راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

گذرنامه موبایلی آمریکا چیست؟

از آنجایی که بسیاری از شما در چند ماه آینده به خارج از کشور آمریکا می‌روید، این نکته را بدانید که گذرنامه سیار در اکثر فرودگاه‌ها دوباره راه‌اندازی می‌شود. پس این بدان معناست که وقتی از سفر بین المللی خود به ایالات متحده بازگشتید، به دنبال آن باشید!

برای یافتن آن، به دنبال مخفف MPC در فروشگاه اپلیکیشن اپل و گوگل گوشی خود باشید. MPC که برای جلوگیری از صف‌های طولانی در گمرک طراحی شده است و شما را به سرعت به پرواز بعدی می‌رساند، یک برنامه دولتی رایگان است که در اکثر فرودگاه‌های بین‌المللی و بنادر کروز در ایالات متحده واقع شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال خط مهاجرت با کمترین تعداد پرواز باشید.

این برنامه که به تازگی تغییر نام یافته است اکنون توسط گمرک و حفاظت مرزی مدیریت می‌شود، اما درست مانند برنامه خصوصی قبل از کووید، کار می‌کند و استفاده از آن واقعاً ساده است. فقط کافی است برنامه MPB را دانلود کنید، در لحظه‌ای که در ایالات متحده فرود آمدید و اتصال Wi-Fi دارید آن را باز کنید و دستورات را دنبال کنید.

ممکن است پیشنهاد شود قبل از ترک ایالات متحده برای هر مسافر یک نمایه ایجاد کنید. یک چیز خوب در مورد این برنامه دولتی این است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات نمایه را بدون پرداخت هزینه اضافی برای آن حفظ کنید. نمایه شما شامل اطلاعات شخصی بسیار ابتدایی و اطلاعات پاسپورت شما است. در حالی که هواپیمای شما به سمت ترمینال بین‌المللی می‌آید برنامه را باز کنید، به چند سوال آسان مانند انتخاب پایانه فرودگاه یا بندرگاه ورودی خود و سوالات معمول مربوط به بازرسی مهاجرت پاسخ دهید، یک عکس سلفی بگیرید و ارسال را فشار دهید. در عرض چند ثانیه، یک پاسخ سریع الکترونیکی یا رسید کد QR روی تلفن شما ظاهر می‌شود که می‌گوید برای رفتن خوب هستید؟!

پس از ورود به ترمینال مهاجرت، به دنبال لاین گذرنامه سیار بگردید، گذرنامه فیزیکی و رسید با کد QR در گوشی خود را به افسر CBP MOBILE APP نشان دهید و ورود شما به ایالات متحده رسمی است.

شما می‌توانید با تماس با خدمات مسافرتی مونرو دفعه بعد که قصد ترک کشور را دارید – خواه مکزیک، کارائیب، اروپا، آفریقا، یا آسیا از این اطلاعات استفاده کنید.
خطوط دسترسی گذرنامه سیار در فرودگاه‌های بین المللی زیر موجود است: DFW، هیوستون، بالتیمور، فورت لادردیل، میامی، لس آنجلس، مینیاپولیس، نیویورک JFK، نیوآرک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، سیاتل، سن دیگو، و واشنگتن دالس.
متأسفانه، آتلانتا تنها شهر اصلی است که هنوز این خدمات را ارائه نمی‌دهد.

ورود جهانی، که هزینه آن ۱۰۰ دلار برای یک عضویت پنج‌ساله است، هنوز هم احتمالاً بهترین گزینه برای عبور سریعتر از گمرک در آتلانتا است. با این حال، از آنجا که پاسپورت سیار رایگان است و نیازی به درخواست یا انتظار حدود ۱۲۰ روز برای دریافت تایید ورودی جهانی ندارد من فکر می‌کنم CBP MPB یک راه هوشمندانه برای سفر است. تنها شکایتی که از مسافران خدمات مسافرتی مونرو که اغلب از این برنامه استفاده می‌کنند، شنیده‌ام مربوط به تابلوهاست. این باعث می‌شود که خط خدمات MPB اغلب به سختی قابل تشخیص باشد.



تماس واتسآپ

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.