راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سفارت ایران در فنلاند

 خدمات سفارت ایران در هلسینکی فنلاند انجام می شود و این کشور سفارت دیگری ندارد. ما در این مقاله به اطلاعات جامع و کاربردی پرداخته ایم که می تواند برای ایرانیان ساکن فنلاند بسیار مفید باشد. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

صدور وکالتنامه در سفارت ایران در هلسینکی فنلاند

جهت جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین محترم و تنظیم دقیق وکالتنامه، مقتضی است قبل از مراجعه به سفارت در سامانه میخک ثبت نام نمایید. 

مراحل و نکات مهم صدور وکالت نامه:

۱- تکمیل فرم وکالتنامه

۲- حضور فرد وکالت دهنده (موکل) و امضاء سند وکالتنامه در حضور مأمور کنسولی الزامی است .

۳- تنظیم وکالتنامه صرفآ با دردست داشتن اصل شناسنامه و اصل گذرنامه معتبر ایرانی متقاضی امکان پذیر است(لازم به ذکر است ارائه اصل کارت ملی متقاضی جهت تنظیم وکالتنامه های خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول ضروری می باشد.)

۴- ذکر موضوع کامل و صحیح وکالتنامه از موارد مهم در رسیدن به نتیجه بوده و برعهده متقاضی می باشد، لذا مقتضی است متن آنرا قبلآ تهیه و سپس در فرم وکالتنامه انتقال دهید .

۵- هرگونه خط خوردگی ویا اضافه نمودن مشخصات و اطلاعات در متن وکالتنامه پس از تصدیق، آنرا از اعتبار ساقط می سازد.

۶- ذکر مشخصات کامل سجلی و آدرس دقیق محل سکونت وکیل الزامی است .

۷- ارائه رسید پرداخت هزینه تایید اسناد بر اساس جدول هزینه های خدمات کنسولی

بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل از پاسپورت فنلاند

صدور گذرنامه و پاسپورت ایرانی در سفارت ایران در هلسینکی فنلاند

بر اساس مقررات مربوط به تجدید گذرنامه، اشخاصی که از اعتبار گذرنامه آنها شش ماه یا کمتر باقی مانده باید نسبت به صدور گذرنامه خود اقدام نمایند. همچنین حضور متقاضیان صدور اولین گذرنامه یا دارندگان گذرنامه صادره از ایران در سفارت ضروری است.چنانچه گذرنامه متقاضی قبلاً از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی صادر شده باشد جهت تعویض آن نیازی به حضور متقاضی نمی باشد. در اینصورت متقاضی می تواند درخواست کتبی خود را به انضمام سایر مدارک مورد نیاز از طریق پست ارسال نماید.

با عنایت به اینکه ارائه خدمات  کنسولی در بخش صدور گذرنامه سامانه میخک از تاریخ ۲۱/۰۶/۱۳۹۸ راه اندازی و در دسترس و قابل استفاده می باشد لذا متقاضیان محترم باید ضمن مراجعه به سامانه میخک نسبت به تشکیل پرونده و ثبت نام اولیه (ایجاد و تکمیل پروفایل) اقدام و سپس با استفاده از منوی درخواست صدور گذرنامه و برگه عبور درخواست خود را ثبت نموده و مدارک لازم را در سامانه بارگزی نمایند. مقتضی است پس از انجام اقدام مذکور و با در دست داشتن شماره رهگیری (که با پست الکترونیکی ارسیال می گردد) جهت تقاضای گذرنامه و در صورت نیاز به برگه عبور به همراه مدارک مورد نیاز به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران- هلسینکی مراجعه نماید.

لازم به ذکر است ما در مقاله ای به نام صدور و تمدید گذرنامه در سفارت ایران در هلسینکی فنلاند کلیه مراحل این کار را به صورت کامل شرح داده ایم.

تعرفه های کنسولی

ردیفموضوعیورو
۱صدور و یا تعویض گذرنامه(بزرگسالان)۱۰۰
۲صدور و یا تعویض گذرنامه(زیر ۱۸ سال- فقط اطفال زیر ۲ سال ) تنها برای بار اول هزینه ۵۰ یورو اخذ شده و برای دفعات بعد هزینه افراد بزرگسال اخذ می گردد ( ۱۰۰ یورو)
۳تغییر محل اقامت ۲۰
۴صدورخروجی(مقیمین و مشمولین)۲۰
۵انجام مکاتبات جهت اخذمجوز برای صدور خروجی مشمولین(فقط برای یکبار دریافت می گردد)۳۰
۶انجام مکاتبات جهت اخذمجوز عابرین غیر مجاز۳۵
۷عوارض خروج از کشور(اولین بار)۴۷
۸مابه التفاوت عوارض خروج از کشور(اولین بار)۳۵
۹مابه التفاوت عوارض خروج از کشور(دومین بار و بیشتر)۶۸
۱۰صدور اولین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران
۱۱صدورشناسنامه نوزاد ( ۱۵ روز از تاریخ تولد ۲۵ یورو ) ( ۱۶ روز تا شش ماه بعد از تولد ۳۵ یورو ) ( شش ماه بعد از تولد ۵۰ یورو ) هزینه پست ۱۱ یورو ۲۰
۱۲تعویض شناسنامه۳۰
۱۳صدورنخستین شناسنامه المثنی۴۵
۱۴صدوردومین شناسنامه المثنی۹۰
۱۵تغییر نام و نام خانوادگی۵۰
۱۶تغییر سن۱۰
۱۷حل اختلاف سند سجلی۳۰
الصاق عکس به شناسنامه۱۰
۱۹صدورگواهی تجرد۲۰
۲۰صدورکارت شناسایی ملی (در حال حاضر درخواست کارت شناسنایی ملی در سفارت انجام نمی گیرد ) 
۲۱صدور اجازه ازدواج اتباع ذکور ایران در خارج از کشور۱۷
۲۲صدور پروانه زناشویی۳۰
۲۳ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن ایرانی ۲۵  –  ثبت ازدواج اتباع ایرانی با اتباع خارجی ۳۵ یورو 
۲۴ثبت طلاق (با تقاضا و حضور طرفین)۵۰
۲۵ثبت طلاق بصورت یکطرفه بدون استعلام از مرکز(کسانی که دارای حکم طلاق فنلاندی و گواهی طلاق شرعی بوده ولیکن یکی از طرفین، حاضر به حضور در سفارت برای ثبت قانونی آن نمی باشد)۶۵
۲۶ثبت طلاق بصورت یکطرفه با مجوز مرکز(کسانی که دارای حکم طلاق فنلاندی هستند ولیکن یکی از طرفین حاضر به حضور در مرکز اسلامی جهت اخذ گواهی طلاق شرعی و سفارت برای ثبت قانونی آن نمی باشد.)  ۱۱۵
۲۷اخذ آثار انگشتان در محل نمایندگی۲۵
۲۸درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه۲۵
۲۹ترجمه شناسنامه(صفحه اول)/ گواهینامه۲۰
۳۰ثبت و تصدیق وصیتنامه۳۰
۳۱تحریر و تنظیم صورتمجلس، بدون بار مالی۲۴
۳۲تحریر و تنظیم صورتمجلس، بار مالی۱۴۴
۳۳تأیید و ترجمه گواهی ولادت در صورت عدم صدور شناسنامه در نمایندگی۱۸
۳۴خلاصه رونوشت وفات (هر برگ)۱۰
۳۵تصدیق انواع اقرار نامه۲۰
۳۶تصدیق امضای اشخاص متفرقه (اتباع جمهوری اسلامی ایران)۱۵
۳۷تصدیق امضاء ذیل وکالتنامه برای نقل و انتقال اموال غیر منقول۱۳۲
۳۸تصدیق امضاء ذیل وکالتنامه برای نقل و انتقال اموال منقول۳۰
۳۹تصدیق امضاء ذیل وکالتنامه برای سایر موارد. مانند: دریافت مستمری، حقوق بازنشستگی، اموراداری، بانکی و قضایی۲۰
۴۰تصدیق امضاء و مهر مقامات رسمی و دوایر دولتی خارجی۳۰
۴۱کپی برابر با اصل کردن هر برگ(هر مهر و امضاء)۱۵

شماره حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی فنلاند:

FI66 8000 1101 878545   Danske Bank

ارتباط با سفارت ( آدرس، تلفن و ..)

آدرس سفارت: Iranian Embassy in Helsinki, Finland- Kulosaarentie 9 – ۰۰۵۷۰ Helsinki – Finland

ایمیل بخش کنسولی : [email protected]

سایت جهت گرفتن وقت : https://appointment.mfa.gov.ir

اطلاعیه سفارت در خصوص تغییر زمان پاسخگویی به سئوالات تلفنی

به اطلاع می رساند، زمان پاسخگویی به سئوالات تلفنی مرتبط با امور کنسولی از ساعت ۱۵:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰ به ساعت ۱۳:۳۰ لغایت ۱۴:۳۰ تغییر یافته است.

بر این اساس، از هموطنان و متقاضیان عزیز درخواست می‌گردد سئوالات کنسولی خود را صرفا از ساعت ۱۳.۳۰ لغایت ۱۴.۳۰ روزهای دوشنبه تا جمعه با شماره تلفن ۰۹۴۲۴۱۴۶۹۰ مطرح نمایید و به هیچ عنوان در ساعات اداری، دیگر شماره‌های تماس سفارت را اشغال نفرمایید. از صبر و شکیبایی شما متشکریم.

تغییر روز دریافت مدارک روادید از روزهای جمعه به پنج شنبه

به اطلاع کلیه متقاضیان محترم روادید  می رساند 

از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۰۲۳/۰۶/۱۲ میلادی روزهای دریافت روادید از جمعه به پنج شنبه تغییر می یابد . 

تعطیلات رسمی سفارت ایران در فنلاند
هزینه امور کنسولی از طریق کدام بانک باید پرداخت شود؟

هزینه های پرداختی جهت خدمات کنسولی فقط از طریق بانک Danske انجام گیرد و رسید پرداختی دیگر از دیگر بانک های به علت عدم انتقال وجه به حساب سفارت قابل قبول نمی­باشد. (لازم به ذکر است کسانی که دارای حساب در بانک Danske نیستند می توانند هزینه پرداختی را از طریق دوستان یا آشنایان که دارای حساب در بانک Danske پرداخت نمایند و رسید ارائه نمایند).
لطفا توجه فرمایید که در زمان انتقال وجه در بخش پیام (Viesti) لازم است هموطنان عزیز کد ملی فرد دریافت کننده خدمات را وارد نمایند .
– متقاضیان محترم غیر ایرانی دریافت خدمات کنسولی و از جمله روادید نیز لازم است شماره پاسپورت معتبر خود را در بخش پیام  (Viesti) فیش واریزی وارد نمایند.

صدور کارت ملی چقدر هزینه دارد؟

۲۰ یورو – کلیه هزینه ها در جدول بالا قابل مشاهده است.

آیا می توان بدون حضور در سفارتخانه تمور وکالت را انجام داد؟

خیر – حضور فرد وکالت دهنده (موکل) و امضاء سند وکالتنامه در حضور مأمور کنسولی الزامی است.

آیا با گواهینامه رانندگی کشور فنلاند می شود در ایران رانندگی کرد؟

بله، گواهینامه ملی هر کشور از جمله فنلاند تا شش ماه از تاریخ ورود به ایران معتبر است و برای استفاده از این گواهینامه در ایران، وقتی وارد ایران شدید، گواهینامه رو از طریق یک دارالترجمه به فارسی ترجمه کنید و تا ۶ ماه مجاز به رانندگی هستید. همچنین می توانید از فنلاند گواهینامه بین المللی بگیرید و با آن تا یکسال مجاز به رانندگی در ایران هستید.

آیا می توان گواهینامه فنلاندی را به ایرانی تبدیل کرد؟

بله، راهنمایی و رانندگی ایران با بعضی از کشورها از جمله فنلاند قرارداد دارد و شما می توانید بدون آزمون گواهینامه فنلاندی را به گواهینامه ایرانی تبدیل کنید.

آیا با گواهینامه ایرانی امکان رانندگی در فنلاند وجود دارد؟

بله، افرادی که در فنلاند اقامت دارند و آدرس ثابتی دارند با گواهینامه ایرانی می توانند به مدت دو سال رانندگی کنند و پس از آن باید گواهینامه فنلاندی اخذ نمایند.

آیا استفاده از سابقه بیمه خودرو ایران در فنلاند امکان پذیر است؟

بله، سابقه بیمه ای خودرو در ایران را باید از سایت بیمه مرکزی ایران استخراج کرد و بعد از ترجمه آن به فنلاند آورد (ارسال مدارک اسکن شده هم قابل قبول است) و در هنگام خرید خودرو در فنلاند و انتخاب شرکت بیمه با مکاتبه و ارسال مدارک و ترجمه آن به شرکت بیمه امکان بهره مندی از تخفیفات بیمه خودرو وجود دارد.

 آیا روادید یا ویزای دو بار ورود هم در بخش کنسولی  صادر می شود ؟ 

بله . درخواست های روادید دو بار ورود هم مطابق روال معمول پذیرفته می شوند و پس از طی مراحل لازم و در صورت تایید مرکز ، روادید دو بار ورود برای متقاضیان محترم صادر می شود . شایان ذکر است هزینه روادید دو بار ورود ۵۰ درصد بیشتر می باشد . 

 

۴/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.