راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

در سوئد چگونه وام مسکن بگیریم؟

بسیاری از مردم در سوئد نیز مانند سایر کشورها، آرزوی خرید خانه خود را دارند. وام گرفتن در کشور سوئد قوانین خاص خود را دارد وقبل از اینکه وام مسکن به شما اعطا شود، چیزهای زیادی سنجیده می‌شود.

ممکن است خودتان در گشت و گذار در اطراف و با دیدن خانه‌های تبلیغاتی خانه مورد نطر خود را پیدا کنید و برای این کار به آژانس‌های مسکن مراجعه نکنید. بعد از یافتن خانه باید ببینید آیا می‌توان برای آن وام گرفت یا نه؟ برای این کار باید بانک‌های مختلف را چک کنید تا ببینید با کدام شرایط بهتر می‌توانید وام بگیرید.

در ابتدا باید درخواست وام بدهید اما این یک وعده وام واقعی نیست، بلکه نشان‌دهنده آن است که وقتی به یک مدیر درخواست می‌دهید، در چه سطحی قرار می‌گیرید و توان مالی شما برای دریافت وام سنجیده می‌شود.

قبل از اینکه وام به شما اعطا شود، باید اطلاعات مربوط به درآمد خود، هزینه‌های خود، سایر بدهی‌ها را تکمیل کنید و نشان دهید که در سه سال گذشته چه درآمدی داشته اید. اینکه چقدر می‌توانید وام بگیرید بستگی به این دارد که آیا هزینه‌هایتان را با کسی تقسیم می‌کنید، بچه دارید یا خیر، چه دارایی‌هایی دارید و غیره.


چقدر از درآمد خود را می‌توانید وام بگیرید؟

سه مثال می‌زنیم!


۱. شما مجرد و بدون فرزند با درآمد ۲۸۰۰۰ کرون در ماه هستید.
با چنین درآمدی می‌توانید ۱.۵ میلیون کرون وام مسکن دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که اغلب باید بتوانید پول را در یک شرایط نقدی، برای بازپرداخت قرار دهید.

۲. شما یک زوج با دو فرزند و درآمد مشترک ۵۶۰۰۰ کرون در ماه هستید.
با چنین درآمدی می‌توانید ۲.۸ میلیون کرون وام مسکن دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که اغلب باید بتوانید پول را در یک شرایط نقدی، برای باز پرداخت قرار دهید.

۳. شما مجرد هستید و دو فرزند دارید و درآمدی معادل ۴۰۰۰۰ کرون در ماه دارید
با چنین درآمدی می‌توانید ۲ میلیون کرون وام مسکن دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که اغلب باید بتوانید پول را در یک شرایط نقدی برای بازپرداخت قرار دهید.

این موارد بررسی الزامی است چرا که بانک می‌خواهد مطمئن باشد که امور مالی شما با هم پیش می‌رود و در بازپرداخت وام دچار مشکل نخواهید شد و البته که این فقط بررسی در توانایی بازپرداخت وام نیست، بلکه بانک می‌خواهد مطمین باشد که زندگی شما برای بازپرداخت وام مختل نخواهد شد.

بنابراین بانک در وهله اول به امور مالی شما می‌پردازدو هرگز به این موضوع نمی‌پردازد که چقدر به عنوان یک مشتری مطلوب هستید.
هنگامی که وعده وام را دریافت کردید، آزاد هستید که به دلالان نگاه کنید و شروع به شرکت در مناقصه خانه رویای خود کنید.

منبع مقاله

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.