رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: آزوی دیرینه دفاتر اسناد رسمی در اتصال سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر ثبت شده در کارت هوشمند ملی محقق شد.
به گزارش سایت حقوقی راهش و به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی اظهار داشت: ثبت اثر انگشت در تنظیم سند همواره مطرح بوده است، در ابتدا طرفین معامله در دفتر امضا میکردند و با راهاندازی سامانه ثبت الکترونیک اسناد، ثبت اثر انگشت متعاملین در سیستم جایگزین امضا شد.
وی با بیان اینکه تاکید اصلی بر این بود که شخصی به جای فرد دیگری ذیل سند را امضا نکند و احرازهویت دقیقتر صورت گیرد، افزود: یکی از اهداف، کاهش احتمال بروز خطا در ثبت اثر انگشت متعاملین در دفاتر اسناد رسمی بود و بهزودی در سراسر کشور اجرایی میشود.
خندانی با بیان اینکه زیرساختهای اتصال دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط به سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال فراهم شده است، گفت: اخیراً با پیگیری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال کشور شرایط برای این اتصال فراهم شده و کانون سردفتران و دفتریاران هم پیگیر اجرایی شدن این مهم بوده است.
وی از افتتاح این پروژه در روز شنبه ۲۲ آذرماه خبر داد و گفت: این اتصال از روز شنبه برقرار خواهد شد و در سراسر کشور اجرایی میشود.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین به مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: این امر برای سردفتران صحیحالعمل که نسبت به احراز هویت دقت بسیاری دارند و همواره نگران بحث احراز هویت بوده اند بسیار راهگشا خواهد بود و امکان اخذ اثرانگشت شخصی توسط دیگری وجود ندارد، درحقیقت از این پس احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی به صورت صددرصد دقیق خواهد بود.
خندانی تأکید کرد: با تحقق این اتصال درصد بروز خطا و یا تخلف در معدود دفاتر اسناد رسمی که اقدام به تخلف در زمینه ثبت اثر انگشت داشتهاند میسر نخواهد بود و در کاهش میزان تخلفات تاثیرگذار است.
Learn how to build a profitable affiliate marketing business by selling other people’s products! Tap into your share of a $12+ billion business model. Read More about it here: http://bit.ly/start-your-own-successful-affiliate-marketing-business
سلام وقت بخیر
اینکه از اثر انگشت به جای کارت ملی بتونیم از خدمات بانکی، سفر، رانندگی، ثبت احوال، درمان و… استفاده کنیم خیلی خیلی بهتر و امن تر از کارت ملیه. با تشکر