راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

چگونگی استعلام الکترونیکی عوارض شهرداری کرج توسط دفترخانه ها

کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز طی نامه ای از دفاتر اسناد رسمی خواسته است تا از بکارگیری درگاه استعلام الکترونیکی شهرداری کرج خودداری کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بنام خدا
همکاران محترم دفاتر اسناد رسمی کرج
موضوع:عدم بکارگیری درگاه استعلام الکترونیکی شهرداری کرج
با سلام

همانگونه که مطلعید: برابر بند (و)قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۸۹/۱۰/۱۵ الکترونیکی نمودن تمامی مراحل نقل وانتقال ،ثبت اسناد و املاک بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واگذار شده است در اجرای مفاد قانون مذکور،سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،سامانه ثبت آنی را ،راه اندازی نموده ،که اینک در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور در حال بهره برداری می باشد.ازاین رو کلیه فرآیند های الکترونیکی ثبت اسناد (از جمله استعلامات) بایستی از طریق سامانه مزبور انجام پذیرد.

هم اکنون خدمات سازمان مالیاتی(در بخش املاک در استان تهران و مالیات نقل وانتقال خودرو در سراسر کشور)و سازمان ثبت احوال (در بخش تایید مشخصات سجلی و حیات وممات اشخاص متقاضیان ثبت سند ) از طریق سامانه ثبت آنی صورت می گیرد و در طراحی سامانه ثبت آنی ،محلی برای استعلام سایر ادارات و سازمانها و شهرداری نیز پیش بینی شده است .

لذا با عنایت به مراتب فوق و مخالفت اکثریت دفاتر پایلوت ، فقدان مستند والزام قانونی و با توجه به نامه شماره ۹۸/۱۰/۱۵۳۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز و نامه شماره ۱۳۰۸/ ک / ص / ۹۸ مورخ۹۸/۱۰/۱۵ کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز ، تا اخذ مجوز سازمان متبوع،از بکار گیری درگاه الکترونیکی استعلام شهرداری ( تکلیف ما لا یطاق ) خود داری نمایید .

ضمنا با توجه به نتیجه نظر سنجی و مخالفت اکثریت قریب به اتفاق همکارانی که قبلا در طرح پایلوت قرار گرفته و سایر همکارانی که بالاجبار طرح را پذیرفتند و همچنین جهت جلوگیری از تشتت و بلاتکلیفی سایر دفاتر اسناد رسمی که هنوز استعلام را به صورت سنتی ارسال میکنند و جلوگیری از سرگردانی مراجعین و ایجاد رویه واحد از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۳۰ در صورت نیاز به استعلام از شهرداری در کلیه دفاتر شهر کرج این استعلام صرفا بصورت سنتی اخذ گردد .

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز

اطلاعیه جدید کانون سردفتران و دفتریاران البرزدرباره استعلام عوارض شهرداری در دفترخانه ها

به نام خدا

باسلام و‌ احترام

همکاران گرامی با عنایت به اینکه شهرداری کرج بدون هماهنگی با سازمان ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران و دفتریاران

اقدام به ایجاد تکلیفی فراقانونی برای همکاران نسبت به ارسال مکانیزه استعلام شهرداری در کرج نموده است

صرف نظر از مشکلات و تحمیل هزینه برای دفاتر متذکر میشود ایجاد درگاه دیگری بدون اخذ مجوز از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

و خارج از درگاه ثبت انی در سیستم دفترخانه می تواند به لحاظ امنیتی (مانند حک شدن برنامه های ثبت انی)

امنیت تنطیم اسناد را با ریسک و خطر مواجه و مسولیت آن با سردفتر میباشد

لذا از ارسال مکانیزه استعلام شهرداری از روز شنبه سی ام فرودین ماه جدا خودداری فرمایید.

تا انشالله با هماهنگی آداره کل ثبت اسناد و املاک و رفع موانع قانونی (اخذ مجوز از سازمان ثبت) و مشکلاتی که اکثریت همکاران با آن مواجه هستند

و رفع دوگانگی و تشتت پیش آمده میان دفاتر اسناد رسمی نسبت اجرای استعلام الکترونیکی شهرداری از درگاه ثبت انی اقدام گردد

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز

اطلاعیه جدید کانون البرز در اردیبهشت

اطلاعیه جدید کانون سردفتران و دفتریاران البرز درباره استعلام الکترونیکی عوارض شهرداری

به نام خدا

با سلام به استحضار همکاران محترم می رساند. در پی حمیت صنفی و وحدت و همدلی همکاران ارجمند در جلسه امروز که

با حضور مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان و نماینده سازمان بازرسی کل کشور و شهردار و معاونین شهرداری کرج و رئیس هیات مدیره کانون

با میزبانی شهردارکرج برگزار گردیده پس از بحث وبررسی، خواسته بر حق همکاران محقق گردیده و مشکلاتی که متوجه همکاران در اجرای طرح الکترونیکی استعلام

ازجمله مسئولیت احتمالی اسناد وصرف وقت و هزینه جهت ارسال و اسکن مدارک بود را برطرف نموده

ومقررگردید دفاتر به مانند استعلام فیزیکی صرفا پلاک ثبتی ونام و نام خانوادگی و شماره همراه مالک را از طریق درگاه سامانه شهرداری در آینده نزدیک و پس از اصلاح درگاه فعلی ارسال نمایند .

و ضمن اینکه سران و دفتریاران محترم به استثنای درج موارد مذکورهیچ وظیفه دیگری ندارند .

بدیهی است به ارتقای جایگاه الکترونیکی شهر کمک شایانی می نمایند .

درپایان علیرغم عدم همراهی معدودی از همکاران که جای تاسف وگلایه بسیار دارد لکن یکدلی و وحدت همکاران بزرگوار و همیاری مدیر کل فهیم وارجمند اداره کل ثبت منتهی به نتیجه ای مثبت و موفقیت آمیز و رفع تکلیف فرا قانونی برای صنف گردید.

ضمنا تا روز شنبه شهرداری می‌بایست نسبت به اصلاح درگاه خود اقدام نماید و دراین فاصله استعلام به صورت فیزیکی و باید ارباب رجوع به نشانی سازمان فاوا شهرداری تقاطع بلوار دانش آموز و علامه جعفری جنب شهر داری منطقه ۹ نزد آقای خراسانی هدایت گردند،

به محض اصلاح سیستم توسط مسئولین محترم شهرداری موضوع به اطلاع همکاران خواهد رسید.

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.