راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

کارهایی که باید قبل از ازدواج و طلاق در سوئد انجام داد

مالکیت خصوصی به چه معناست و ملکیت زوجیت چیست؟

اموال شخصی اموالی است که یکی از زوجین ممکن است در صورت طلاق بدون اینکه آن را با همسر خود تقسیم کند حفظ کند.  اموال را می‌توان از طریق شرایط مندرج در وصیت نامه، گواهی هدیه یا از طریق قرارداد پیش از ازدواج مشخص کرد.  مگر اینکه زوجین به نحو دیگری توافق کنند، اموال فردی مشمول تقسیم اموال نمی‌شود.  تمام اموال دیگر که فردی نیست، پس از کسر دیون، در صورت تقسیم اموال، باید بین زوجین به طور مساوی تقسیم شود.

خطرعدم ایجاد توافقنامه تقسیم ملک چیست؟

این بدان معناست که شما تراکنش‌های مالی خود را خاتمه نداده‌اید و این خطر وجود دارد که بانک قبول نکند که شما به‌صورت جداگانه وام‌های جدیدی بگیرید تا به عنوان مثال یک خانه جدید بخرید علاوه بر این، حق درخواست تقسیم دارایی تا مدت‌ها پس از تفکیک باقی می‌ماند.  به عبارت دیگر، بسیار مهم است که شما توافقنامه تقسیم ملک را انجام دهید.

تقسیم اموال در سوئد چگونه است؟

به طور خلاصه تقسیم اموال به این معناست که زوجین دارایی خود را بین خود تقسیم کنند.  تقسیم اموال معمولاً در رابطه با طلاق صورت می‌گیرد، زیرا در طلاق باید دارایی را تقسیم کنید و متوجه شوید که چه کسی چه چیزی را دریافت می‌کند.  کلیه دارایی‌هایی که از طریق قرارداد پیش از ازدواج، شرایط مندرج در وصیت نامه یا به عنوان هدیه (دارایی خصوصی نیستند) باید در تقسیم اموال لحاظ شوند.  اگر یکی از زوجین دارای دارایی ارزش بالاتر از دیگری باشد، زوج دیگر مستحق نصف تفاوت است.  زوجین می‌توانند در صورت تمایل هر دو توافق کنند که مابه التفاوت پرداخت نشود.

همه چیز درباره قراردادهای تقسیم مسکن

تقسیم اموال به این معناست که همسران یا سامبوها، اشیاء خود را تقسیم می‌کنند، و توافقنامه تقسیم اموال نشان می‌دهد که اموال چگونه و چطور تقسیم می‌شوند.  در صورت طلاق، ارزش دارایی زوجین با هم جمع شده و به نصف تقسیم می‌شود.  اما اموال فردی نباید در تقسیم اموال لحاظ شود.  اگر زوجین فقط دارایی خصوصی باشند، تقسیم اموال صورت نمی‌گیرد.  در صورتی که یکی از زوجین بخواهد مسکن یا وسایل منزل را از طرف دیگر تحویل بگیرد، استثناء به وجود می‌آید.  تقسیم اموال در صورت طلاق، جدایی یا فوت انجام می‌شود، اما می‌تواند در طول ازدواج دائمی نیز انجام شود.

آنچه در قرارداد تقسیم مسکن گنجانده شده است

مهم است که به چیزهایی فکر کنید، مانند اینکه چه کسی باید ماشین، قایق، گربه و خانه را داشته باشد.  اگر یکی از شما قرار است خانه‌ای را که رهن شده است تصاحب کند، مهم است که ابتدا از بانک خود بپرسید که آیا همسری که می‌خواهد بماند واقعاً می‌تواند قسط وام‌ها را بپذیرد. همیشه باید در رابطه با طلاق، یک تقسیم نامه ملکی تنظیم شود و باید در دو نسخه یکسان تنظیم شود – دو نفری که از هم جدا می‌شوند باید هر کدام یک نسخه داشته باشند.  هنگامی که هر دوی شما قرارداد تقسیم را امضا کردید، از نظر قانونی لازم الاجرا است.

در هنگام تقسیم اموال به این نکته توجه داشته باشید:

• قبل از گرفتن وام مسکن جدید، بانک می‌خواهد تقسیم قرارداد ملک را ببیند.

• اگر یک خانه جدید بخرید، انجمن مستاجر و مالک اغلب می‌خواهد توافقنامه تقسیم مسکن تکمیل شده را ببیند.

• در صورت خرید ویلا یا زمین جدید، نقشه برداری ملی زمین می‌خواهد توافقنامه تقسیم مسکن تکمیل شده را ببیند.

بدون توافقنامه تقسیم مسکن چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر قرارداد تقسیم اموال تنظیم نکنید، چندین سال پس از طلاق حق دارید تقاضای تقسیم اموال کنید.  هنگامی که قرارداد تقسیم را امضا کردید، هیچ یک از شما نمی‌توانید از دیگری ادعای مالکیت کنید.
 

در هنگام طلاق، تقسیم اموال را اینگونه انجام می‌دهید  

۱- شما همه چیزهایی را که دارید مانند ماشین، سهام، حساب پس‌انداز و ارزش فهرست می‌کنید.  لباس ها، هدایا و سایر وسایل شخصی با ارزش کمتر نیازی به ذکر لیست ندارند.  آن‌ها برای توست.  

۲- شریک زندگی شما همه چیزهایی را که دارد با همان شرایط شما فهرست می‌کند.  اقلام گران قیمت همیشه در تقسیم اموال گنجانده بایستی شود. شما بدهی‌های خود را کسر می‌کنید و اموال فردی نباید شامل شود.  

۳- حال مبالغ را جمع کنید و مقدار را به مساوی تقسیم کنید و بر مازاد تقسیم کنید، نه بر بدهی و وام.  

نکته: شما تصمیم می‌گیرید که چه کسی چه چیزی را دریافت کند.  اگر یکی از شما دارایی با ارزش بالاتری داشته باشد، نصف مابه التفاوت حق همسر دیگر را دارد.

بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت توافق در مورد نحوه تقسیم دارایی‌ها بین خود، قرارداد تقسیم ملک را امضا کنید. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به صورت آنلاین در خواست طلاق و تقسیم اموال را انجام دهید

منبع: کانال تلگرامی اخبار سوئد

۳/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.