راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دفتریاری سال ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام آزمون دفتریاری سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش راهش، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

پیرو انتشار اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۳، با توجه به اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن‌ دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۸/۲۹) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۹/۰۱نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً آن ‌دسته از متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

متقاضیان دفتریاری که از طرف سردفتران اسناد رسمی معرفی شده‌اند می‌توانند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

زمان برگزاری آزمون روز ۲۰ دی‌ماه سال جاری است.

داوطلبان بایستی سریال ثبت نام ۱۲ رقمی آزمون ورودی ویژه ثبت نام آزمون دفتریاری سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل چهارصد هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه نمایند.

راهنمای ثبت نام آزمون دفتریاری سال ۱۴۰۳

داوطلبان در زمان ثبت نام باید واجد شرایط زیر باشند:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی (برای آقایان). ( ملاک تاریخ پایان خدمت تا آخرین روز زمان ثبت‌نام آزمون).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

۶- سلامتی، تندرستی و توانائی‌های  جسمی متناسب و لازم برای انجام امور دفتر یاری به تشخیص پزشکی قانونی

۷- عدم اعتیاد به هیچ یک از انواع مواد مخدر  و روان گردانها

۸- عدم اشتغال  به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکت‌های تجاری و بانک‌ها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی. (موضوع ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی)

۹- مطابق  ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی سن داوطلبان  در بدو اشتغال نباید کمتر از  ۲۰ سال و بیشتر از ۵۰ سال باشد. ایثارگران مشمول بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم نوسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف می‌باشند.

۱۰- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر

تذکر مهّم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی‌باشند.

مواد امتحانی:

۱- حقوق ثبت ( با ضریب ۳)

۲- حقوق مدنی  ( با ضریب ۳)

۳- قانون و آیین نامه دفاتر اسناد رسمی ( با ضریب ۳)

۴- احکام اسلامی ( با ضریب ۲)

۵- ادبیات فارسی (ضریب ۲)

۶- اطلاعات عمومی و هوش ( با ضریب ۱)

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت‌نام اینترنتی:

۱- تکمیل تقاضانامه الکترونیکی.
2- فایل عکس اسکن شده: داوطلب لازم است یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
1-۲- عکس ۴ ´ ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
2-۲- عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد.
3-۲- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰ ´ ۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ´ ۲۰۰ باشد.
4-۲-تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
5-۲- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
6-۲- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
7-۲- حتی‌الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …)‌ قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند.
تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.
تذکرمهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است. تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

نحوه ثبت‌نام:

متقاضیان واجد شــرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org  نسبت به انجام ثبت‌نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به شرح زیر اقدام نمایند:

۱-ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی مذکور از روز چهارشنبه به‌ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۲۳ لغایت روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۸/۲۹ با وارد نمودن کد ملی و سریال خریداری شده. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت‌نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

۲- پرداخت وجه ثبت‌نام مبلغ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد که صرفاً از طریق سامانه قابل پرداخت و لازم است داوطلبان کد رهگیری پرداختی خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه  نزد خویش نگهداری نمایند.

لازم به توضیح است افرادی مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرایط آنها را برای شرکت در آزمون تایید نموده و اطلاعات آنها برای امکان ثبت‌نام در این آزمون به سازمان ملی سنجش و ارشیابی نظام آموزش کشور ارسال نموده است.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز دو‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۷ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در صبح روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ منحصرا در شهر تهران برگزار خواهد شد.

– محل برگــزاری آزمون همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه طی اطلاعیه‌های منتشره در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

– اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی، حداکثر ظرف ۴۵ روز پس از برگزاری آزمون در سایت  سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www.ssaa.ir اعلام خواهد شد  و به مدت ۲۰ روز قابل دسترسی خواهد بود.

تذکّرات خیلی مهّم:

۱) ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود.

۲) مشمولین این بند ضروری است حسب موردگواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح ( بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی ) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ و در زمان ثبت‌نام آزمون با انتخاب گزینه  سهمیه ایثارگری، کد ایثارگری را در بند مربوط درج نمایند. در غیر اینصورت هرگونه مسئولیت بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

۳) لازم به توضیح  است بر اساس مفاد ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، داوطلبانی‌که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته‌شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. برای ایثارگران حدنصاب مذکور شصت درصد (%۶۰ ) است.

تبصره: طبق قانون استفساریه مواد ۳ و ۴و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ منظور از امتیاز میانگین نمرات، میانگین وزنی نمرات تراز شده است.

۴) ثبت‌نام، شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی  حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌نماید. پذیرش نهایی با رعایت کامل بندهای ماده ۳ آئین‌نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۳/۳/۲۴ بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی  دفتر یاری مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

۵) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن  موردی خلاف اظهارات و مدارک ارسالی داوطلبان احراز گردد، پذیرفته شده حذف و در صورت صدور ابلاغ، لغوخواهد شد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.