شرط اسکن اثر انگشت سردفتر بالاخره پس از نامه نگاریهای مختلف سران دفاتر اسناد رسمی و کانونهای سردفتران در سندهای دفترخانهها حذف شد.
این موضوع در حالی اعلام شده است که اثر انگشت سردفتر فقط یکی از هزاران راه انتقال و شیوع بیماری کرونا در دفترخانه هاست.
مراجعه ارباب رجوع به دفترخانهها و اخذ مدارک به صورت دستی هنوز در دفترخانهها انجام میشود که به راحتی این بیماری میتواند منتقل شود.
حذف اسکن اثر انگشت کافی نیست، تاریخ استعلام ها را تمدید کنید
به نظر میرسد یکی از راهکارهای مهمتر از حذف اثر انگشت در دفترخانههای رسمی، تمدید مهلت استعلامهایی است که مراجعین از ادارات ثبت، دارایی و شهرداری انجام دادهاند میباشد.
در حال حاضر اکثر استعلامهای اداری در دفاتر اسناد رسمی محدود به مدت زمان خاصی است
و مراجعین مجبور هستنند در تاریخ محدود به مدت استعلام سند خود را در دفترخانه تنظیم کنند.
در صورتی که مانند پرداخت قبوض، در دفاتر اسناد رسمی نیز ادارات مختلف مدت استعلام را تمدید کنند مراجعین به دفترخانه کاهش پیدا خواهد کرد.
حذف اسکن اثر انگشت سردفتر در تایید نهایی اسناد
متن منتشره از سوی کانون سردفتران درباره حذف اسکن اثر انگشتنایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران از حذف اسکن اثر انگشت سردفتر در تایید نهایی اسناد خبر داد.
به گزارش راهش ، به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، محمد عظیمیان در این رابطه اظهار کرد:
متعاقب پیگیریهای مکرر هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران تهران از تاریخ ۳/ ۱۲/ ۹۸ و همچنین نامههای متعددی که از سوی کانونهای استانی سراسر کشور واصل شده، در نهایت دکتر خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کردند
اسکن اثر انگشت سردفتر در تایید نهایی اسناد حذف شود و به حالت تعلیق درآید و علاوه بر این مطلب در سازمان ثبت با حضور نمایندگان کانون سردفتران و دفتریاران، موضوع حذف اثر انگشت متعاملین نیز در حال بررسی است که در صورت تایید و اجابت اطلاع رسانی خواهد شد.