راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سامانه ایران من -اطلاعات تزریق واکسن و پلاک خودرو

ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ تدابیر ویژه‌ای دیده است و شرط سفر بدون جریمه برای خودروها را ثبت اطلاعات تزریق واکسن و پلاک خودرو در سامانه ایران من اعلام کرده است.

خبر مهم- روی لینک زیر کلیک کنید

ثبت‌نام رانندگان در سامانه ایران من منتفی شد

به گزارش راهش و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شرط سفرهای نوروزی را واکسیناسیون کامل اعلام کرد.

دکتر عباس شیراوژن در گفتگو با خبر ۱۳ شبکه خبر در خصوص جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سفرهای نوروزی برای هموطنانی که واکسیناسیون را کامل انجام داده باشند، ترجیحا سه دُز و اگر کمتر از سه ماه از دُز دوم گذشته باشد، در حقیقت با همان دو دُز نیز کافی است و می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی که به سامانه «ایران من» متصل است سفر کنند، به شرط آنکه علایم بیماری نداشته باشند.

وی افزود: نکته مهم در زمینه سفر با خودروهای شخصی این است که کد ملی به شماره پلاک این خودروها ضمیمه است که این کدهای ملی باید واکسیناسیون را انجام داده باشند.

آدرس سامانه ایران من

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: «صاحبان پلاک خودرو در صورتی که قصد سفر دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. آن‌ها می‌توانند به آدرس omid. gov. ir بروند و در این سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.»

متقاصیان با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه «ایران من» می‌شوند. سپس گزینه مجوز خودروهای شخصی را باید انتخاب کنند. این سامانه برای ثبت پلاک خودروهای شخصی برای سفرهای نوروزی است.

جریمه یک میلیونی برای صاحبین پلاک واکسن نزده !

یک و نیم تا دو میلیون نفر از کسانی که واکسن نزده‌اند، صاحب پلاک خودرو هستند. این افراد برای سفر نوروزی محدودیت دارند. صاحبان پلاک خودرو در صورت سفر نوروزی روزانه یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. برای همین همه افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی به سفر نوروزی بروند، باید وارد این سامانه شوند.

تردد خودروها بدون ثبت در این سامانه از بیستم اسفندماه مشمول جریمه است.

سامانه هوشمند استعلام واکسیناسیون افراد برای تردد چیست؟

از سوی دیگر دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا در خصوص سامانه هوشمند گفت: مبنای ما استعلام واکسیناسیون افراد و ابتلای آنان براساس کد ملی است.

قاسمی گفت: با این سامانه ما دیگر مانند قبل ممنوعیت‌های تردد نداریم و در واقع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ما به واکسن و بیمار نبودن افراد مشروط شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با سفرهای نوروز ابتدا قرار شد طرح براساس تزریق دو دوز از واکسن کرونا انجام شود، تصریح کرد: اما روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت تزریق سه دز واکسن تأکید کرد و بنا شد تا آن دسته از افرادی هم که سه ماه از تاریخ دز دوم واکسن‌شان گذشته است حتما دز سوم را دریافت کنند. (ایسنا)

سوالات متداول

آیا آدرس سامانه ایران من اعلام شده است؟

بله آدرس این سامانه اعلام شده است و در متن این خبر می توانید بر روی آن کلیک کنید.

در سامانه ایران من برای سفرهای نوروزی چند دوز واکسن صاحب خودرو باید زده باشد؟

در صورتی که از تاریخ دوز دوم سه ماه گذشته باشد زدن دوز سوم نیز الزامی است.

به این مطلب امتیاز بده post
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    عدم تطابق کارت ملی با تاریخ تولد.چرا همچین پیغامی میده؟

  2. ناشناس می گوید

    سامانه مشکل داره

    1. ناشناس می گوید

      سیستم سرکاربه

  3. ناشناس می گوید

    سیستم کاملا سر کاربه

  4. ناشناس می گوید

    سیستم کاملا سرکاربه

  5. ناصر می گوید

    سلام تو سامانه ایران من امکان ویرایس قبل متولیدین ۱۱تیر۱۳۷۴وجود ندارد

  6. محمدرضا بابائی می گوید

    واکسن دوز سوم تزریق شده اما در سامانه ایران من ثبت نشده بایستی به کجا مراجعه نمود راهنمایی فرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.