راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

آیا دانشگاه های آلمان شرط معدل دارند؟

به صورت کلی وجود شرط معدل به دپارتمان‌های رشته‌های مختلف در یک دانشگاه مربوط است نه به کل دانشگاه. در نتیجه نمی‌توان گفت یک دانشگاه به صورت کلی شرط معدل دارد یا خیر، زیرا ممکن است برای بعضی از رشته‌ها در این دانشگاه شرط معدل لحاظ شده باشد و برای برخی دیگر از رشته در همان دانشگاه شرط معدلی در نظر گرفته نشده باشد. در نتیجه شما باید سایت رشته مد نظر خود در دانشگاه مد نظر خود رو چک کرده تا از این امر اطمینان حاصل کنید.

از طرفی، شرط معدل لزوما در دانشگاههای رنک بالا مشاهده نمی‌شود. ممکن است رشته‌ای در دانشگاهی با رنک بالا شرط معدل نداشته باشد، ولی همان رشته در دانشگاهی با رنک پایینتر یا یک دانشگاه رنک بالای دیگر، شرط معدل داشته باشد. در نتیجه نمی‌توان یک اصل کلی برای این مورد در نظر گرفت. تنها راه موجود، چک کردن سایت مربوطه است.

آیا در صورتی که معدل من کمتر از شرط معدل تعیین شده توسط دانشگاه باشد حتما درخواست من رد می‌شود؟

اگر اپلای از طریق یونی اسیست باشد، به احتمال خیلی زیاد بله، چونی یونی اسیست تنها زمانی مدارک شما را به دانشگاه ارسال می‌کند که تمامی شرایط برقرار باشد. اما اگر اپلای از طریق دانشگاه باشد، نمی‌توان به طور قطع به این سوال جواب داد. مواردی بوده است که فرد با رزومه خوب توانسته بدون داشتن شرط حداقل معدل مورد نیاز، از دانشگاه پذیرش بگیرد. در نتیجه تنها راه مطمئن شدن، اپلای کردن است.

سیستم نمره دهی آلمان چگونه است؟
بهترین معدل در سیستم آلمانی ۱، بدترین معدل قبولی ۴ و معدل مردودی هم ۵ می‌باشد.

چگونه معدل ایران خود را به سیستم آلمانی تبدیل کنیم؟
معادل معدل ایرانی در سیستم آلمانی را می‌توان از فرمول زیر محاسبه نمود:

GPA = 3*[(20-Y)/(20-Z)]+1

در معادله فوق به جای Y معدل کل ایران خود را که در مدرک تحصیلی شما نوشته شده است (مثلا ۱۶) و به جای Z حداقل معدل قبولی ایران که ۱۲ می‌باشد را قرار دهید.

پیش از این یونی اسیست برای Z از عدد ۱۰ به عنوان حداقل معدل قبولی استفاده می‌نمود ولی اخیرا آن را به ۱۲ تغییر داده است. دلیل این امر این است که ۱۰ حداقل نمره قبولی تک درس است ولی حداقل نمره قبولی معدل ۱۲ می‌باشد.

البته مشخص نیست که آیا همه دانشگاه‌ها از این سیستم پیروی می‌کنند یا خیر. ممکن است برخی دانشگاه‌ها کماکان از نمره ۱۰ به عنوان حداقل نمره قبولی معدل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در رشته حقوق و وکالت در آلمان

دوباره تکرار می‌کنیم که مبنای محاسبه معدل، معدل کل شما که در مدرک دانشگاهی شما نوشته شده است و شامل همه دروس (حتی دروس عمومی) می‌شود، می‌باشد.

به نظر نمی‌رسد یونی اسیست برای معدل دوره ارشد از نمره دیگری برای Z استفاده کند.

اگر فکر می‌کنید که یونی اسیست در شیوه محاسبه معدل شما اشتباه کرده است، نیاز است که مدرکی رسمی حاوی حداکثر و حداقل معدل قبولی مد نظر دانشگاه خود را به یونی اسیست ارسال کنید.

@StudiumInDE

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.