راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تاییدیه کپی برابر اصل در انتاریو

در استان انتاریو، تصدیق کپی‌های “واقعی” اسناد فرآیندی است که توسط قانون دفتر اسناد رسمیNotaries Act, R.S.O. 1990, c اداره می‌شود. این قانون مقرراتی را تعیین می کند که بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) در انتاریو، از جمله تأیید نسخه های واقعی، نظارت می کند. در این مقاله به بررسی روند تایید نسخه های واقعی در انتاریو و همچنین مسئولیت ها و وظایف دفاتراسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) در این زمینه می پردازیم.

کپی “واقعی” چیست؟

کپی “واقعی” یک کپی از یک سند اصلی است که از هر نظر با اصل یکسان باشد، از جمله محتویات، شکل و اعتبار آن. هنگامی که یک سردفتر (وکیل یا پارالیگال) یک کپی واقعی را تأیید می کند، اظهار می کند که تا جایی که می دانند و اعتقاد دارند، کپی نشان دهنده دقیق سند اصلی است.

شرایط لازم برای تایید یک کپی “واقعی” در انتاریو چیست؟

برای تأیید یک کپی “واقعی” در انتاریو، سردفتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) ابتدا باید هویت شخصی که درخواست گواهینامه را دارد تأیید کند. این کار معمولاً با بررسی مدارک شناسایی عکس‌دار دولتی، مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت انجام می‌شود.

هنگامی که هویت شخص مشخص شد، سردفتر(وکیل یا پارالیگال) سپس سند اصلی را بررسی کرده و آن را با کپی مقایسه می کند. اگر کپی نمایانگر دقیق اصل باشد، سردفتر (وکیل یا پارالیگال در انتاریو) مهر و امضای خود را بر روی کپی الصاق می کند که نشان می دهد کپی واقعی و دقیق سند اصلی است.

ذکر این نکته ضروری است که تنها دفاتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) درانتاریو فقط می توانند کپی های واقعی اسنادی را که به شکل اصلی هستند تأیید کنند. قانون Commissioners for Taking Affidavits Act, R.S.O. 1990, c. C.17 برای گرفتن استشهادات به شخص تایید کننده استشهادات(Commissioner of Oath) اجازه نمی دهد تا رونوشت های واقعی اسناد را تأیید کند. با این حال، برخی از ادارت ممکن است برای بعضی از اسناد قانونی این اختیار را به تایید کننده استشهادات(Commissioner of Oath) بدهد. تایید کننده استشهادات(Commissioner of Oath) که قصد دارد نسخه های واقعی را تأیید کند، باید با یک وکیل صحبت کند تا اطمینان حاصل شود که او از اختیار قانونی برای انجام این وظیفه برخوردارند.

نقش یک سردفتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) در تأیید نسخه های واقعی چیست؟

نقش یک سردفتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) در تأیید کپی‌های واقعی این است که به عنوان شاهد بی‌طرف عمل کند، هویت شخص درخواست کننده گواهی را تأیید کند و تأیید کند که کپی نشان دهنده دقیق سند اصلی است. دفاتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) برای حفظ یکپارچگی فرآیند صدور گواهینامه، ملزم به پیروی از استانداردها و دستورالعمل های اخلاقی دقیق هستند.

دفاتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) در انتاریو نیز مسئول نگهداری سوابق خود هستند، از جمله سوابق کلیه گواهی های کپی واقعی که انجام می دهند. این سوابق در حصول اطمینان از صحت و قابلیت اطمینان فرآیند صدور گواهینامه مهم هستند، زیرا آنها یک سابقه تاریخی از تمام گواهینامه های کپی واقعی انجام شده توسط دفتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) ارائه می دهند.

چرا اشخاض باید کپی های واقعی اسناد را تأیید کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است نیاز به تایید کپی های واقعی اسناد داشته باشند. برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از:

  • درخواست پاسپورت یا سایر مدارک شناسایی صادر شده توسط دولت
  • ارائه مدرک هویت یا مدارک تحصیلی برای یک شغل یا برنامه تحصیلی
  • ارائه مدارک دال بر اقامت یا تابعیت قانونی
  • انتقال مالکیت وسیله نقلیه یا ملک
  • اخذ وام یا وام مسکن

در هر یک از این شرایط ذکر شده، تأیید یک کپی واقعی از یک سند یک گام ضروری برای اطمینان از صحت و قابل اعتماد بودن اطلاعات ارائه شده است. با تأیید کپی واقعی، سردفتر اسناد رسمی (وکیل یا پارالیگال) تأیید می کند که کپی نشان دهنده دقیق سند اصلی است و می توان برای هدف مورد نظر به آن اعتماد کرد.

منبع: www. morshedilaw. com

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین اطلاعات درباره کپی برابر اصل کردن مدارک

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.