راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

۸ قانون جدید در امارات

رده‌بندی سنی ۲۱+ برای فیلم‌ها

دفتر تنظیم رسانه امارات طبقه‌بندی جدید ۲۱+ را اعلام کرد که طبق آن نسخه‌های بین‌المللی فیلم‌ها بدون سانسور در سینماها اکران می‌شوند، همانطور که قبلا در برخی از اکران‌ها وجود داشت.

بزرگترین اصلاحات قانونی در تاریخ امارات

بیش از ۴۰ قانون در این تغییرات گنجانده شده است. این اصلاحات شامل سرمایه گذاری، تجارت و صنعت، شرکت بازرگانی، مقررات و حمایت از مالکیت صنعتی، کپی رایت، علائم تجاری، ثبت تجاری، معاملات الکترونیکی، خدمات امانی، فاکتورینگ و اقامت می‌شود. آن‌ها همچنین حمایت‌های بیشتری را برای زنان و خدمتکاران خانگی، تقویت مقررات ایمنی و امنیت عمومی؛ و کاهش محدودیت در روابط خارج از ازدواج ارائه می‌کنند.

زوج‌های هم‌خانه

قانون جرم و مجازات فدرال در ماه نوامبر به روز شد و روابط توافقی خارج از ازدواج را جرم‌زدایی کرد، مشروط بر اینکه هر کودکی که در نتیجه این رابطه به‌دنیا می‌آید به رسمیت شناخته شود و از او مراقبت شود.

قوانین الکل

ابوظبی سال گذشته به سیستم مجوز خود برای خرید الکل برای ساکنان پایان داده بود. اصلاحات قانونی در سطح فدرال که ماه گذشته اعلام شد، مصرف مشروبات الکلی را در مکان‌های عمومی یا مکان‌های بدون مجوز ممنوع می‌کند. همچنین فروش، تهیه یا تحریک یا ترغیب به مصرف مشروبات الکلی را برای افراد زیر ۲۱ سال ممنوع می‌کند.

قوانین مواد مخدر

امارات قوانین مبارزه با مواد مخدر را به عنوان بخشی از اصلاحات قانونی در این کشور اصلاح کرد. برخی از نکات برجسته قانون مواد مخدر عبارتند از بازپروری مجرمان مواد مخدر برای اولین بار، اخراج اختیاری مهاجرانی که در پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر محکوم شده اند، اما مجازات‌های سخت‌تر برای مجرمان زنجیره ای. سایر تغییرات شامل کاهش حداقل مجازات از ۲ سال به ۳ ماه برای مجرمان مواد مخدر برای اولین بار و ارائه بازپروری به محکومان در بازداشتگاه است.

آخر هفته جدید

در ماه دسامبر، امارات تصمیم بزرگی را اعلام کرد و از سال آینده یک تعطیلات آخر هفته دو و نیم روزه را به بخش دولتی اعطا کرد. آخر هفته از اواسط روز جمعه تا یکشنبه از ژانویه ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.


سیستم‌های کار عمومی و خصوصی یکپارچه شده

از ۲ فوریه ۲۰۲۲، کارمندان نهادهای فدرال و شرکت‌های خصوصی همان مرخصی‌ها و مزایای پایان خدمت را دریافت می‌کنند و می‌توانند مدل‌های کاری انعطاف‌پذیر، پاره وقت و موقت را انتخاب کنند.

گزینه‌های اقامت طولانی مدت

امارات نیز چندین اصلاحات جدید در ویزا را اعلام کرده است. کارمندان شرکت‌های چندملیتی اکنون می‌توانند از ویزای پنج‌ساله و چند ورودی جدید دبی استفاده کنند. علاوه بر این، بسیاری از دسته‌های دیگر برای ویزا نیز اعلام شد که از جمله ویزای بازنشستگی، ویزای طلایی، ویزای سبز، ویزای فریلنسر، ویزای توریستی چند بار ورود، ویزای کار از راه دور و مجوز کار موقت است.

ترجمه از کانال ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.