راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

جزئیات اقامت ۵ساله ویزای سبز امارات اعلام شد

امارات ویزای اقامت ۵ساله جدیدی را برای جذب استعدادها، متخصصان ماهر، فریلنسرها، سرمایه گذاران و کارآفرینان اعلام کرده است. این طرح دوره‌های مهلت انعطاف‌پذیر طولانی‌تری را ارائه می‌دهد که پس از لغو یا منقضی شدن مجوز اقامت، تا شش ماه میتوان در کشور اقامت کرد.

کارکنان ماهر

ویزای سبز امارات، یک اقامت ۵ساله برای کارمندان ماهر، بدون نیاز به اسپانسر (کفیل) یا کارفرما است
متقاضیان باید دارای قرارداد کاری معتبر بوده و توسط وزارت منابع انسانی و اماراتی سازی، در سطح شغلی اول، دوم یا سوم طبقه‌بندی شوند
حداقل سطح تحصیلات باید لیسانس یا معادل آن باشد و حقوق نباید کمتر از ۱۵۰۰۰ درهم در ماه باشد.

مشاغل آزاد، افراد خوداشتغال

مطابق با اهمیت رو به رشد مدل‌های کاری انعطاف پذیر، ویزای اقامت سبز، اقامت پنج‌ساله را برای فریلنسرها و افراد خوداشتغال بدون نیاز به کفیل یا کارفرما در امارات فراهم می‌کند.
این امر مستلزم دریافت مجوز فریلنسری/خوداشتغالی از وزارت منابع انسانی و امارات است. حداقل سطح تحصیلات باید لیسانس یا دیپلم تخصصی باشد. درآمد سالانه خوداشتغالی در دو سال گذشته نباید کمتر از ۳۶۰ هزار درهم باشد (ماهانه ۱۵ هزار درهم)

سرمایه گذاران یا شرکا

این اقامت، برای تشویق سرمایه‌گذاری معرفی شده است و اقامت ۵ساله را برای سرمایه‌گذارانی که فعالیت‌های تجاری تأسیس یا در آن‌ها شراکت می‌کنند، فراهم می‌کند و جایگزین اقامت قبلی می‌شود که فقط دو سال اعتبار داشت
الزامات شامل تایید سرمایه‌گذاری و اثبات و مدرک سرمایه‌گذاری است. اگر سرمایه گذار (شریک) بیش از یک مجوز داشته باشد، کل سرمایه سرمایه‌گذاری شده محاسبه می‌شود. تایید مقامات ذیصلاح محلی الزامی است

ویزاهای جدید امارات برای مشاغل، گردشگری و توریسم برای اولین بار، بدون نیاز به اسپانسر (خبر دوم)

سیستم جدیدی که روز دوشنبه اعلام شد انواع ویزا را برای مقاصد مختلف بازدید ارائه می دهد. برای اولین بار، طرح جدید نیازی به میزبان یا اسپانسر ندارد. پیشرفت‌های عمده شامل تسهیل شرایط ورود برای همه انواع ویزا، و ارائه مدت زمان ویزای انعطاف‌پذیر است که نیازهای بازدیدکنندگان و هدف بازدید را برآورده می‌کند.

تمامی ویزاهای ورودی برای یک یا چند بار ورود در دسترس هستند و برای دوره(های) مشابه قابل تمدید هستند و به مدت ۶۰ روز از تاریخ صدور اعتبار دارند.

🔹ویزای کار:
این ویزا با هدف جذب استعدادهای جوان و متخصصان ماهر برای کشف فرصت های شغلی موجود در کشور معرفی شده است. به افرادی که مطابق با رتبه بندی “وزارت منابع انسانی و اماراتی سازی” در سطح مهارت اول یا دوم یا سوم طبقه بندی شوند و فارغ التحصیلان جدید ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان اعطا می شود. حداقل مدرک تحصیلی باید لیسانس یا معادل آن باشد.

🔸ویزای تجاری:
ورود آسان بدون نیاز به اسپانسر یا میزبان برای تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان برای کشف فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در امارات.

🔹ویزای توریستی:
علاوه بر ویزای توریستی معمولی که توسط مؤسسه گردشگری در امارات حمایت می شود، ویزای توریستی پنج ساله چند بار ورود نیز معرفی شد.

این نوع نیازی به اسپانسر ندارد. به فرد اجازه می دهد تا حداکثر ۹۰ روز مستمر در کشور بماند و میتواند برای مدت مشابهی تمدید شود، مشروط بر اینکه کل مدت اقامت در یک سال از ۱۸۰ روز تجاوز نکند. این ویزا نیاز به مدرکی دال بر داشتن موجودی بانکی ۴۰۰۰ دلار یا معادل آن به ارز خارجی در شش ماه گذشته قبل از ارسال درخواست دارد.

🔸مجوز ورود برای دیدار اقوام یا دوستان:
اگر بازدیدکننده ای از بستگان یا دوستان یک شهروند یا مقیم امارات باشد، می تواند برای این مجوز ورود اقدام کند. نیازی به اسپانسر یا میزبان ندارد.

🔹ماموریت کاری موقت:
این ویزا برای کسانی در نظر گرفته شده است که دارای یک ماموریت کاری موقت مانند کار آزمایشی یا ماموریت مبتنی بر پروژه هستند و توسط کارفرما حمایت می شود. این ویزا نیاز به یک قرارداد کار موقت یا نامه ای از کارفرما برای روشن کردن هدف بازدید و اثبات سلامتی مورد نیاز برای کار دارد.

🔸ویزای مطالعاتی یا آموزشی:
این ویزا برای کسانی است که در دوره های آموزشی و تحصیلی و/یا در برنامه های کارآموزی شرکت می کنند. اسپانسر می تواند از میان دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی یا پژوهشی دارای مجوز در کشور یا نهادهای دولتی یا خصوصی باشد.

این ویزا نیاز به نامه ای از طرف نهاد دارد که جزئیات برنامه تحصیلی یا آموزشی یا کارآموزی و مدت آن را روشن کند.

✍️ ترجمه اختصاصی ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.