راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

قوانین و هزینه های برق و تلویزیون در آلمان

بعد از اجاره یک آپارتمان چه مواری را باید در نظر داشته باشیم؟

راهش: هزینه‌های مسکن در آلمان طی ده سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. اما وضعیت در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک نسبت به شهر‌های بزرگ و پرجمعیت بهتر است. پیدا کردن یک آپارتمان و یا خانه برای اجاره در بسیاری از شهرهای آلمان یک چالش بزرگ است. اما باید در نظر داشته باشید که با یافتن خانه و بستن قرارداد اجاره همه مشکلات حل نمیشود و مسائل مهم دیگری هم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله، در مورد وظایف و حقوق یک مستاجر نظر به قوانین موجود در آلمان توضیح میدهیم.

به چه‌مواردی برای شروع زندگی در یک خانه جدید توجه باید کنم؟

برای قرارداد برق کدام شرکت مناسب‌تر است؟

در اصل، هزینه‌های برق در قرارداد اجاره گنجانیده نمیشود و بخشی از اجاره ماهانه آپارتمان نمی‌باشد، بنابراین شما مجبور به پرداخت هزینه برق به صورت جداگانه به شرکت ارائه دهنده برق منزل‌تان هستید. برای یافتن یک شرکت تامین کننده برق مناسب و با قیمت و خدمات خوب باید سعی کنید قیمت‌ها و شرایط چندین شرکت را با هم مقایسه کنید. برای این تحقیق، مقایسه، دریافت پیشنهادات مختلف و یافتن بهترین نرخ میتوانید از سایت مقایسه کننده Check24 استفاده کنید و بهترین گزینه را پیدا کنید.

بعد از یافتن شرکت مناسب، هم میتوانید به طور مستقیم در وب سایت شرکت خود را به عنوان عضو ثبت کنید و هم میتوانید حضوری به آدرس نمایندگی شرکت در شهر خود مراجعه کنید.

هنگامی که میخواهید ثبت نام کنید، شرکت برق از شما میخواهد شماره فعلی مصرف برق آپارتمان را برایشان بدهید تا برای شما بعد از آن محاسبه کنند.
اگر در آپارتمان شما برای پخت و پز یا گرمایش از گاز استفاده می‌شود، ممکن است لازم باشد با یک شرکت تامین کننده گاز هم قرارداد کنید. صاحب خانه می‌تواند اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه دهد. برای گاز هم مثل برق، می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و آنلاین را در وب سایت ارائه دهندگان گاز ثبت کنید.

لطفا توجه داشته باشید: شرکت تامین کننده برق (همچنین شرکت تامین کننده گاز) نظر به اینکه چند نفر هستید و معمولا از چه وسایل برقی استفاده میکنید، یک مبلغ ثابت را ماهانه از حساب شما را به صورت خودکار برمیدارد. مقدار این پرداخت بر اساس برآورد شرکت از مقدار استفاده شما محاسبه می‌شود. در اخر سال، اینکه واقعا چه مقدار برق مصرف کرده‌اید و چقدر تا حالا بصورت ماهانه پول پرداخت کرده‌اید، محاسبه میشود. اگر از بیشتر از پولی که پرداخت کرده‌اید برق مصرف کرده باشید باید بقیه پول را هم پرداخت کنید و اگر کمتر، بقیه پول‌تان را دوباره دریافت میکنید.

چرا باید پول تلویزیون پرداخت کنم؟

بعد از اینکه آدرس خانه به اسم شما در شهرداری (Burgeramt) ثبت شد، یک نامه از اداره نشرات عمومی آلمان ARD ZDF Deutschlandradio Contributions’ Department دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد مبلغ ۱۷.۵۰ (برای هر عضو خانواده) در ماه به عنوان هزینه‌های رادیو و تلویزیون پرداخت کنید. این پول برای تأمین مالی نشرات عمومی (ARD, ZDF, 3Sat, Arte, Kika, Deutschlandradio…) استفاده می‌شود. همه باشندگان آلمان موظف به پردخت این هزینه‌ها هستند، حتی اگر در خانه خود رادیو و تلویزیون نداشته باشند.

لطفا توجه داشته باشید: افرادیکه از خدمات سوسیالی، جاب سنتر و بافوگ (BAföG یا BAB) استفاده میکنند، این هزینه‌ها را پرداخت نمیکنند اما باید درخواست معافیت request for exemption خود همراه با یک نامه تاییدی از اداره‌ای که هزینه‌های زندگی شانرا پرداخت میکنند، به مقامات مربوطه ارسال کنند. در صورت مشکل، می‌توانند با مرکز حمایت از مصرف کنندگان Consumers’ Center تماس بگیرند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.