راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات جامع درباره مراجعه به دکتر در آمریکا

چگونگی رفتن به دکتر

آیا احتیاج دارید که یاد بگیرید چگونه در آمریکا به دکتر بروید؟ یاد بگیرید که چطور دکتر پیدا کنید، وقت بگیرید، و با کارکنان پزشکی صحبت کنید. ببینید که اگر احتیاج به مترجم شفاهی داشته باشید باید چکار کنید.

چطور دکتر پیدا کنم؟

خیلی از اجتماعات، مراکز یا درمانگاه های سلامت دارند که دارای ارائه دهندگان مراقبتهای اولیه یا خدمات پزشکی هستند. شما می توانید از همسایگان و دوستان سوال کنید که چه کسی را پیشنهاد می کنند. شما می توانید از دفتر اسکان مجدد خود یا یک راهنما برای پیدا کردن یک ارائه دهنده مراقبتهای اولیه–کسی که دکتر خانوادگی شما می باشد–کمک بخواهید.

شما می توانید از FindHello برای پیدا کردن ارائه کنندگان مراقبتهای بهداشتی استفاده کنید. خیلی از این مراکز، خدماتی را برای پناهندگان و تازه واردان دیگر و کسانی که بدون بیمه هستند ارائه میکنند.

اگر مورد اورژانسی داشته باشم چطور؟

اگر یک مورد اورژانسی که زندگی شما را تهدید می کند دارید، باید به بخش اورژانس بیمارستان محل خود بروید یا به ۹۱۱ تلفن کنید.

برای موارد پزشکی که اورژانسی نیستند، ولی سریعا احتیاج به دکتر دارید، می توانید به درمانگاه های مراقبتهای فوری یا درمانگاه هایی که به وقت قبلی نیاز ندارند، بروید.

برای مشکلات سلامتی دیگر، بیماریهای شایع، یا برای چکاپ یا واکسیناسیون، شما باید از دکتر مراقبتهای اولیه خود وقت بگیرید.

چطوری برای رفتن به دکتر وقت بگیرم؟

برای دیدن دکتر باید وقت بگیرید. شما می توانید با تلفن کردن به مطب دکتر وقت بگیرید. اگر نگران انگلیسی خود هستید، می توانید از یکی از دوستان یا آشنایان خود برای تلفن کردن یا رفتن به مطب دکتر به شما کمک کنند. شما نیز می توانید از مطب دکتر درخواست مترجم بکنید تا هنگام تماس به شما در ایجاد ارتباط کمک کند.

قبل از تماس، کارت بیمه خود را پیدا کنید

مطب دکتر از شما اطلاعاتی را خواهد پرسید. اطلاعات بیمه سلامت شما (اگر بیمه دارید) روی کارت بیمه شما می باشد.

شماره شناسایی عضو (این شماره معمولا یک سری عدد و حروف هستند که در روی کارت می باشند)
اسم شرکتی که بیمه شان را دارید
تاریخ ثبت نام بیمه تان
(اگر این اطلاعات را در دسترس ندارید، میتوانید اول به شرکت بیمه تان تلفن کنید و آنها قادر خواهند بود که پای تلفن این اطلاعات را به شما بدهند و شما می توانید آن اطلاعات را یادداشت کنید.)

اگر هنوز بیمه ندارید، ببینید چطور در ایالات متحده بیمه شوید.

وقتی به مطب دکتر تلفن می کنید

وقتی کسی تلفن را در مطب دکتر برداشت، به آنها بگویید که شما احتیاج به پیدا کردن یک دکتر و گرفتن وقت هستید. شما باید توضیح بدهید که برای چه وقت می خواهید بگیرید. اگر احتیاج دارید که برای شما یک مترجم شفاهی پیدا کنند، باید همینجا برای کمک درخواست کنید.

شخصی که در مطب دکتر است سوالاتی از شما در مورد خودتان و بیمه سلامت تان می کند. آنها به شما یک وقت ملاقات می دهند. اگر این وقت مناسب شما است به آنها جواب مثبت می دهید و وقت شما تعیین می شود. اگر وقتی که به شما می دهند برایتان مناسب نیست، همان جا به آنها اعلام کنید، و آنها دنبال وقت مناسب تری برای شما خواهند گشت.

آدرس، تاریخ، و ساعت وقت دکترتان را یادداشت کنید.

وقتی که قرارتان تعیین شد، سعی کنید که وقتتان را نگه دارید
خیلی از دکترها قوانین خیلی سختی برای کنسل کردن وقت دارند، به این صورت که اگر مریضی برای وقت دکتر حاضر نشود یا دقیقه آخر وقتش را کنسل کند، باید پول ویزیت دکتر را پرداخت کند.

کنسل کردن وقت دکترتان

اگر ناچار هستید وقت دکتر خود را کنسل کنید، دو روز جلوتر به آنها تلفن کنید. حتی یک روز جلوتر یا همان روز وقت دکتر بهتر از اصلا زنگ نزدن است. اگر حداقل یک روز جلوتر از وقت دکترتان تماس بگیرید، از دادن هزینه کنسلی جلوگیری می کنید.

سر موقع به وقت دکترتان بروید

برای قرار دکترتان، یا زودتر یا سر موقع بروید. معمولا، قبل از رفتن توی مطب، احتیاج دارید که یک سری فرم پر کنید. اگر نمی دانید که در این فرمها باید چه بنویسید، می توانید از یک دوست، آشنا، یا منشی مطب کمک بخواهید.

به یاد داشته باشید که اگر خیلی دیر برای وقت دکترتان برسید، شاید وقت شما به کس دیگری داده شود و شما نتوانید دکترتان را ببینید. سعی کنید دیر نرسید!

چه چیزهایی را روز قرار با خود بیاورید

  • کارت بیمه خود و طریقه پرداخت پولی را که نیاز هست با خود بیاورید
  • لیست داروهایی را که استفاده می کنید، با خود بیاورید
  • لیست آلرژیهایی را که از آنها مطلع هستید بیاورید
  • سوالاتی که از دکتر دارید را یادداشت کرده و آنها را با خود بیاورید
  • ورق و قلم اگر بخواهید چیزی را یادداشت کنید
  • چطور با دکتر صحبت کنم؟
  • در ذیل نکاتی برای ارتباط با دکتر آورده شده است

یادداشت بردارید

سوالاتی که از دکتر دارید را یادداشت کرده و با خود موقع ویزیت ارائه کننده خدمات بهداشتی خود بیاورید. در هنگام ویزیت، می توانید چیزهایی که یاد می گیرید را یادداشت کنید. شما ممکن است بخواهید دوست یا یکی از اعضاء خانواده خود را برای یادداشت برداشتن با خود بیاورید. اینطوری شما می توانید حواس خود را به جوابهایی که دکترتان به سوالات شما میدهد جمع کنید.

سوال کنید

از اینکه بخواهید چیزی دوباره تکرار شود خجالت نکشید. می توانید از دکتر خود نیز بخواهید که خلاصه ای از ویزیت شما و اطلاعات مربوط به داروهایی که باید بخورید را بنویسد. بعدا می توانید از یکی از دوستان خود بخواهید که آن اطلاعات را برای شما ترجمه کند تا مطمئن شوید که همه چیز را درست فهمیده اید. اگر هنوز بعد از ترک مطب سوال دارید، می توانید به پرستار مطب دکترتان تلفن کنید.

بیشتر یاد بگیرید

دکتر شما ممکن است تشخیصی ارائه کند، که به عبارتی پیدا کردن مریضی خاصی است که شما به آن مبتلا شده اید. مطمئن شوید که دلیل تشخیص آنها را متوجه شده اید و از آنها بخواهید که منابعی را پیشنهاد بکنند که به شما در گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این مریضی کمک خواهد کرد.

صادق باشید

برای دادن تشخیص، دکتر شما از شما سوالاتی را در مورد تاریخچه الان و قبل سلامتی شما می پرسد. خیلی مهم است که به این سوالات صادقانه و دقیق جواب بدهید. اطلاعاتی که شما ارائه می دهید مسیر مراقبتی که دریافت می کنید را تعیین می کند.

اطمینان حاصل کنید که همه چیز را متوجه می شوید

در آخر ویزیت خود، اطمینان حاصل کنید که متوجه مراحل بعدی شده اید. دکتر شما ممکن است بگوید که شما لازم نیست تا وقت تعیین شده بعدی مراجعه کنید یا ممکن است از شما بخواهد که او را زودتر ببینید یا شما را به یک متخصص برای ادمه درمان ارجاع دهد.

اگر شما در مورد مرحله بعدی مطمئن نیستید، بخواهید که برایتان دوباره توضیح داده شود. شما نیز میتوانید درخواست کنید که برنامه و تاریخ قرارهای بعدی برای شما نوشته شود. یادتان نرود که شماره تلفن مطب را بگیرید تا اگر احیانا بعد از برگشتن به خانه سوالی داشتید بتوانید با آنها تماس بگیرید.

وقتی احتیاج به کمک دارید، درخواست کمک کنید

مثل مطب دکتر، اگر برای درمان به بیمارستان می روید، لازم است که متوجه برنامه مراقبتهای خود بشوید. بیمارستانها کارکنان بسیاری دارند که وظایف متفاوتی ایفاء می کنند، اما برای شما یک دکتر یا مراقب مخصوص تعیین می شود. این شخص نهایتا مسئول مراقبت از شما خواهد بود و شما باید با او آشنا شوید. برای شما یک پرستار هم تعیین می شود. پرستارها منابع فوق العاده ای هستند و شما می توانید به راحتی هر سوالی از آنها دارید را بپرسید.

یادآوری چیزهای مهم

  1. یک ارائه کننده مراقبتهای اولیه پیدا کنید. این شخص دکتر اصلی شما و معمولا اولین کسی خواهد بود که وقتی مریض می شوید پیش او می روید.
  2. اگر باید دکتری را ببینید، مطمئن شوید که در شبکه بیمه شما می باشند تا که بیمه شما پول آن ویزیت را تقبل کند. این به شما کمک می کند تا قبض های سنگینی که انتظارش را نداشتید، دریافت نکنید.
  3. هر بار به ویزیت دکتر یا داروخانه میروید کارت بیمه خود را همراه داشته باشید.
  4. اگر دارویی استفاده می کنید، همیشه لیست اسامی داروها را با خود بیاورید.

دسترسی زبان
شما حق این را دارید که با دکتر خود به راحتی ارتباط برقرار کنید. اگر شما یا یکی از افراد خانواده شما به خاطر زبان در مطب دکتر مشکل دارید، همیشه می توانید تقاضای یک مترجم شفاهی بکنید. بیشتر مطبهای دکتر و بیمارستان ها قادر هستند که برای شما یک مترجم حضوری یا تلفنی که بتواند به شما کمک کند، پیدا کنند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.