسناد سفر خود هستند.

هزاران نفر مجبور شده‌اند برنامه‌های تعطیلات و ملاقات‌های خانوادگی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند کنار بگذارند، در حالی که اداره گذرنامه تخمین می‌زند که مسافران باید حدود ۱۰ هفته برای درخواست استاندارد منتظر بمانند.

یک سخنگوی دولت گفت: «از آوریل ۲۰۲۱، ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که مردم باید حداکثر ده هفته فرصت دهند تا برای پاسپورت خود درخواست دهند و افزایش تقاضا را در نظر بگیرند، زیرا پنج میلیون نفر درخواست پاسپورت خود را به دلیل همه‌گیری به تاخیر انداخته‌اند .

«آخرین ارقام نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد از درخواست ها ظرف شش هفته تکمیل شده است. اما ما نمی‌توانیم بررسی‌های امنیتی را به خطر بیندازیم و مردم باید قبل از سفر، زمان زیادی را درخواست کنند.»

بیشتر بخوانید : تاخیر و مشکلات تمدید پاسپورت در بریتانیا

اگر هنوز منتظر پاسپورت هستید، در اینجا نحوه پیگیری وضعیت درخواست خود و کارهایی که می توانید برای سرعت بخشیدن به کارها انجام دهید، آمده است.

پیگیری صدور پاسپورت در بریتانیا

چگونه می توانم درخواست پاسپورت خود را پیگیری کنم؟

  • اگر به صورت آنلاین با یک عکس دیجیتال درخواست داده اید و مرجع درخواست شما با PEX شروع می شود، می توانید درخواست خود را در passport.service.gov.uk/track پیگیری کنید.
  • اگر با استفاده از سرویس بررسی و ارسال دیجیتال، که در آن اداره پست عکس شما را می گیرد، در اداره پست درخواست داده اید، می توانید درخواست خود را در passport.service.gov.uk/track نیز پیگیری کنید. شماره مرجع شما باید با POD باشد.
  • اگر فرم کاغذی را پر کرده اید، باید:
  • سه هفته بعد از درخواست صبر کنید.
  • از صفحه پیگیری درخواست پاسپورت در passportofficeforms.service.gov.uk/_/track-application.ofml دیدن کنید.
  • آدرس و ایمیل خود را بدهید.
  • اگر در اداره پست درخواست داده اید، شماره بارکد ۱۰ رقمی را از فرم درخواست خود یا شماره ۹ رقمی روی رسید خود را وارد کنید.
  • منتظر ایمیلی باشید که وضعیت شما را تایید کند.

بیشتر بخوانید: قدرتمندترین پاسپورت ها در سال ۲۰۲۲

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.