راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

راهنمای تمدید پروانه اینترنتی  وکلای دادگستری عضو کانون مرکز (غیر از کارآموزان)

به اطلاع می رساند،خدمات تمدید پروانه وکالت از هم اکنون به صورت کاملا اینترنتی انجام می پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری به کانون وکلای دادگستری مرکز نیست .

 لطفا جهت اخذ معرفی نامه به اداره دارایی در سایت کانون به پورتال خدمات الکترونیک وکلا (پس از ورود در منوی «پروانه» ) مراجعه نمایید.

راهنمای تمدید پروانه اینترنتی – وکلای دادگستری    (غیر از کارآموزان)

١-         در منوی خدمات الکترونیک سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir ، به قسمت پورتال خدمات الکترونیک مراجعه نمایید.

٢-         درصورتی که قبلا نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده اید؛ آنها را در قسمت مربوطه وارد کرده و تصویر کد امنیتی نمایش داده شده را عینا در کادر مربوطه وارد نمایید ؛ سپس بر روی دکمه «ورود» کلیک نمایید.

 توجه: درصورتی که تا کنون نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال کانون وکلا را دریافت نکرده اید ، با کلیک بر روی دکمه «دریافت نام کاربری و رمز عبور» در پایین صفحه و طی کردن مراحل آن ، می توانید از نام کاربری و رمز عبور خود مطلع شوید.

٣-         پس از ورود، در منوی برنامه ، گزینه «پروانه» را انتخاب کرده تا زیر منوی آن نمایش داده شود.

۴-         برای ثبت درخواستی جدید برای تمدید پروانه ، گزینه «درخواست جدید برای تمدید پروانه» را انتخاب نمایید.

۵-         درصورتی که وضعیت اشتغال شما مورد تایید کانون بوده و همچنین گواهی مفاصا حساب صندوق حمایت شما اعتبار داشته باشد؛ ثبت درخواست تمدید پروانه برای شما امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت ابتدا باید نسبت به رفع این نواقص اقدام نمایید.

توجه: جهت دریافت مفاصا حساب به صورت الکترونیک به سایت صندوق حمایت  hamivakil.ir  مراجعه نمایید.

دقت نمایید که پس از پرداخت فیش های مربوطه ، نسبت به ثبت درخواست مفاصا حساب، اقدام نمایید تا نتیجه آن اقدام به کانون به صورت الکترونیک ارسال گردد.

۶-         در ادامه روند درخواست تمدید پروانه ، در صفحه مربوط به ثبت درخواست تمدید پروانه ، لیست مفاصا حساب های مالیاتی را که قبلا تصاویر اسکن شده آنها در برنامه اتوماسیون کانون ثبت شده است را مشاهده کرده و در صورتی که نیاز به ارسال مدرک جدیدی برای تمدید پروانه شما می باشد ، بر روی دکمه «اضافه کردن مدرک جدید» کلیک نمایید.

مفاصا حساب مالیاتی لازم جهت تمدید پروانه :

     برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال    ١۴٠۴—>  ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٨
برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال ١۴٠٣—->  ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٧
برای تمدید پروانه تا پایان آبانماه سال ١۴٠٢—->  ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩۶


 ٧-         برای اضافه کردن مدرک جدید ، در پنجره باز شده ، ابتدا سال مربوط به اسکن مدرکی که ارائه می کنید و سپس نوع مدرک را انتخاب کرده و نهایتاً در قسمت تصویر مدرک ، بر روی دکمه Browse کلیک کرده و فایل تصویری مربوط به آن مدرک را انتخاب و در انتها بر روی دکمه «ارسال مدرک» کلیک نمایید.

توجه مهم:   نوع فایل تصاویر ارسالی  .jpg  بوده و حجم هر یک از آنها بیشتر از ١٠٠ KB  و کمتر از ١٠٠٠KB  یا  (١MB)    باشد. دقت نمایید که در نام گذاری فایل ها از حروف فارسی استفاده نشود.


٨-         درقسمت «لیست اطلاعات حق المشاوره»، در صورتی که به عنوان مشاور در ارگانی مشغول به کار بوده اید، اعلام نمایید. برای این منظور بر روی دکمه «اضافه کردن حق المشاوره» کلیک کنید.

٩-        برای اضافه کردن «حق المشاوره» ، در فرم باز شده ، ابتدا نام سازمان یا ارگان مربوط را وارد کرده و سپس مدت حضور در آن سازمان را (بر حسب ماه) وارد نمایید. در قسمت «کل مبلغ دریافتی (ریال)» کل مبلغی که در مدت حضور در آن سازمان به عنوان حق المشاوره دریافت نموده اید را وارد کنید. در انتها بر روی دکمه «ثبت اطلاعات» کلیک نمایید.

١٠-       پس از اضافه کردن مفاصا حساب های مربوطه جهت تمدید پروانه و اعلام مشاوره (در صورت داشتن) ، حتما بر روی «ثبت درخواست» کلیک کنید تا پس از تایید کردن، درخواست شما در برنامه ثبت شود.

 ١١-      پس از ثبت درخواست تمدید ، جهت کنترل وضعیت ثبت یا عدم ثبت، در منوی «پروانه» بر روی گزینه «لیست درخواست های تمدید پروانه» کلیک نمایید تا لیست درخواست های ثبت شده شما نمایش داده شود.

١٢-       در اولین مرحله برای درخواست تمدید، وضعیت «در انتـظار پاسـخ کانـون» را مشاهده خواهید نمود، که پس از تایید کانون، به حالت  «در انتظار پرداخت» تغییر وضعیت می دهد. این فرایند حداکثر ٢۴ ساعت اداری به طول می انجامد.  در غیر این صورت ، علت عدم پذیرش درخواست تمدید پروانه ، به صورت پیامک به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

١٣-       در صورت مشاهده وضعیت «در انتظار پرداخت» و فعال شدن دکمه (پرداخت) ، شما می توانید با تعیین عدد (تعداد سال انتخابی جهت تمدید پروانه) به درگاه بانک رفته و پرداخت وجه را انجام دهید . اگر پرداخت با موفقیت انجام پذیرد ، درخواست شما به وضعیت «پرداخت شده و در انتظار تایید کانون» تغییر حالت خواهد داد.

توجه: چنانچه حق المشاوره ای اظهار و اعلام نموده باشید،  ١/٢۵درصد سهم کانون از طریق سیستم منظور و به مبلغ حق عضویت افزوده شده و در درگاه بانک دریافت خواهد شد.

تذکر مهم: در هنگام پرداخت وجه ، در درگاه بانک حتما بر روی دکمه «تکمیل خرید و انتقال به سایت پذیرنده» کلیک نمایید تا پرداخت انجام شود . در غیر این صورت مبلغ کسر شده به حساب شما بر می گردد و پرداخت شما در سیستم کانون ثبت نمی شود.

١۴-       پس از پرداخت حق عضویت کانون و همچنین پرداخت هزینه تمدید سهم دادگستری و به روز رسانی  «تاریخ پرداخت هزینه تمدید»  در سایت عدلیران ، تمدید پروانه شما توسط کانون انجام می شود و وضعیت درخواست به عبارت «ثبت شده» تغییر می یابد. این فرایند در صورت عدم وجود مشکلات سیستمی حدود ۴٨ ساعت اداری به طول می انجامد.

توجه مهم:

تا زمانی که هزینه تمدید سالیانه پروانه وکالت (سهم دادگستری) را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا  قسمت خدمات ویژه وکلا در سایت  adliran.ir    به صورت الکترونیکی پرداخت ننموده اید، اطلاعات تمدید پروانه شما در سایت عدلیران بروزرسانی و ثبت نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.