راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها نسبت به اعضای جدید دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز

در ایام گذشته در کمال تعجب و تاسف معدود از همکاران گرامى ! با انتشار تصاویر خصوصى دو تن از همکاران محترم که اخیرا به عنوان دادیار دادسراى انتظامى کانون وکلاى دادگسترى مرکز منصوب شده اند با زیر پا گذاشتن اخلاق سعى در آبرو بَرى دیگران دارند و با افتخار تمام چنین بى اخلاقى را مستمسک نقد به انتخاب اعضا دادسرا قرار داده اند !
چه بر سر نهاد وکالت آمده که دست به هرعملى مى زنیم تا مشکلات درونى خود را حل کنیم !
بزرگوارانى که اهل حقوق هستند و داعیه داد گسترى دارند با کنکاش در احوال شخصیه دیگران و زیر پا گذاردن اخلاق و قانون در پى نقادى افتاده اند و گویا غافل از دو نکته مهم هستند :
اول ، انتشار تصاویر خصوصى افراد جرم انگارى شده و مستند به قانون قابل تعقیب است .
دوم ، وقتى در پى فاش کردن اسرار و احوال شخصیه دیگران افتادین هیچ در فکر عاقبت این کار و اینکه تا کجا پیش خواهد رفت بوده اید ؟
عزیزانى که داعیه دین دارى هم دارند و چنین مى کنند عجیب است که توصیه هاى دینى را فراموش کردند و لازم است یکى از هزاران را یادآورى کرد :

«پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
مَن مَشی فی عَیبِ اَخیهِ و کَشْفِ عَورَتِهِ کانَت اوّلُ خُطوَهٍ خَطاها وَضَعَها فی‌جَهَنّم! وَ کَشَف اللهُ عَوَرَتَهُ عُلی رُؤوسِ الخَلائِقِ.
هر کس برای عیب‌جویی و فاش کردن اسرار برادر دینی‌اش قدم بردارد اولین قدم او ورود به جهنم خواهد بود! و خداوند اسرار و عیوب او را نزد همه خلایق فاش و علنی خواهد ساخت. (لئالی‌الاخبار، ج ۵، ص ٢)
بهتر است از این بازى بى انتها که گریبان خودمان را هم مى گیرد دست برداریم و اگر نقدى به عملکرد مدیران داریم با استدلال و منطق مطرح کنیم نه با مستمسک قراردادن آبرو و حیثیت دیگران خصوصا بازى با حیثیت ناموس و شرافت در حالیکه در قسم و ادعاها مکررا دم از دفاع همین مهم زده ایم.
در پایان باید تصریح کرد ، به شیوه انتخاب اعضاى دادگاه انتظامى همچنین دادسراى انتطامى کانون وکلاى مرکز نقد جدى و در خور تامل وارد است که در جاى خود قابل طرح است و قطعا به این موضوع خواهیم پرداخت .
امید است در اظهار نظرها متوجه قبح سخن و عواقبش باشیم .


محمد شیوایى
٩٩/۶/٢٧
https://t.me/shafafiatvekalat

۲/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.