سامانه میخک (تاک) وزارت امور خارجه
در این مقاله سامانه میخک (تاک) را معرفی می کنیم. مراحل تائید مدارک و صدور انواع وکالتنامه و خدمات کنسولی را آموزش خواهیم داد. لیست مدارک مورد نیاز را هم در ادامه به تفکیک موارد مشاهده می کنید.
(راهش آمادگی دارد ثبت نام و گرفتن کدرهگیری شما را در سامانه میخک انجام دهد، در واتساپ و در بخش ارتباط با ما می توانید به ما پیام دهید)

فهرست مطالب :
- معرفی سامانه میخک (تاک) وزارت امور خارجه
- مراحل تایید مدارک در سامانه میخک (تاک)
- وکالتنامه در سامانه میخک
- چگونه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی ثبت کنیم؟
- چگونه درخواست استعالم گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟
- چگونه درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ثبت کنیم؟
- چگونه درخواست عابرین غیر مجاز ثبت کنیم؟
- ثبت درخواست فوت به چه صورت انجام میپذیرد؟
- درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک
- مدارک لازم درخواست های سامانه میخک
- سامانه میخک یا سامانه تاک وزارت خارجه ؟!
معرفی سامانه میخک (تاک) وزارت امور خارجه
سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) بستری برای ارائه کلیه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی ساکن خارج از کشور است. این سامانه در حوزه های گوناگون شامل امورگذرنامه، امور سجلی، امور اجتماعی، تنظیم وکالتنامه، تائید اسناد و …خدمات ارائه می دهد.
پیش از این، نام سامانه میخک، سامانه تاک (تایید اسناد کنسولی) بود که به دلیل گسترش فعالیت هایی که در این سامانه ارائه می شود به سامانه میخک تغییر نام داد. در حال حاضر سامانه میخک بستری آنلاین برای تسریع امور اداری و کنسولی ایرانیان خارج از کشور است.
در سامانه میخک چه کارهایی انجام می شود ؟
یکی از کاربردی ترین بخش های سامانه میخک، صدور وکالتنامه است که در ادامه به طور کامل شما راهنمایی می کنیم.
از دیگر خدمات سامانه میخک، تائید مدارک پزشکی، دریافت شناسنامه برای فرزند و ثبت ازدواج و طلاق است. همچنین برای دانشجویان، امورمختلف دانشجویی مانند درخواست پرونده تحصیلی انجام می شود. تایید اسناد پزشکی و درمان یکی دیگر از خدمات سامانه میخک است.
مراحل تایید مدارک در سامانه میخک (تاک)
- مراجعه به سامانه اینترنتی میخک به آدرس mikhak.mfa.gov.ir
- ثبت نام در سامانه میخک
- ورود به سامانه
- بارگذاری مدارک و تکمیل فرم الکترونیکی مربوطه/ درخواست وکالتنامه و یا تصدیق امضاء
- مراجعه حضوری به نمایندگی تعیین شده با اصل مدارک مورد نیاز
- تایید مدرک / صدور وکالت نامه توسط نمایندگی
مرحله اول: ثبت نام در سامانه میخک
ثبت نام در سامانه میخک اولین قدمی است که باید برای آن اقدام کنید. برای ورود و ثبتنام در سامانه میخک، وارد کردن پست الکترونیک (ایمیل)، کد ملی و کد امنیتی ضروری است. از دو رمزعبور میتوانید برای ورود استفاده کنید؛ رمز عبور یکبار مصرف و رمز عبور ثابت.
بعد از دریافت رمز عبور، اطلاعات پروفایل خود را در سامانه ثبت کنید. اگر در وارد کردن کد دریافتی مشکلی داشتید با کلیک روی (مشکل در ورود سیستم) به نمایندگی اطلاع رسانی میشود. با ثبت مشکل، از سوی سامانه کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد. این یعنی درخواستتان به نمایندگی منتقل شده و بررسیهای موردنظر انجام میشود.
مرحله دوم: مراحل ثبت پروفایل در سامانه میخک
- اطلاعات محل زندگی خود مانند آدرس و را وارد کنید. بعد از وارد کردن این اطلاعات دکمه ثبت را انتخاب کنید.
- اطلاعات اقامت
- اطلاعات ارتباطاتی (این اطلاعات شامل شماره همراه، شماره تلفن ثابت و پست الکترونیکی است).
- در انتها، گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید. در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده نمایش داده میشود.
مرحله سوم: ساخت رمز عبور ثابت
برای سهولت در در کار با سامانه میخک و برای این که برای هر بار وارد شدن در سامانه، رمز عبور یکبار مصرف نداشته باشید بهتر است برای رمز عبور ثابت داشته باشید. این رمز عبور را حتما به خاطر بسپارید یا در جایی برای خود ذخیره کنید. البته داشتن رمز عبور ثابت الزامی نیست.
نکات مهم در ثبت نام و استفاده از سامانه میخک:
- همیشه نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه را جایی نوشته و یا به ذهن بسپارید
- اگر پسورد و رمزعبور خود را فراموش کرده باشید با انتخاب گزینه بازیابی، رمز عبور به نشانی الکترونیکی (ایمیل) شما ارسال خواهد شد.
- در صورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی، میتوانید از طریق ویرایش اطلاعات فردی نمایندگی خود را تغییر دهید تا پرونده در کشور محل اقامت شما بررسی شود.
نکته مهم در خطای ثبت درخواست در سامانه میخک
هنگام ثبت هرنوع درخواستی اگر موردی را اشتباه وارد کنید یا تناقضی بین اطلاعات پروفایل شما و اطلاعاتی که برای درخواست ثبت کردهاید وجود داشته باشد، سیستم خطا (ارور) میدهد.
اگر دکمه ثبت را بزنید در حالی که یک یا چند مورد را اشتباه وارد کردهاید، دیگر امکان ویرایش نخواهید داشت.
در این صورت فقط از طریق مراجعه حضوری به کنسولگری امکان ویرایش اطلاعات درخواست وجود دارد. بنابراین قبل از ثبت کردن اطلاعات مربوط به هر درخواست حتما از صحت آنها مطمئن شوید.
بیشتر بخوانید: پیام مغایرت در اطلاعات هویتی میخک چیست؟ چه باید کرد؟

وکالتنامه در سامانه میخک
امور وکالتنامه سامانه میخک مربوط به خدمات تصدیق امضا و صدور وکالتنامه است. ایرانیان خارج از کشور اگر بخواهند به شخصی در داخل ایران وکالتنامه کاری یا مالی بدهند از طریق سامانه میخک (تاک) به سادگی میتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
فایل صوتی نکات مهم وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور
چگونه درخواست درخواست تنظیم وکالتنامه/ تصدیق امضا ثبت کنیم؟
لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.
تصدیق امضاء به معنی تایید امضا میباشد. وکالتنامه ها و هر آنچه حکم صدور مجوز دارد مثل مجوز اجازه ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره در این بخش انجام میشود.
در صورتی که متقاضی -موکل- بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالتنامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد انتخاب نماید. در اینجا متقاضی به عنوان موکل میبایست مشخصات وکیل را با دقت وارد نماید.
و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت و تایید نموده و پس از دریافت رسید یا کد رهگیری به نمایندگی مورد نظر مراجعه نماید.
وکالتنامه صادره از میخک داخل ایران چگونه صحت سنجی می شود ؟
پس از تائید و مهر و امضا وکالتنامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تائید و تصدیق تکمیل می شود.
در صورت نیاز مراجع داخل کشور، با مراجعه به سامانه از صحت صدور آن مطلع میگردند.
بیشتر بخوانید: استعلام وکالتنامه های خارج از کشور
راهش، برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک در کنار شماست
اگر هنگام ثبت درخواست خود مشکل داشتید یا از فرآیند انجام صدور وکالتنامه از طریق سامانه مطلع نیستید، ما در سایت راهش در انجام کلیه امور مرتبط با سامانه میخک شما را کمک می کنیم.
سایت حقوقی راهش که در موضوعات حقوقی و کنسولی ایرانیان خارج از کشور به صورت تخصصی فعالیت می کند می تواند در تنظیم متن های دقیق حقوقی وکالتنامه به ایرانیان خارج از کشور کمک نماید.

تأیید اسناد
چگونه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی ثبت کنیم؟
ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.
در صورتی که متقاضی بخواهد از مدارک تحصیلی خارج از کشور خود در داخل کشور استفاده کند باید حتما مدارک خود را به تایید سفارت و نمایندگی جمهوری اسالمی در کشور محل اقامت خود برساند.
متقاضی می بایست مدارک خود را به نمایندگی مورد نظر ارائه نماید تا نمایندگی مهر، امضاء و صحت مدرک را تایید کند.
مراحل ورود اطلاعات و مدارک دانشجویان
برای این کار ابتدا باید وارد سامانه شود و از لینک پرونده تحصیلی وارد درخواست تشکیل پرونده تحصیلی شده و پرونده تحصیلی خود را ثبت نماید و سپس نسبت به درخواست تایید مدارک تحصیلی اقدام نماید.
در این صفحه متقاضی(دانشجو) اطلاعات تحصیلی نام موسسه/ دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ پایان تحصیل( و نمایندگی محل تائید ) نام سفارت یا سرکنسولگری (را وارد و سپس تصاویر مدارک مورد درخواست را بارگذاری و بر روی دکمه تایید کلیک کرده و میتواند رسید (کد رهگیری) خود را دریافت و سپس به نمایندگی محل تائید مراجعه نماید.
نکته مهم: در آبان ماه سال ۱۳۹۹ اعلام شد که تائید و ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشرر فقط از طریق سامانه سجاد انجام می پذیرد و مورد تائید است)
چگونه در سامانه میخک درخواست تایید مدارک تحصیلی و درمانی ثبت کنیم؟
اشخاصی که برای معالجه و درمان به خارج از کشور مراجعه کرده اند برای اینکه بتوانند هزینه های معالجات خود را بعد از مراجعت به کشور از وزارت بهداشت و یا بیمه دریافت کنند. باید از طریق لینک درخواست تایید مدارک تحصیلی/ درمانی وارد صفحه درخواست تایید مدارک درمانی شده و مدارک درمانی خود را اعم از – گواهی بستری، آزمای ، صورتحساب بالینی و غیره- بارگذاری کرده و بعد از کلیک بر روی دکمه تایید اقدام به تایید مدارک درمانی خود کنند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کرده تا نمایندگی مدارک درمانی را تایید کند.
چگونه درخواست استعالم گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟
چنانچه متقاضی بخواهد گواهینامه رانندگی ایرانی را ارائه دهد باید تاییدیه پلیس راهنمائی و رانندگی ایران را داشته باشد.
از طریق لینک استعلام گواهینامه متقاضی درخواست تایید گواهینامه رانندگی خود را ثبت و ارسال میکند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه مینماید.
بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل درباره تمدید و گواهینامه المثنی در خارج از کشور
چگونه درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ثبت کنیم؟
ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.
چنانچه متقاضی قصد دریافت گواهی عدم سو ءپیشینه داشته باشد از لینک درخواست گواهی عدم سوءپیشینه میتواند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نماید.
این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه جهت اخذ اثر انگشت مراجعه نماید.

اطلاعات تکمیلی را در مقاله “گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان خارج از کشور” بخوانید
چگونه درخواست عابرین غیر مجاز ثبت کنیم؟
چنانچه متقاضی عابر غیر مجاز بوده باشد و قصد دریافت خدمت مانند گذرنامه و غیره داشته باشد در این قسمت میبایست درخواست عابر غیر مجاز خود را ثبت نماید.
این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه مراجعه نماید.
بر روی دستگاه زبان فارسی نصب نمیباشد، چگونه اقدام به ثبت یک درخواست نمایم؟
در باالای صفحه سمت راست آیکون کیبورد مجازی تعبیه شده است. با استفاده از آن میتوانید هر آیتمی را که مد نظر است انتخاب کرده و در آن با استفاده از کیبورد فارسی، تایپ نمائید.
در زمان ثبت وکالتنامه پیغام “لطفا از کیبورد استاندارد فارسی و انگلیسی استفاده نمائید ” دریافت میکنم!
شما از کیبورد استاندارد برای ورود اطالعات استفاده نکردهاید و متن شما شامل حروف نامعتبر مانند تنوین، همزه و غیره میباشد. مجدد متن خود را با دقت مرور نموده و این عالئم و حروف را حذف نمائید.
بیشتر بخوانید: استعلام ممنوع الخروجی سامانه میخک
امور مربوط به سجلات در سامانه میخک
نحوه ثبت درخواستهای به صورت کلی به چه صورت میباشد؟
تمامی درخواستها با یک قاعده و قانون مشخص ثبت میشود که بدین شرح میباشد: نخست اطلاعات مورد نیاز (اجباری) هردرخواست درج میگردد و بعد از ثبت اولیه درخواست، مدارک مربوطه آپلود میگردد و در نهایت امکان دانلود رسید درخواست میسر میگردد.
ثبت درخواست فوت به چه صورت انجام میپذیرد؟
برای ثبت درخواست فوت، بایستی این درخواست بر روی پروفایل متوفی درج گردد.
مدارک اجباری درخواست ها به چه صورت مشخص میگردد؟
مدارک اجباری هر درخواست به صورت یک عالمت ستاره قرمز در قسمت سمت چپ مشخص گردیده است.
آیا تبدیل تقویم های میلادی به شمسی و بلعکس به صورت اتوماتیک انجام میپذیرد؟
بله، در درخواست شناسنامه که این دو تقویم وجود دارد، امکان تبدیل اتوماتیک این تاریخها به یکدیگر وجود دارد.
ثبت درخواست ایرانیان بدون کد ملی به چه صورت میباشد؟
ایرانیان بدون کد ملی برای انجام امور خود، نخست بایستی با ثبت درخواست احراز هویت و مراجعه حضوری به نمایندگی بعد از طی مراحل قانونی، کد ملی خود را دریافت نمایند و سپس اقدام به ثبت پروفایل و درخواست نمایند.

درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک
ثبت درخواست گذرنامه یا برگه عبور برای افراد زیر ۱۸ سال
درخواست صدور گذرنامه و برگه عبور افراد زیر ۱۸ سال باید توسط پدر یا قیم قانونی ثبت گردد.
بدین صورت که پدر یا قیم قانونی پروفایل خود را تشکیل داده و سپس اقدام به ثبت درخواست برای فرزند زیر ۱۸ سال خود مینماید.
کد رهگیری دریافت شده پس از ثبت نام متعلق به درخواست صدور گذرنامه فرد زیر ۱۸ سال میباشد.
بیشتر بخوانید: اطلاعات لازم درباره صدور، تمدید و تعویض گذرنامه و پاسپورت
مدارک الزم در هنگام مراجعه به نمایندگی برای تحویل گذرنامه یا برگه عبور
• هنگام مراجعه به نمایندگی در دست داشتن کدرهگیری و اصل مدارک معتبر بارگذاری شده در درخواست الزامیست.
آیا حضور شخص خدمت گیرنده برای دریافت گذرنامه در نمایندگی الزامیست؟
• بلی
مدارک لازم درخواست های سامانه میخک
| نوع درخواست | مدارک لازم |
| وکالتنامه | اطلاعات موکل، اطلاعات وکیل، متن وکالت، حدود اختیارات |
| درخواست شناسنامه | تصویر گواهی ولادت بینالمللی صفحه اول و دوم و سوم، تصاویر تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر (تصویر صفحه اول و دوم وکالتنامه قیم) |
| ثبت ازدواج | تصاویر کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه و گذرنامه، گواهی بهداشت، مدارک اقامتی معتبر و عکس زوجین، عقدنامه شرعی، عقدنامه محلی، تصویر رضایتنامه پدر زوجه (در اولین ازدواج)، تصویر رونوشت فوت ولی زوجه (در صورت فوت ولی) |
| ثبت طلاق | تصاویر کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه و گذرنامه، وکالتنامه، مدارک اقامتی معتبر و عکس زوجین، تمام صفحات رای عدم امکان سازش دادگاه، تمام صفحات سند ازدواج، ترجمه رسمی طلاقنامه محلی |
| گواهی فوت | تصویر گواهی وفات از مقامات محلی، تصویر صفحه اول شناسنامه پدر |
| عابرین غیرمجاز | تصاویر شناسنامه و کارت ملی، عکس پرسنلی |
| گواهی عدم سوء پیشینه | تصاویر شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و عکس پرسنلی |
| گواهی ولادت | تصاویر تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر، تصویر تمام صفحات گواهی ولادت بینالملل |
| درخواست گذرنامه | تصاویر تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک اقامتی معتبر، عکس پرسنلی، صفحه اول گذرنامه قبلی، صفحه حاوی آخرین مهر خروج از ایران |
| برگه عبور | نامه از مقامات محل مبنی بر اخراج یا ترک خاک، عکس پرسنلی، تصاویر کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه، مدرک اقامتی معتبر، گزارش پلیس مبنی بر مفقود شدن گذرنامه، بلیط تائید شده یا گواهی مبنی بر بازگشت به ایران |
| اجازه خروج دانشجو | تصاویر صفحه اول گذرنامه، صفحه حاوی آخرین مهر خروج از ایران، مدرک اقامتی معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل به تاریخ روز |
| اجازه خروج مشمولین | تصاویر صفحه اول گذرنامه، صفحه حاوی آخرین مهر خروج از ایران، مدرک اقامتی معتبر |
| درخواست پرونده تحصیلی دانشجویی | تصاویر گذرنامه، صفحه حاوی آخرین مهر خروج از ایران، مدارک تحصیلی قبلی و فعلی، مدرک اقامتی معتبر، کارت ملی، کارت نظام وظیفه و عکس پرسنلی |
| درخواست تائید مدارک دانشجویی | تصویر تمام مدارک مورد درخواست |
| استعلام گواهینامه رانندگی | تصاویر گذرنامه، مدرک اقامتی معتبر، گواهینامه رانندگی |
| تائید مدارک درمانی | تصاویر گواهی بستری، آزمایشات، صورتحساب و تمامی مدارک موجود در رابطه با بیماری |
سامانه میخک یا سامانه تاک وزارت خارجه ؟!
میخک و تاک چه معنایی دارند؟
نام سامانه تاک مخفف تائید اسناد کنسولی بود. در ادامه و با بیشتر شدن خدمات کنسولی وزارت امورخارجه سامانه میخک راهاندازی شد. میخک نیز همان مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی است.

ثبتنام در میخک برای دارندگان تاک
برای ثبتنام در سامانه میخک، ایرانیان خارج از کشور که قبلاً در سامانه تاک ثبتنام کرده بودند دیگر نیاز به ثبتنام دوباره ندارند. اما اگر پیش از این در سامانه تاک ثبتنام نکرده باشید برای دریافت خدمات کنسولی لازم است که در سامانه میخک ثبت نام کنید.
بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک
ثبتنام میخک فقط یکبار
البته ثبت نام در سامانه میخک یکبار است و برای تمام امور کنسولی مانند گرفتن وکالتنامه یا گذرنامه از سفارت همین یکبار ثبتنام کافی است.
ثبتنام در سامانه میخک نیاز به احراز هویت و یا بارگذاری مدارک ندارد و فقط یک سری اطلاعات شخصی جزئی لازم است.
نکات مهم در زمان ثبت نام در سامانه میخک
نکته شماره ۱:
کلیه متولدین سال ۱۳۶۸ به بعد شماره شناسنامه و ملی آنها یکسان بوده و یک عدد ده رقمی میباشد. این افراد در زمان درج اطلاعات در سامانه میخک لازم است شماره شناسنامه خود را صفر و عدد ده رقمی را بعنوان شماره ملی درج کنند تا سیستم پیام مغایرتی ندهد.
نکته شماره ۲:
مادران ایرانی دارای همسر خارجی جهت ثبت درخواست شناسنامه برای فرزندان خود در سامانه میخک باید درخواست خود را در قسمت تابعیت سامانه میخک ثبت نمایند.
نکته شماره ۳:
افراد بالای ۱۸ سال متقاضی شناسنامه با توجه به اینکه فاقد شماره ملی هستند، برای ثبت درخواست خود در سامانه میخک باید وارد صفحه اصلی شده، بدون ثبت نام در سیستم، در قسمت بالای صفحه گزینه سجلات را انتخاب و در پایین صفحه سجلات، گزینه شناسنامه بالای ۱۸ سال را انتخاب کرده و سپس اطلاعات خود را وارد نمایند.
نکته شماره ۴:
در زمان ثبت نام در سامانه میخک، با توجه به اینکه این سیستم به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل میباشد، لطفا در وارد کردن اطلاعات هویتی اصلی خود شامل:
- نام
- نام خانوادگی
- نام پدر
- تاریخ تولد
- شماره شناسنامه
دقت لازم را داشته باشید و این اطلاعات را کاملا مطابق با شناسنامه خود وارد نمایید. در غیر اینصورت، موفق به ثبت نهایی درخواست خود نشده و با پیام مغایرت در اطلاعات هویتی مواجه خواهید شد. در این صورت لازم است جهت رفع مشکل با بخش کنسولی سفارت تماس بگیرید.
نکته شماره ۵:
در زمان ثبت مشخصات هویتی، در سامانه میخک، از ایجاد فاصله بین اسامی ترکیبی خوداری فرمایید. در این صورت سیستم پیام مغایرت در اطلاعات هویتی خواهد داد. مگر مواردی که در شناسنامه، اسامی سر هم درج شده باشد مانند: علیرضا.
مثال:
صحیح: محمدرضا، سیدعلی، احمدرضا
اشتباه: محمد رضا، سید علی، احمد رضا
سوالات متداول
در صورتی که کلمه عبور ثابت خود را فراموش کرده اید میتوانید از طریق لینک “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام ! ” کلمه عبور موقت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت نماید.
کلیه متولدین سال ۱۳۶۸ به بعد شماره شناسنامه و ملی آنها یکسان بوده و یک عدد ده رقمی میباشد.
این افراد در زمان درج اطلاعات در سیستم میخک لازم است شماره شناسنامه خود را صفر و عدد ده رقمی را بعنوان شماره ملی درج کنند تا سیستم پیام مغایرتی ندهد.
ترجیحا از ایمیلهای غیر از دامنه Yahoo و Gmail استفاده نمایید.
بعد از تشکیل پروفایل و ثبت نهایی امکان ویرایش اطالعات هویتی در بخش اینترنتی سامانه میخک وجود ندارد. متقاضیان میتوانند درخواست خود را ثبت کرده و پس از دریافت کد رهگیری به نمایندگی مراجعه نمایند و ویرایش اطالعات شخص در نمایندگی انجام پذیرد.
سامانه میخکی به طور مجزا برای وکالت نامه وجود ندارد و امور مربوط به وکالت نامه در سامانه میخک انجام می شود.
درصورتعدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن دربخش اطلاعات فردی، متقاضی میتواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خودرا اسکن و به نشانی mikhak@webmail. mfa. ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیک درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و ویرایش نشانی پست الکترونیک امکانپذیر گردد.
در سامانه میخک، بهمنظور ذخیره سازی درخواستهایی که پیش از دریافت کد رهگیری به صورت ناقص توسط متقاضی تکمیل شده، پوشه جدیدی با عنوان « درخواستهای ناقص » ایجاد شده است.
بهاین ترتیب با ایجاد این قابلیت، در تمامی درخواستهایی که در سامانه، متقاضی به هر دلیل درخواست را به مرحله نهایی ثبت درخواست و دریافت کد رهگیری نمیرساند و درخواست نیمهکاره میماند، میتواند به این پوشه مراجعه و مجددا ثبت آن را ادامه دهد.
آخرین ویرایش: ۱۴۰۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۰۶
من یک وکالت با ایمیل دیگر دادهام بی توجه به اینکه اگز ایمیل عوض کنم باید حضوری برم والان باید یک وکالت فروش هم بدهم نمی دونم چکار کنم امکان سفر هم ندارم لطفا مرا راهنمایی کنید
با سلام ایا امکان حذف مدارکی که مورد تایید کنسولگری قرار گرفته وجود دارد
با سلام مدتها پیش ورود به سامانه نموده و کد رهگیری را دریافت کردم ولی فرصت نشد برای تقاضای تمدید گذرنامه به سفارت مراجعه نمایم ، متاسفانه در حال حاضر کد رهگیری را فراموش کرده ام . با توجه به اینکه فقط یکبار ورود به سامانه کافی است اکنون چکار باید بکنم .
درود
دوباره کد رهگیری بگیرید
سلام
عموی من در امریکا یک وکالت به نام من زده است اما وقتی سامانه استعلام میخک را چک می کنم نوشته است : درخواست در وضعیت چاپ وکالتنامه می باشد ؟ معنی این عبارت چیست ؟
سلام
این پیام بدین معنی است که هنوز این وکالت نامه توسط دفترحفاظت منافع در واشنگتن تائید نهایی نشده است.
سلام سوال همسرم ویزای تحصیلی در امریکا دارد و من همراه حال میخاهم بیام ایران چگونه باید از همسرم اجازه خروج از ایران رو بگیرم که دوباره بر گردم و نتواند من رو ممنوع خروج کند. با تشکر. ایدا
چه کسانی باید در سامانه میخک ثبت نام کنند؟ آیا ثبت نام در سامانه میخک برای همه ایرانینان خارج از کشور الزامی است و اگر ثبت نام نکنیم مشکلی پیش میاد؟
درود
ثبت نام در سامانه میخک وزارت امورخارجه ایران الزامی نیست. فقط در صورتیکه تقاضای کنسولی داشته باشید که کد رهگیری از این سامانه لازم داشته باشد مانند تمدید گذرنامه لازم است که در این سامانه ثت نام نمائید.