راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

خدمات کنسولی ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا در هاوانا کوبا

رضا عامری مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به فراهم شدن امکان صدور گذرنامه و شناسنامه و برخی خدمات کنسولی دیگر برای هموطنان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هاوانا کوبا اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که ایرانیان مقیم کانادا برای دریافت خدمات کنسولی مورد نیاز خود خصوصا صدور گذرنامه و شناسنامه داشتند و غالبا به دلیل دوری راه و فقدان نمایندگی در کانادا، هزینه‌های سنگینی متحمل شده و دچار زحمت و مشقت می‌شدند لذا سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا مجهز به امکانات لازم برای صدور گذرنامه و شناسنامه برای این هموطنان گردید.

عامری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰ پرواز در هفته با حدود ۱۲ هزار صندلی از شهرهای مختلف آمریکا به ویژه از ایالتهای جنوبی مانند فلوریدا و کالیفرنیا و حتی نیویورک در شرق آمریکا به‌هاوانا و سایر شهرهای کوبا انجام می‌شود گفت: پروازهای منظمی هم از شهرهای تورنتو، مونترال و کالگری کانادا به‌ هاوانا و دیگر شهرهای کوبا به طور روزانه برقرار است؛ که این خود، دسترسی و امکان مناسبی را برای هموطنان ایرانی جهت سفر به کوبا و دریافت خدمات کنسولی از سفارت ایران در کوبا در سریعترین زمان ممکن فراهم می‌کند، بگونه‌ای که یکی از هموطنان ساکن کانادا صبح روز جمعه گذشته از تورنتو کانادا وارد هاوانا شد و در مراجعه به سفارت، در همان روز پس از دریافت گذرنامه جدید خود و ثبت یک وکالتنامه، به کانادا مراجعت کرد.

عامری افزود: هموطنان ایرانی می‌توانند با مراجعه به سایت سفارت در کوبا، راهنمایی و دیگر اطلاعات تفصیلی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان ساخت که در صورت موافقت دولت کانادا، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد سریعا دفتر نمایندگی کنسولی خود را در کانادا فعال نماید تا هموطنان ایرانی مقیم آن کشور بتوانند بدون دغدغه و تحمل مشکلات سفر و هزینه‌های اضافه، خدمات مورد نیاز کنسولی خود را دریافت کنند

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه‌های سفارت ایران در کوبا درباره خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا

ارائه خدمات کنسولی از جمله صدور گذرنامه و شناسنامه به هموطنان عزیز ایرانی ساکن در آمریکا و کانادا

با سلام و عرض ادب و احترام به اطلاع می‌رساند سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا بدون هیچگونه محدودیتی، آماده ارائه انواع خدمات کنسولی از جمله صدور گذرنامه و شناسنامه به ایرانیان مقیم و هموطنان گرامی ساکن در آمریکا و کانادا در کمترین زمان ممکن می‌باشد.
هموطنان عزیز در صورت امکان سفر به‌هاوانا (کوبا) می‌توانند مدارک خود را در سامانه میخک بارگذاری نموده و سپس هماهنگی‌های لازم را در ارتباط با بخش کنسولی این سفارت با شماره ۵۳۵۲۸۶۲۸۴۲ + در واتساپ و تلگرام و یا با ایمیل iranconsulate. hav@mfa. gov. ir برقرار فرمایند.

قابل توجه هموطنان محترم

به اطلاع می‌رساند هموطنان عزیز می‌توانند جهت ارتباط با بخش کنسولی این سفارت بمنظور دریافت خدمات و یا مشاوره بطور مستقیم با شماره تلفن ۵۳۵۲۸۶۲۸۴۲+ (واتساپ و تلگرام) و یا ایمیل iranconsulate. hav@mfa. gov. ir ارتباط و تماس برقرار نمایند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
1 نظر
  1. Mehdi Haghighat می گوید

    i can not find a link for MIKHAK to register; all i see is articles about MIKHAK. where can i find actual link to MIKHAK to start register for passport renewal.
    thanks

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.