راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

همه چیز در مورد آزمون تئوری گواهینامه آلمانی

آزمون تئوری رانندگی در آلمان اولین قدم برای اخذ گواهینامه رانندگی در این کشور است. این آزمون دانش شما را از قوانین راهنمایی و رانندگی، علائم رانندگی و رانندگی ایمن ارزیابی می کند.

مهم ترین قوانین، مهلت ها و اطلاعات را می توانید در اینجا بیابید:

  • آزمون تئوری دوازده ماه اعتبار دارد
  • گواهینامه آموزشی با اعتبار دو سال
  • در صورت تلاش برای فریب، یک دوره مسدود کردن حداکثر نه ماه ممکن است.

هرکسی که بخواهد گواهینامه رانندگی خود را بگیرد در آموزشگاه رانندگی ثبت‌نام می‌کند و سپس آموزش تئوری را شروع می‌کند. در اینجا، دانش‌آموزان رانندگی یاد می‌گیرند که کدام قوانین ترافیکی جاده‌ای و علائم راهنمایی‌ورانندگی در آلمان اعمال می‌شود و مثلاً در صورت خرابی یا تصادف چگونه رفتار کنند. به‌محض اینکه آمادگی کافی داشته باشید، در آزمون پذیرفته می‌شوید.

آزمون تئوری گواهینامه رانندگی توسط مراکز آزمون مانند TÜV یا Dekra انجام می‌شود.

حداقل باید چند سال داشته باشی؟

آزمون تئوری را نمی‌توان زودتر از سه ماه قبل از رسیدن به حداقل سن قانونی کامل کرد، به‌عنوان‌مثال ¾ ۱۶ سال برای گواهینامه رانندگی اتومبیل B17 و ¾ ۱۴ سال برای یک موتورسیکلت.

قبل از امتحان باید موارد زیر ارائه شود:

گواهینامه آموزشی برای دروس تئوری. این توسط آموزشگاه رانندگی صادر می‌شود و حداکثر تا دو سال از تاریخ صدور اعتبار دارد. امتحان باید در این مدت انجام شود.

گواهی پرداخت هزینه امتحان

مدارک شناسایی: برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی یا گذرنامه همراه داشته باشید.

آزمون تئوری به‌عنوان یک آزمون چندگزینه‌ای روی رایانه شخصی یا رایانه لوحی برگزار می‌شود. شما باید دانش کافی از مقررات راهنمایی‌ورانندگی و همچنین سبک رانندگی آگاهانه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از خود نشان دهید و با خطرات ترافیک جاده‌ای و رفتارهای لازم برای جلوگیری از آنها آشنا باشید.

سؤالات و معیارهای قبولی یا عدم موفقیت در امتحان بر اساس دستورالعمل‌های امتحانی (همراه با پرسش‌نامه) وزارت حمل‌ونقل فدرال است. آزمون تئوری به‌طورکلی باید به زبان آلمانی برگزار شود. برای پاسخگویی به سؤالات محدودیت زمانی وجود ندارد.

اگر آلمانی را خوب صحبت نمی‌کنید، می‌توانید در آزمون تئوری زبان خارجی نیز شرکت کنید. زبان‌های زیر در حال حاضر امکان‌پذیر است: انگلیسی، فرانسوی، یونانی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، کرواتی، اسپانیایی، ترکی و عربی استاندارد. بااین‌حال، آزمون عملی فقط به زبان آلمانی قابل شرکت است.

بسته به کلاس گواهینامه رانندگی، در آزمون تئوری باید بین ۲۰ تا ۴۰ سؤال پاسخ داده شود و برای قبولی در آزمون بین شش تا ده نقطه خطا مجاز است. مهم: سؤالات دارای مقادیر متفاوتی هستند که با نقاط خطا (دو تا پنج نقطه خطا) بیان می‌شود.

گواهینامه رانندگی کلاس B 30 سؤال می‌پرسد و ۱۰ امتیاز منفی می‌دهد. با این حال، شما فقط مجاز به پاسخ نادرست به یک سوال هستید که دارای پنج نقطه خطا است.

همین امر در مورد کلاس‌های AM، A، A1 و A2 و پسوند به C1 صدق می‌کند.

هنگام گسترش به کلاس C کامیون، باید به ۳۷ سؤال و برای کلاس D حتی ۴۰ سؤال پاسخ داده شود. حداکثر ده نقطه خطا در اینجا مجاز است، مگر اینکه به دو سؤال با مقدار پنج پاسخ اشتباه داده شود.

هزینه آزمون تئوری برای گرفتن گواهینامه رانندگی در آلمان حدود ۲۵ یورو برای شما خواهد بود.

آیا می‌توان امتحان را تکرار کرد؟

اگر امتحان نظری قبول نشد، می‌توانید آن را پس از مدت معقول – اما نه قبل از دو هفته – و هر چند وقت یکبار که بخواهید تکرار کنید.

در مورد اعمال فریب، امتحان به طور خودکار ناموفق تلقی می‌شود؛ دوره انتظار برای تلاش مجدد طولانی‌تر است و می‌تواند تا نه ماه باشد.

هرکس در امتحان نظری قبول شده باشد دوازده ماه فرصت دارد تا در امتحان عملی قبول شود. بعد از آن امتحان نظری دیگر معتبر نیست.

تنها راه این است که از اداره گواهینامه رانندگی معافیت بگیرید. سپس شرایط یک مورد فردی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این حال، هیچ گونه استحقاق قانونی برای معافیت وجود ندارد و باید دلایل معتبری وجود داشته باشد که مهلت مقرر را رعایت نکرد.

منبع: .adac.de

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.