راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

حکم جالب یک قاضی: هدیه دو شاخه گل رز به همسر !

یک قاضی دادگستری در حکمی جالب مجازات حبس ترک انفاق را به موارد زیر تبدیل کرده است:
۱مطالعه پنج کتاب همسرداری و نحوه و تکنیک و مهارت معاشرت با همسر ۲تهیه گل رز برای همسر (هفته‌ای دوشاخه)
۳_مراجعه به مرکز مشاوره به همراه همسر

به گزارش سایت حقوقی راهش، پیش از این نیز باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی به شرح زیر درباره این قاضی خلاق منتشر کرده است:

محسن مرادی اوجقاز رییس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو ارومیه که پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس می‌باشد در رای جدید خود به جای مجازات زندان برای برخی از متهمین، آن‌ها را به مناسب‌سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی در جهت حمایت و تامین وسایل کمک و بسته‌های تحصیلی همچون لوازم تحریر، بسته‌های اینترنتی و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند مناطق حاشیه نشین، هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید با هدف برخورداری تمامی دانش آموزان از امکانات تحصیلی مناسب و استاندارد در قالب طرح همکلاسی محکوم کرد.

وی که قاضی خلاق در صدور آرای جایگزین حبس می‌باشد با نظارت بخش آسیب‌های اجتماعی استانداری _ مناطق حاشیه‌نشین (دفتر تسهیلگری و توسعه محلی) مبادرت به صدور ده‌ها رای در قالب طرح همکلاسی جهت مناسب‌سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی نمودند.

«محسن مرادی اوجقاز» می‌گوید: همواره تلاش می‌کنم به جای صدور حکم حبس، حکم به انجام خدمات اجتماعی، رایگان و اجتماع محور را برای احکامی که قابلیت دارند، صادر کنم.

وی ادامه داد: علاوه بر اراده مقام قضایی، بزهکاران به عنوان یکی از طرفین توافق کیفری فرایند دادرسی این حق را دارند که به بررسی ابعاد پیشنهاد مقام‌های قضایی پرداخته و پس از ارزیابی این پیشنهاد نسبت به قبول یا رد آن اظهار نظر کنند.

قاضی ارومیه‌ای اضافه کرد: این نوع احکام قابل برگشت هستند و در صورتی که محکوم، به تعهدات مقرر عمل نکند، همان مجازات اولیه که حبس است، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احکام جایگزین حبس، بیان کرد: این نوع آرا ارتباط بین مجرم و اجتماع را حفظ می‌کند و عیوب زندان را ندارد.

این قاضی خلاق به مدت سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را در صدور احکام جایگزین کسب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت احکام جایگزین حبس، بیان کرد: این نوع آرا ارتباط بین مجرم و اجتماع را حفظ می‌کند و عیوب زندان را ندارد.

این قاضی خلاق به مدت سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را در صدور احکام جایگزین کسب کرده‌ است.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.