راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

۱۰ نکته مهم درباره استعلام مالیات در دفترخانه

چند ماهی است که دفاتر اسند رسمی اجازه پیدا کرده اند که در برخی معاملات محاسبات را خود انجام دهند.

در این مدل دیگر نیازی به ارجاع متعاملین به اداره مالیات و دارایی نیست.

نکات ذیل را اداره دارایی به دفترخانه ها گوش زد نموده است:

برای پیدا کردن ردیف / بلوک / اداره مالیاتی تنها از لینک زیر استفاده نمایید:
www. intamedia. ir

http://e3.tax.gov.ir/pages/action/GetAddressGeoLocation/30

۲ کد پستی باید به درستی درج گردد.

۳: دفاتر اسناد رسمی فقط و فقط مجاز به درج اطلاعات اشخاص حقیقی «و برای تنها» آپارتمان «و به صورت قطعی» و «قطعی رهنی» در سامانه نقل و انتقال هستند.

۴ اگر تا ۲۴ ساعت بعد از پرداخت مبلغ، گواهی صادر نشد با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. (خواهشمندیم نه زودتر و نه دیرتر تماس بگیرید)

۵ دفاتر اسناد رسمی فعلا مجاز به ارسال دارایی‌های شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه شهرداری
هستند.

۶- خواهشمندیم سندهایی را که به نام متوفی است به ادارات مالیاتی ارجاع دهید.

۷- خواهشمندیم برای جلوگیری از اشتباه، اعداد را رو به بالا گرد کرده و سپس در سامانه درج فرمایید.

۸ سندهایی که با “قانون تسهیل تنظیم شده است را به ادارات مالیاتی ارجاع دهید.

۹- دفاتر اسناد رسمی مجاز به ورود اطلاعات املاک اوقافی در سامانه نیستند.

۱۰- دفاتر اسناد رسمی مجاز به ورود اطلاعات املاک اداری و تجاری در سامانه نیستند.

۱۱- دفاتر اسناد رسمی مجاز به ورود اطلاعات اشخاص حقوقی در سامانه نقل و انتقال نیستند.

۲/۵ - (۳ امتیاز)
1 نظر
  1. شیوا می گوید

    خوب و مفید بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.