راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اتباع بیگانه امکان دریافت ابلاغ الکترونیکی ندارند

ابلاغات الکترونیکی در قوه قضائیه به صورت پایلوت در استان‌های فارس و قزوین از سال ۱۳۹۵ آغاز گردید و از آن زمان تا کنون آمار ابلاغات الکترونیک در استان فارس در زمره بالاترین ابلاغات کشور قرار داشته است.

به گزارش راهش به نقل از روابط عمومی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، علی مؤمن حسین‌پور معاون قضایی، فناوری و برنامه ریزی دادگستری فارس با اشاره به این مطلب که دادگستری فارس در ارزیابی‌های ماهانه اغلب در رتبه اول تا سوم جدول میزان ابلاغات الکترونیک نسبت به کل ابلاغات قرار دارد گفت: به حمداله دانش فنی همکاران و آموزش‌های ارائه شده جهت بهره بهتر همکاران از ابلاغ الکترونیک زمینه استفاده افزایش تعداد ابلاغات در استان را فراهم ساخته است.
این مقام قضایی استان فارس افزود: اطلاع‌رسانی مناسب به مراجعان و برشمردن مزایای استفاده از ابلاغات الکترونیک نیز باعث گردیده است که دریافت ابلاغات به صورت الکترونیک مورد استقبال مردم استان قرار گیرد.
حسین‌پور با بیان اینکه پیش از شروع رسمی طرح ابلاغ الکترونیک در کشور استان فارس طی یک طرح آزمایشی با همکاری وکلاو کارشناسان داوطلب ابلاغات الکترونیک را آغاز کرد گفت: می‌توان استان فارس را مهد شکل گیری ابلاغات الکترونیکی در کشور دانست.
معاون قضایی، فناوری و برنامه ریزی دادگستری فارس مزایای عمده‌ای از جمله حذف ابلاغات سنتی با هزینه‌های مختلف، عدم الصاق ابلاغ به درب منازل و حفظ شأن و کرامت افراد و همچنین‌عدم وجود مشکلات ایجاد شده به لحاظ تغییرات آدرس مخاطبان ابلاغ و دسترسی آسان به سایت ابلاغات از سراسر جهان دانست و افزود: کاهش هزینه‌های مادی و معنوی اجرای این طرح است و دادگستری فارس تمرکز ویژه‌ای در جهت اجرای بیشتر و کامل‌تر این طرح دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها اتباع بیگانه دارای پرونده امکان دریافت الکترونیکی ابلاغات را ندارد که با توجه به تکثر این اتباع در استان فارس و تعداد پرونده‌های این افراد باعث شده است به درصد ابلاغات الکترونیک استان لطمه وارد شود.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.