راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اگر خریدار نتواند اقساط آپارتمان را در دبی بپردازد چه اتفاقی می‌افتد؟

سوال: هنگام خرید آپارتمان در دبی، آیا طرح‌های اجاره به مالکیت قانونی است؟ ممکن است قوانین مربوط به خرید آپارتمان‌های ملکی را توضیح دهید؟ به عنوان مثال، اگر من نیمی از مبلغ را پرداخت کنم و نتوانم بعد از امضای قرارداد بقیه را پرداخت کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا پولی را که پرداخت کرده‌ام از دست می‌دهم؟

پاسخ: با توجه به سؤالات شما، مفاد قانون شماره ۱۹ سال ۲۰۱۷ اصلاح قانون شماره ۱۳ سال ۲۰۰۸ تنظیم ثبت موقت املاک در امارات دبی؛ قوانین شماره ۷ سال ۲۰۰۶ در مورد ثبت املاک در امارت دبی و قوانین شماره ۱۴ سال ۲۰۰۸ در مورد وام مسکن در امارت دبی قابل اجرا هستند.

در دبی، برخی از توسعه‌دهندگان طرح‌های اجاره به مالکیت ملک را ارائه می‌کنند، که در آن خریداران ممکن است پیش‌پرداخت اولیه را به صورت اقساط برای چند سال مانند اجاره به صورت ماهانه یا فصلی یا در فواصل زمانی مربوطه بپردازند. پس از تکمیل طرح اجاره به مالک، خریدار باید مبلغ باقیمانده را به سازنده پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: افتتاح اولین کلینیک هوشمند در دبی

ماده ۴ قانون دبی شماره ۷ در سال ۲۰۰۶ در مورد ثبت املاک بیان می‌کند: “حق مالکیت املاک در امارات به اتباع امارات، اتباع کشورهای شورای همکاری خلیج، شرکت‌هایی که کاملا تحت مالکیت اتباع این کشورها هستند و شرکت‌های سهامی عام با تأیید حاکم، به اتباع غیر امارات می‌توان حقوق زیر را در حوزه‌های مربوطه تعیین شده توسط حاکم اعطا کرد:

آ. مالکیت آزاد املاک و مستغلات، بدون محدودیت زمانی

ب. حق انتفاع یا اجاره در اموال غیر منقول تا نود و نه (۹۹) سال.

خریدار در دبی ممکن است از مقررات قانون وام مسکن دبی نیز استفاده کند و می‌تواند ملکی را که قصد خرید آن را دارد یا قبلا خریداری کرده است، رهن کند. همچنین در صورتی که خریدار قادر به پرداخت کلیه اقساط ملک نباشد، ممکن است حق دریافت بخشی از مبلغ پرداختی به سازنده را بر اساس درصد اتمام ملک داشته باشد یا خیر. ماده ۱۱ اصلاحی قانون ثبت موقت موقت املاک ۱۳۹۶ به توضیح تعهدات خریدار و سازنده در صورت تخلف از تعهدات قراردادی پرداخته است.

توسعه‌دهنده ابتدا باید به دپارتمان زمین دبی در موردعدم اجرای تعهدات قراردادی توسط خریدار اطلاع دهد. پس از آن، این دپارتمان به خریدار اطلاع می‌دهد و از او می‌خواهد که طی ۳۰ روز به تعهدات قراردادی طبق قرارداد خرید فروش عمل کند. در صورتی که خریدار تعهدات خود را در این مدت انجام ندهد، این دپارتمان ممکن است به توسعه‌دهنده اجازه دهد تا الزامات مربوطه را برای انتقال ملک به نام خود تکمیل کند. توسعه‌دهنده ممکن است بخشی از قیمت خرید را به خریدار بازپرداخت کند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.