راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

قرار دادن سند خانه برای ضمانت بانک

سوالات دیگراندسته بندی: نقل و انتقال مسکنقرار دادن سند خانه برای ضمانت بانک
قاسم asked 4 سال ago

بنده چندین سال پیش سند منزلم رو برای ضمانت شخصی که از بانک وام گرفته بود گذاشتم و بدلیل عدم پرداخت وام خونه بنده توسط بانک توقیف و به فروش میره ، منم سال ۹۷ بطرفیت وام گیرنده دادخواست مطالبه بهاء ملک مسکونی دادم و طبق کارشناسی ۳۰۰ میلیون برآورد شد و حکم قطعی گرفتم علیه طرف که متاسفانه متواری هست .
حالا میخواستم بدونم منکه تا الان به پول یا خونه ام نرسیدم و قیمت خونه ام الان شده یک میلیارد ،
۱. میشه دادخواست تاخیر تأدیه حکم قبلی رو به دادگاه بدم؟ چون در دعوای قبلی تاخیر تأدیه قید نکردم توی ستون خواسته.
۲. با توجه به اینکه ارزش ملک افزایش پیدا کرده میتونم دادخواست مطالبه مابه التفاوت ارزش ملک رو ارائه بدم؟ کلأ چه دادخواستی باید تنظیم بشه؟
و اینکه مواد قانونی دارد؟
 
 

به این مطلب امتیاز بده dwqa-question
1 Answers
احسان سعیدی answered 4 سال ago

سلام درود . مسئولیت ضامنین تنها محدود به اصل بدهی و کارمزد آن است و در خصوص خسارت تأخیر تادیه نیز بستگی به قرار داد فی مابین ضامن و بانک دارد . که در اکثر موارد وصول آن از ضامن نیز امکان پذیر است شما می تونید دادخواست مطالبه خسارت تاخیر تادیه بدید و از وام گیرنده دریافت نمایید .
ماده ۵۲۲ ق آیین دادرسی مدنی
در دعاویی که موضوع آن دین و از نوع وجه رایج بوده و با مطالبه دین و تمکن مدیون، مدیون امتناع از پرداخت نموده است، در صورت تغییر فاحش شاخص قیمت سالانه از زمان سر رسید تا هنگام پرداخت و پس از مطالبه طلبکار، دادگاه با رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد محاسبه و مورد حکم قرار خواهد داد مگر اینکه طرفین به نحو دیگری مصالحه نمایند.
در خصوص سوال دوم . خیر

به این مطلب امتیاز بده dwqa-answer