راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

قوانین ارز دیجیتال در کانادا

همه ما می‌دونیم بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز و سکه‌های دیجیتالی است که با استفاده از اینترنت مبادله می‌گردند. در این پست قوانین مهم کانادا پیرامون ارزهای دیجیتال را اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های بیت کوین:

▫️غیر متمرکز بودن
▫️در امان بودن از تورم
▫️انتقال سریع و راحت بدون نیاز به سرور مرکزی
▫️امنیت در برابر سرقت
▫️نقد شوندگی
▫️غیر قابل جعل بودن

نکات مهم:

💯 خرید و فروش بیت کوین در ازای دلار، یورو و … در صرافی‌ها و همچنین خود پردازهای بیت کوین قابل انجام است. در کانادا ارزهای دیجیتال بعنوان ارز رسمی و قانونی در کشور شناخته نیستند و فقط دلار کاناداست که ارز قانونی و به رسمیت شناخته می‌شود.

💯 ماینینگ یا استخراج بیت کوین میزان مصرف برق بالای دارد که همین امر باعث می‌شود در کبک برای افرادی که بیت کوین استخراج می‌کنند مالیات بیشتری صادر شود.

💯 طبق قانون کانادا و سازمانی که بر سیاست‌های مالیاتی استخراج ارز دیجیتال نظارت دارد، کالاهایی که با استفاده از ارز دیجیتال خریداری میشود و بابت آن کالا، بیت کوین پرداخت میشود شامل مالیات هستند و تمام افرادی که کالا یا خدماتی را در ازای ارز دیجیتال خرید و فروش می‌کنند به آن‌ها هم مالیات تعلق می‌گیرد. بنابراین در اظهار نامه‌ی مالیاتی تمامی شهروندان که با بیت کوین سر و کار دارند باید در آمد و ضرر خرید و فروش ارز دیجیتال را ارائه دهند.

💯 اگر شما هم در کانادا قصد دارید که استخراج ارز دیجیتال را بصورت تجاری انجام دهید باید این تجارت را بعنوان درآمد سالانه برای مشخص کردن مالیات ذکر کنید.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.